Pakko purkaa tänne.....(miehen lasten varavaatteet)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Minäkin suosittelen sitä, että lasten isä hankkii - vaikka kirpparilta - muutamat varavaatteet, jotka pysyvät isän luona. Jos siis kerran lasten äiti ei ymmärrä pakata mukaan enempää vaatteita. Mulle ei ole tullut edes mieleeni, että exän nyxällä olisi jotain velvoitteita pestä junnun vaatteita junnun ollessa siellä, joten laitan junnulle aina vaatekerran jokaista päivää kohti ja - junnun ollessa pienempi - vielä yhden ylimääräisen vaatekerran.

no eikö ne pesu velvollisuudet olisi sillä sun exällä???

ylipäätään en ymmärrä kenen mielestä nyt vois olla niin ylivaikeeta pestä koneessa puolison lasten vaatteet jos ne sattuu likaantumaan ja talosta toimiva kone löytyy. oudompaa ois musta laittaa lapset likapyykki pussukoiden kanssa takas kotiin viikonlopun jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
Alkuperäinen kirjoittaja typyjen äippä:
No mulla taas sellainen tilanne et kun laitan tytön (9v) isälleen nii laitan joka päivälle puhtaan vaatekerran matkaan + yhden ylimääräisen nii tyttö tulee KUITENKIN vkonlopun jälkeen kotia samoissa vaatteissa missä menikin isälleen :x

Mut eikö tässä tapauksessa voisi sanoa itse lapselle et vaihtaa joka päivä puhtaat vaatteet ku lapsiki on jo 9-vuotias...

Sulla ei varmaan itellä ole sitä 9 vuotiasta ;) Ei sillä oo aamulla ekana mielessä kaivella laukusta puhtaita vaatteita =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja punatukkainen:
teillä taitaa olla vaikeuksia noitten lasten eestaas kuljettamisista,etkö kerran puhunut siitä kun sun ex mies oli vieny sun lapset kirpparille ja siitä olit niin pahalla päällä?

Ei oo mitään vaikeuksia kuljetuksien kans. Nyt en kyl ihan ymmärtänyt mitä tarkoitat.
Miten mun lapset liittyy edes tähän ketjuun?? Ei ole kyse mun lapsista. Heille olen pakannut kaksi isoa kassillista vaihtovaatteita, kun lähtivät isänsä luokse. Kyse on nyt miehen lapsista, edelleen.

sitä vain tarkoitin että sulle ei kelpaa miten muut hoitaa sun tai miehes lapsia,ainut oikea tapa on sun tapa.

Kyllä mulle kelpaa, mutta puhtaus on sellainen asia, josta olen tarkka. Ja mihinkään ei lähdetä likaisissa ja rikkinäisissä vaatteissa. Kotona voi olla miten haluaa, mutta ei muualla.
Hampaat harjataan 2x päivässä. Kädet pestään joka kerta, kun vessassa käydään. Eikö näissä asioissa saisi olla tarkka??

ylipäätään en ymmärrä kenen mielestä nyt vois olla niin ylivaikeeta pestä koneessa puolison lasten vaatteet jos ne sattuu likaantumaan ja talosta toimiva kone löytyy. oudompaa ois musta laittaa lapset likapyykki pussukoiden kanssa takas kotiin viikonlopun jälkeen.
No voisi sen noinkin ajatella =) Mutta mä ajattelen asian niin, että kun junnu lähtee isälleen, se lähtee "reissuun". Ja reissussa on tarpeeksi vaatetta mukana. Tilanne olisi toinen, jos junnu olisi useita viikkoja isällään. Mutta jos viikonlopuksi tai viikoksikin menee, niin en oleta, että junnun vaatteita alkaisi sen paremmin exä kuin sen nyxäkään pesemään. Yleensä kun niillä on jotain ohjelmaa siksi ajaksi, kun junnu on siellä, eikä siihen ohjelmaan kuulu kotityöt. Jos mä lakkaisin laittamasta junnulle riittävästi vaatetta mukaan, exä kävisi kaupasta ostamassa tarpeellisen määrän vaihtovaatteita. Pesisi niitä sitten, kun on aikaa pestä, mutta suunnitellut menemiset eivät kaatuisi siihen, että junnun vaatteet ovat märkinä narulla.

