pakastelohikuutiot, onko "mistään kotoisin" ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lohi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lohi

Vieras
mä en kertakaikkiaan tykkää käsitellä kalaa vaikka osaankin ja täytyy myöntää, että sen vuoksi meillä on kalaruuat aika vähissä...
nyt kuitenkin vesi herahti kielelle kun tuli kermainen lohikeitto ja tuore ruisleipä puheeksi :p

niin siis onko noi kuutiot hyviä, jos sen sopan niistä tekis..?
seitiä ei meillä syödä :x

Mä käytän juurikin lohikeitossa tai kahden kalan keitossa. On hyviä. Joskus olen tehnyt myös niistä isommista paloista uunilohta kermassa. Helppoa ja kätevää.

Olen kerran tehnyt lohikeiton noista pakastekuutioista, ja jäivät kyllä kalapalat syömättä. Kuutiot olivat kumimaisia, eivät ollenkaan tuoreen lohen veroisia. En muista minkä merkkisiä olivat, mutta voi olla että jonkun toisen valmistajan kuutiot ovat parempia.

Alkuperäinen kirjoittaja yök;24606178:
Olen kerran tehnyt lohikeiton noista pakastekuutioista, ja jäivät kyllä kalapalat syömättä. Kuutiot olivat kumimaisia, eivät ollenkaan tuoreen lohen veroisia. En muista minkä merkkisiä olivat, mutta voi olla että jonkun toisen valmistajan kuutiot ovat parempia.

Ei saa keittää liikaa.
Vasta viimeisenä sekaan. Jos keiton ohje on tehty tuoreelle kalalle, älä laita samaan aikaan kuin tuoretta sinne sekaan, vaan vasta ihan lopuksi.