Pakkasta 13 astetta ja 1,5 v lapsen jalat kylmät ulkoilun jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pottu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="öö";25534931]Siis se taulukko minkä minä tuolta löysin kertoi että koon 22 sisämitta on 14,2 cm eli 4 mm vain varaa, mikä on liian vähän.[/QUOTE]

Totta puhut, mulle kävi ajatusvirhe. Tuossa taulukossa siis koko 24-25 ja reiman taulukossa (Reiman kengissä) 23-24.

[QUOTE="Pottu";25534682]Enkö minä vaan osaa pukea häntä oikein? Olimme vajaan tunnin ulkona aamulla ja piti tulla sisälle kun poika alkoi kitistä ja itkeä. Jalkaterät ja varpaat olivat kylmät. Hänellä oli puuvillasukat, villasukat ja Viking Goretex-kengät. Oletin että olisi ollut riittävästi kun pakkastakaan ei ollut tuon enempää, mutta ilmeisesti ei. Osan aikaa poika istui pulkassa ja osan aikaa käveli itse/peuhasi hangessa/laskettiin liukumäkeä.

Miten te muut saatte jalat pysymään lämpiminä?[/QUOTE]

Tuota ihan vaan tiedoksi että puuvilla on kaikkein huonoin lämmön eristäjä! jos jalka hikoaa ja puuvilal kostuu se on kylmä! silloin ei auta mikään vilalsukka. Esim.saman paksuinen silkki on lämpimämpää kuin puuvilla, polyakryyli ja polyamidi on lämpimämpiä sekä villa.

itse teen niin että villasukka on ihoa vasten,niin se on kaikkein lämpimin.

jos ei kestä villaa=kutittaa niin sitten sukat jotka ovat polyamidia/polyakryylia = useimmat lämpösukat. Mut ei puuvillaa.

Tuota ihan vaan tiedoksi että puuvilla on kaikkein huonoin lämmön eristäjä! jos jalka hikoaa ja puuvilal kostuu se on kylmä! silloin ei auta mikään vilalsukka. Esim.saman paksuinen silkki on lämpimämpää kuin puuvilla, polyakryyli ja polyamidi on lämpimämpiä sekä villa.

itse teen niin että villasukka on ihoa vasten,niin se on kaikkein lämpimin.

jos ei kestä villaa=kutittaa niin sitten sukat jotka ovat polyamidia/polyakryylia = useimmat lämpösukat. Mut ei puuvillaa.

Ok. Ovatko merinovillaiset sukat ihoystävällisiä ts. eivät kutita?

Yhteistyössä