Paketti tullissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sfmsfm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sfmsfm

Vieras
Lukeeko jossain postin seurannassa, jos siihen on tulossa tullausmaksuja tms?

Nyt vain lukee, että paketti saapunut kohdemaahan, paketti tullissa, paketti on rekistöröity postiin...

:)

Kauankohan kestää että saan sen.. :D

Enkä mä ole saanut mitään saapumisilmoitusta vielä.. Sen takia tässä kyselen, kun tuossa lukee että vasta sitten. Nyt ETUKÄTEEN vain että näkeekö jossain, mutta ei kai. Joskus ne lähettäjät laittavat siihen halvemman hinnan tai lahjana tms.

Kyllä se selviää. Jos sinulle tulee kotiin ilmoitus että pitää tullata, niin sitten pitää esim. Tullin nettituonti-palvelussa. Tai jos sen arvo toimitusluineen on alle 22 euroa ja silti tulee ilmoitus että pitää tullata, niin sitten yhteys tulliin ja pyytävät maksukuitin joka osoittaa tuotteen arvon.

Postissa tulee paperi, missä pyydetään tekemään tulliselvitys, jos se jää sinne tulliin. Nopeimmin ja halvimmalla teet sen itse netissä (tosin jos asut lähellä, niin sillon voi käydä paikan päälläkin). Arvon osoittamiseen käy usein tilausvahvistus tms, mistä selviää hinta. Selvityksen jälkeen tulee hetikohta maksutiedot, jos sitä tullia tai arvonlisäveroa joutuu maksamaan. Se lähtee heti tulemaan eteenpäin, kun näkevät maksusi tulleen perille.

Hei, tietääkö joku että tuleeko S-postiin tai kirje kotiin milloin paketti on tullut minnekkin? Vai mistä tiedän missä vaatteeni nyt menee kun 6.5 tilasin tämän vaatteen.
Eli siis Olen ekaa kertaa tilannut eu ulkopuolelta vaatteita (fashion nova) ja nyt olen iha stressin partaalla.. Eli kun tilasin ma vaatteen, sitten illal tuli että tuote "shipped" eli kai valmiina tulemaan?, sitten tuli joltain (trans) tracking jutusta joku numerolituskakoodi ymmärtääkseni joku rahti homma? Eli tuleeko mulle tämän viikon aikana viestiä S-postiin vai kirje, rahdilta vai postilta, vai tullilta?Että mitä maksan mihin ja mihin se paketti tulee kun siinäkin oli jtn ongelmia minulla..laitoin tämän kylän rkioskin ja oman osoitteeni osoitteeksi toimituspisteeksi, että kumpaahan se nyt sit tulee jos pääsee edes tulliin asti kun kokonaisumma oli muistaakseni jtn 48.95euroina (vaate oli 37.21usd +15usd eli kai joku tulli maksu entiiä).. Ja miten tehdään tulliselvitysuusavuton nuori kun olen niin tarvitsen apua..):

Sillä tracking jutulla voit seurailla missä lähetys menee, siinä on varmaan suora linkki jonnekin tai sitten laitat sen koodin kuljettajan sivuille.

Tullattavaksi jääneistä tulee kirje postissa tai joskus kuljetusyhtiön sähköposti sinulle. Siinä kirjeessä on ohjeet, mihin menet tullin sivuilla, sinne kirjaudutaan pankkitunnuksilla ja täytät siellä tiedot ja he ilmoittavat mitä joudut maksamaan. Kun olet maksanut, paketti lähtee tulemaan eteenpäin. Sitä en tiedä, mihin tulee. Ulkomaan lähetyksiin en kyllä laittaisi mitään R-kioskia toimituspaikaksi, jos se ei sitten ole kuriirifirman toimipiste.

Yhteistyössä