Onpa kummallista, että isän luo pitäisi nyt tällä hetkellä lähteä ostamaan vaatteita vain siksi, että äiti ei ole tajunnut niitä pakata. Ei täällä ainakaan näin pääsiäispyhinä ole edes kaupat auki, vai Siwastako pitäisi vaatteita ostaa? Vai ärrältä?

Ei olisi äidiltä iso työ katsoa, että joka päivälle on puhtaat vaatteet. Ainakin ne alusvaatteet ja sukat. Vaikka lapset pakkaisivat itse, voisi siitä huolimatta kysyä, onko kaikki tarpeellinen mukana ja vaikkapa tarkistaa ne laukut.

Ei ole ylihygieenistä vaihtaa alkkarit joka päivä, se on normaalia hygieniaa ja kuuluu kyllä peruspuhtauteen.

Aika hankala niitä yksiä vaatekertojakaan on koko viikonlopun ajan pestä. Harmillinen tilanne ja omituinen äiti lapsilla.

Oli kyllä liian vähän vaatetta mukana.
Itse pakkaan aina mieluummin vähän liikaa, ei sekään ole aina kiva, kun reissussa joutuu sitten raahaamaan niitä ylimääräisiä kassejakin.

Mutta sinuna ostaisin muutamat alusvaatteet, sukat ja jotkut peruscvolleget ja pari t-paitaa varavaatteiksi, jos omat lapsesi käyttävät eri kokoisia vaatteita. Muutenhan voisit lainata heidän vaatteita. (vaikka eihän se ole sinun velvollisuutesi, mutta toisaalta sinä sitten joudut kulkemaan niiden likaisten lasten kanssa...)

Kyllä ihan pienikin lapsi haisee, jos vaatteta ei säännöllisesti vaihda. Huonosti hygieniasta huolehtivat varmasti tottuvat omien lastensa, ja omaan, hajuihin, mutta olen päiväkodissa töissä ja kun lapsi viikon kulkee samoissa vaatteissa on se haju aika järkyttävämikä lapsesta lähtee.

Onpa kummallista, että isän luo pitäisi nyt tällä hetkellä lähteä ostamaan vaatteita vain siksi, että äiti ei ole tajunnut niitä pakata. Ei täällä ainakaan näin pääsiäispyhinä ole edes kaupat auki, vai Siwastako pitäisi vaatteita ostaa? Vai ärrältä?

Ei olisi äidiltä iso työ katsoa, että joka päivälle on puhtaat vaatteet. Ainakin ne alusvaatteet ja sukat. Vaikka lapset pakkaisivat itse, voisi siitä huolimatta kysyä, onko kaikki tarpeellinen mukana ja vaikkapa tarkistaa ne laukut.

Ei ole ylihygieenistä vaihtaa alkkarit joka päivä, se on normaalia hygieniaa ja kuuluu kyllä peruspuhtauteen.

Aika hankala niitä yksiä vaatekertojakaan on koko viikonlopun ajan pestä. Harmillinen tilanne ja omituinen äiti lapsilla.
Mä olen aika samaa mieltä. Ap:n kertoman mukaan vanhin lapsista on jo 12 v ja mä voin kyllä kuvitella sen lemahduksen, mikä junnun ollessa 12 v sen sukista olisi lähtenyt, jos olisi pitänyt 4 päivää samoja sukkia :x Ja vaikka junnu itse pesisikin sukkansa ennen nukkumaanmenoa lavuaarissa, niin ainakaan tässä kämpässä ne froteesukat eivät olisi vielä aamulla kuivat.

