Pakko avautua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kioskiiiii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kioskiiiii

Vieras
Mulla on sellanen probleema, että mulla tarjotaan tai oikeastaan pakotetaan kesätöihin myyjäksi nakkikioskille josta en enään tykkää. Mun isovanhenmat omistaa sen ja oon ollu siellä pienempänä töissä 15 ja 16 kesäisenä. Enään se ei vaan iske yhtään.... se rasvan haju joka jää ihan jokapaikkaan ja känniläiset asiakkaat jotka puhuu ihan mitä sylki suuhun tuo, kun olin 15 joku mies kaivo vehkeensä housuista ja löi tiskiin .. :DD näin vanhempana (olen 19 vuotias) mua ei enään kiinosta tuo, ja asun nykyään ihan eri paikkakunnalla (Tampere) ja toi kioski on Pohjanmaalla jossa joutuisin sitten olemaan mummilla koko ajan. Mä tiiän että rahaa mä siitä saisin, vaikkei mulla nytkään ole mitään rahapulaa.

Nyt äitini suorastaan pakottaa minut töihin sinne, ja kotonakäydessäni olen aina todennut, joo onnistuu, kyllä.. riidan välttämiseksi.

Aikuista ihmistähän ei nyt voi minnekkään pakottaa, mutta miten kertoisin tämän äidilleni? sanonko, että sain täältä töitä kesänki ajaksi vaikken saanut. Rakastan ihan vain olla ja rauhoittua näin kesällä.

Lisäksi oon miettinny, mun 17v veli asuu viellä kotona ja käy autokoulua parhaillaan ja hänella varmasti on paljon rahantarvetta, mutta häntä ei kukaan sinne pakota.

Olet kuitenkin jo hieman itsenäistynyt ja huomaa, että sinulla on oma tahto. Nyt vain hieman lisää selkärankaa ja sanot suoraan, että et halua etkä suostu. Älä anna painostaa. Muuten olet orjana nakkikiskalla vielä 70-vuotiaanakin...

• Tykkää
Reactions: Wolt
Tää on kammottavaa, mä en oo ikinä oikeen ollu senmonen vastaanlaittaja, ja nyt äiti pommittaa mua tekstiviesteillä että muistathan varmasti soittaa mummille ja sopia työvuorot. nyt tekis mieli sanoa että mee kuule ite sinne nii tietäisit

Hanki sitten toinen kesätyöpaikka. Ansioluetteloon ei tahallaan kannata jättää tyhjiä paikkoja, joten älä vietä kesää lusmuillen, kun kerran työpaikkakin olisi. Eli äkkiä rustaamaan tyylikäs CV ja käyt jättämässä sen kaikkiin lähialueen liikkeisiin, tietysti siististi pukeutuneena ja lävistykset kotiin jätettynä.

Tässä tulee tietysti lisänä se, että sukulaisesi kioskiin varmaankin pitää sitten palkata joku muu, ja vaihtamalla työpaikkaa jätät heidät pulaan. Joten paras ratkaisu olisi olla tämä kesä kioskissa, ja hankkia parempi työpaikka ensi vuonna hyvissä ajoin, jotta ei tule äkillisiä yllätyksiä.

Toki voit haistatella sukulaisillesi ja tehdä mitä lystäät, mutta usein se ei ole järkevin vaihtoehto. Kun 10 vuoden päästä saat lapsia ja tarvitset apua, tai olet muuten jostain syystä pulassa, voi tällainen asia tulla väliinne.

Hanki sitten toinen kesätyöpaikka. Ansioluetteloon ei tahallaan kannata jättää tyhjiä paikkoja, joten älä vietä kesää lusmuillen, kun kerran työpaikkakin olisi. Eli äkkiä rustaamaan tyylikäs CV ja käyt jättämässä sen kaikkiin lähialueen liikkeisiin, tietysti siististi pukeutuneena ja lävistykset kotiin jätettynä.

Tässä tulee tietysti lisänä se, että sukulaisesi kioskiin varmaankin pitää sitten palkata joku muu, ja vaihtamalla työpaikkaa jätät heidät pulaan. Joten paras ratkaisu olisi olla tämä kesä kioskissa, ja hankkia parempi työpaikka ensi vuonna hyvissä ajoin, jotta ei tule äkillisiä yllätyksiä.

Toki voit haistatella sukulaisillesi ja tehdä mitä lystäät, mutta usein se ei ole järkevin vaihtoehto. Kun 10 vuoden päästä saat lapsia ja tarvitset apua, tai olet muuten jostain syystä pulassa, voi tällainen asia tulla väliinne.

Sen tiiän että ketään en pulaan olisi jättämässä, mulle kerrottiin että työntekijöitä siellä on paljon eikä kaikille edes riitä vuoroja. Haiskahtaa siltä, että äiti pakottaa mut sinne että joku edes meidän perheestä osallistuu siihen perheyritykseen. Minut sitte sinne yritetään pakotta

Olisit sanonut ettei olis tarttenu täältä lukea kun veljesi huomasi viestisi! HÄPEÄ!!!
Pitäisikö sinun vihdoin katkaista se napanuora? Ei sinun apsesi mitään opi sillä että äiti hankkii työpaikan ja moneen kertaan vielä soittelee että muistat kysyä työvuorosi, jne. Naapurillani on kasvihuone ja siellä on kesätyöntekijöitä myös, juteltiin niin hän sanoi että hän kerran erehtyi ottamaan nuoren äisitnsä kysymänä, sen jälkeen ei ole kukaan tullut muuten töihin kuin olemalla ihan itse aktiivinen.

Yhteistyössä