paketti amerikasta suomeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kk

Vieras
onkohan kovat toimitus kulut?
jos joku on esim tilannut ebaystä paketin, niin onko toimituskut ollut ihan järjettömiä?

entäpä jos ostan verkkokaupasta, ebay tms, ja laitan toimitus paikaksi usalaisen sukulaiseni osoitteen ja hän lähettää paketin tänne suomeen, niin säästäiskö toimituskuluissa??
tietääkö joku?

Mä en muista paljonko mä olen postikuluja maksanut, mutta sen verran muistan että paketin lähettäminen USAsta Suomeen oli halvempaa kuin Suomesta USA:han... Mutta sitten kannattaa muistaa mahdolliset tullit ja arvonlisäverot.

Itse olen käyttänyt www.viaddress.com:ia muutaman kuukauden Jenkkilästä ostettujen tavaroiden toimitukseen, ja olen aika tyytyväinen. Ostelen yleensä Amazonista tai eBaysta.

www.viadress.com rekisteröinti on ilmaista. Sieltä saa oman USA-osoitteen, jota voi sitten käyttää jenkkiläisissä kaupoissa shoppailuun, ja sitten Viaddress postittaa paketin Suomeen.

Mikäli myyjä ei kelpuuta kansainvälisiä luottokortteja, Viadress voi maksaa tuotteen ja postittaa sen sitten. Tästä ei kerry mitään mitään lisäkuluja, pelkät postimaksut.

Alkuperäinen kirjoittaja kk:
entäpä jos ostan verkkokaupasta, ebay tms, ja laitan toimitus paikaksi usalaisen sukulaiseni osoitteen ja hän lähettää paketin tänne suomeen, niin säästäiskö toimituskuluissa??
tietääkö joku?

Me tehtiin kerran ison vaatetilauksen kanssa näin. Tämä kyseinen firma ei tosin postittanut ulkomaille.. Postikulut jäivät selvästi kyllä alhaisemmiksi kuin kotimaassa lähetettävällä vastaavan kokoisella paketilla olisivat olleet. :)

Mites noi tullijutut menee jos yksityishenkilö lähettää Amerikasta Suomeen paketin postitse, eli kyseessä ei ole kaupankäynti vaan lahja? Tuleeko silloinkin jotain tullimaksuja?

Jaha, löytyihän se vastaus kun googlasi sanoilla lahjapaketti Amerikasta eikä postipaketti Amerikasta:
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/lahjat_ulkomailta/

En kyllä ihan ymmärrä miten lahjansaajalla voisi olla kuitti tai todistus lahjan arvosta, mutta ehkä sen saa ilmankin todistusta.

Yhteistyössä