Pakko kohta alkaa itteään myymään, että saa vuokrat maksettua.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Ei oo apua soskusta eikä seurakunnasta. Vuokra laahaa kuukauden myöhässä, kun keväällä tuli isompi yllättävä juttu (lapsen sairaus), enkä saanut maksettua koko vuokraa kerralla.

En jaksa enää oikeasti. Melkein tekis mieli alkaa myymään itseäni, jotta sais sekä vuokran maksettua että ruokaa pöytään.

Huoh.. Ei mulla muuta, ärsyttää vaan tällä hetkellä kaikki, ei tarvi kommentoida mitenkään. Kyllä tää tästä jonain päivänä. Oon itkenyt koko aamun kun tuli se kielteinen päätös seurakunnalta, minkä tietysti ymmärränkin, mutta silti se surettaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin69:
Ootko sä missään töissä?

No en, kun täällä ei oo muita kuin vuorotöitä tarjolla ja mulle se ei oo vaihtoehto nyt.. Oon siis yh ja lastenhoito menis tosi hankalaksi - täällä on vaan yks vuoropäiväkoti jonne en saa lapsia edes kuljetettua millään (uskomaton paikkakunta! sinne pitäis mennä taksilla mennen tullen, kun ei oo ajokorttia eikä julkiset kulje siihen aikaan).

Sul on asiat vielä hyvin, jos yhdestä vuokrasta vaan on puute. Sen verran saa muutamassa kuukaudessa kasaan pulloja keräämällä ja kirpputori myynnillä.
Tietenkin, jos teillä isovuokra niin kannatta harkita halvempaan muutamista.

no huhhuh.. elä nyt kuitenkaan itses kunnioittamisesta luovu :/ laps ja kaikkee...

Täs maailmas ei oo ylitsepääsemätöntä ongelmaa..päivä kerrallaan..

Ota yhteyttä vuokran antajaan, koita sopia vaikka eriin sitä vuokraa, sit uusiks sossuun juttelemaan, siis ihan varaat aja, ei mitään lappua luukulle systeemiä.

Onko sulla jotain mitä voisit myyä (muuta ku itteäs) tv? ylimääräsiä kodinkoneita, tekniikkaa?
Lasten pieneks jääneitä vaatteita?

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
paljokos sulla on sitä vuokraa rästissä

no tälle kuulle pitäis maksaa n. 750 e, seuraavan kuun vuokra sama. Jos ois sukulaisia, lainaisin jostain osan, jotta saisin molemmat vuokrat maksettua eikä tarvis olla ilman ruokaa. Joka kuukausi siis maksan vuokran kyllä, mutta kun lapset pitää ruokkia myös, en voi maksaa kahta vuokraa yhden kk aikana..

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Miksi sä et saa sossusta tai seurakunnasta rahaa? MIkä on ollu syynä?

Soskun mukaan mulla on liian iso vuokra.

No onko sulla? Ei varmaan tarkota liian isoa vuokraa vaan sitä kuvittelisin että asut henkilömäärään nähden liian suuressa asunnossa?

75m2 ja meitä on neljä. Ei ole liian iso, kolmiossa asutaan. Täällä vain on sairaan kalliit asunnot siihen nähden mitä sosku huomioi.

nii ja sit yhteys varamiespalveluun tms.. pääsisit vaik hetkeks kassalle duuniin tms.. tos tilantees ei oo paljoo varaa valita töitänsä, sitä on tehtävä mihin pääsee.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Voi että! *halailee*
Millä perusteella sait kielteisen päätöksen?
Oletko karsinut kaikki turhat menot pois?
Voisitko myydä jotain irtainta?

Kun seurakunnan mielestä soskun pitäis auttaa ja soskun mielestä ei. Olen karsinut ihan kaiken, netti on pakko olla kun ei sitä autoa ole jolla esim. kävis maksamassa laskut tai ihan vaikka kirjastossa. Puhelimeen ostan toisinaan puheaikaa, vaatteita ei ostella edes kirppikseltä, itse en oo syönyt pitkään aikaan lämmintä ruokaa ja ruoka on tosi halvalla tehtyä.

En oikein tiedä mitä myisin. Lastenvaatteista ei oikein saa niin paljoa, kaikki muu on jo valmiiksi tosi pitkälle käytettyä ja saatua, eikä ylimääräistä taida hirveästi olla.

Kiitos sulle :)

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
nii ja sit yhteys varamiespalveluun tms.. pääsisit vaik hetkeks kassalle duuniin tms.. tos tilantees ei oo paljoo varaa valita töitänsä, sitä on tehtävä mihin pääsee.

Niin.. täällä on surkea tilanne töiden suhteen, kun en ole lääkäri tai metsäkoneenkuljettaja.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
paljokos sulla on sitä vuokraa rästissä

no tälle kuulle pitäis maksaa n. 750 e, seuraavan kuun vuokra sama. Jos ois sukulaisia, lainaisin jostain osan, jotta saisin molemmat vuokrat maksettua eikä tarvis olla ilman ruokaa. Joka kuukausi siis maksan vuokran kyllä, mutta kun lapset pitää ruokkia myös, en voi maksaa kahta vuokraa yhden kk aikana..

Aika kallis on kyllä vuokra, jos ei ole suuri perhe ja paljon neliöitä. Kannattais kyllä ihan tosissaan harkita muuttoa. Vaikkapa päiväkodin viereen sellaiseen kaupunkiin jossa on töitä.

tiedän pitää muuttaa edullisempaan asuntoon ja hoitopaikan lähelle. kyllä tuolla katraalla voi kaksiossakin elellä, lapsille huone makkarista ja sinä nukut olohuoneessa. kyl asiat järjestyy!

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
ruokaakin jaetaan, esim. kirkko tms.. seurakunnat.. leipäjonoon, ni saatte ainaki ruokaa..
Sitte mietintään uus kämppä.

Muutin tähän viime vuonna just siksi, kun noissa halvemmissa ei uskalla lasten kanssa asua. Niin usein naapurit juoksevat rapussa puukko kädessä toistensa perässä jne. että katsoin parhaaksi vaihtaa asuntoa. On kunnan asunto ja nostivat vuokraa 55e vuoden alussa.

Yhteistyössä