pakasteet ruuanlaitossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusavuton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uusavuton

Vieras
siis apua! ostin pojalle (reilu 10kk) herne-maissi-porkkanapakaste pussin, koska aattelin et teen sellasta kalapataa pakkaseen... mutta mutta... sitte tuli mieleen että mitens ku pussissa lukee ettei saa jäädyttää uudestaan sulattamisen jälkeen? koskeeko se vaan sulattamista (eli jos on jokusen tunnin pitäny huoneenlämmössä) vai myös sitä keittämistä, ruuaks valmistamista? eli eikö sitä kalapataa voi nyt enään pakastaa? jotenki tulee uusavuton olo :ashamed: ja sit aattelin et pilttipurkeissa pakastaisin mutta ku kuulin että se ei oo kovin hyvä juttu... että voi mennä ruoka pilalle... :o onko noin?

mun mielestä toi pakastaminen tarkoittaa vaan sitä että jos tuote sulaa ja sitten uudestaan laittaa pakkaseen niin se ei käy. mutta jos siis on valmistanut siitä jotain ruokaa eli siis on KYPSENTÄNYT sen pakasteen ensin niin sitten sitä taas voi pakastaa. sekavaa?

pilttipurkeissa pakastamisesta en tiedä, mutta yleensä musta tuntuu että se lasi vois esim särkyä niin suuresta lämpötilaerosta... tai jokin siinä lasisessa astiassa pakastamisessa nyt vaan tuntuu oudolta. että parempi kai olisi tyytyä tavallisiin pakasterasioihin.. niin ehkä tekisin... mutta jos joku muu tietää asiasta paremmin niin neuvot kehiin! :)

Minä olen molempien lasten soseet pakastanut lähes poikkeuksetta piltti-ja bonapurkeissa ja hyvin ovat maistuneet. Tein kaikki liha- ja kasvissoseet itse, n. kahdeksi viikoksi kerrallaan. Hedelmäsoseet ostin yleensä ja niistä jäi noita purkkeja. Ja voit kyllä pakastaa ne valmispakasteet sen jälkeen kun olet tosiaan kypsentänyt ne ensin. Kokkailuintoa!

Yhteistyössä