No voisi sen noinkin ajatella =) Mutta mä ajattelen asian niin, että kun junnu lähtee isälleen, se lähtee "reissuun". Ja reissussa on tarpeeksi vaatetta mukana. Tilanne olisi toinen, jos junnu olisi useita viikkoja isällään. Mutta jos viikonlopuksi tai viikoksikin menee, niin en oleta, että junnun vaatteita alkaisi sen paremmin exä kuin sen nyxäkään pesemään. Yleensä kun niillä on jotain ohjelmaa siksi ajaksi, kun junnu on siellä, eikä siihen ohjelmaan kuulu kotityöt. Jos mä lakkaisin laittamasta junnulle riittävästi vaatetta mukaan, exä kävisi kaupasta ostamassa tarpeellisen määrän vaihtovaatteita. Pesisi niitä sitten, kun on aikaa pestä, mutta suunnitellut menemiset eivät kaatuisi siihen, että junnun vaatteet ovat märkinä narulla.

mää taas ajattelen et kun esikoinen menee isälleen et se menee isälleen joka on siis vanhempi vanhemman velvollisuuksineen niin ku minäkin enkä osaa enkä edes halua ajatella että toisen vanhemman tykönä oleminen olisi jotain reissussa olemista tms.vaikka lapsi vakituisesti minun tykönä asuukin.

Kyllä säälittää miten jotkut laittaa lapsensa reissuun noin köykäsellä varustuksella!Kyllä se on sen kassinpakkaajan homma kattoa et tarpeeks on vaatetta vahinkojenki varalle,ihan sama osteleeko isät mummot tai muut perillä vaatetta....ja kyllä luulis et esim.äitiä kiinnostaisi pakata riittävästi lapselleen,onhan kyse oman lapsen hyvinvoinnista,ja kun itse pakkaa niin tietää että ainakin tarjolla on vaihtokamoja.Itse en jättäisi tälläisiä muiden varaan vaikka kenen luo ois lapsi menossa.

mä käsitin et tää ongelma on ollut aina olemassa, ei vain nyt ja jos äidille on asiasta sanottu eikä muutosta tapahdu niin eiks sit kannata jo varautua siellä isän päässä. lapsillehan se on ikävää jos joutuvat likaisissa kulkemaan. ja on valitettavaa ettei äiti sitä älyä.

Alkuperäinen kirjoittaja ädä:
mää taas ajattelen et kun esikoinen menee isälleen et se menee isälleen joka on siis vanhempi vanhemman velvollisuuksineen niin ku minäkin enkä osaa enkä edes halua ajatella että toisen vanhemman tykönä oleminen olisi jotain reissussa olemista tms.vaikka lapsi vakituisesti minun tykönä asuukin.
Mulla asiaan tietysti vaikuttaa sekin, että junnu ei yleensä mene isälleen vaan isänsä nyxälle. Ja yleensä niinä viikonloppuina exä tekee poikansa ja nyxänsä pojan kanssa "miesten juttuja" tai sitten tekevät koko porukalla jotain yhdessä. Jotain muuta kuin kotihommia.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
mä käsitin et tää ongelma on ollut aina olemassa, ei vain nyt ja jos äidille on asiasta sanottu eikä muutosta tapahdu niin eiks sit kannata jo varautua siellä isän päässä. lapsillehan se on ikävää jos joutuvat likaisissa kulkemaan. ja on valitettavaa ettei äiti sitä älyä.
Näin mäkin käsitin. Ja tosiasia on, että vaikka lasteni pyykkihuollosta vastaankin, niin on meidän perheessä kaikilla enemmän kuin 2 vaatekertaa. Johan siinä hulluksi tulisi, jos pitäisi vaatteita pestä koko ajan. Jos meillä olisi kullakin vain kaksi vaatekertaa, niin nakupelleinä istuttaisiin puolet ajasta :D

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Näin mäkin käsitin. Ja tosiasia on, että vaikka lasteni pyykkihuollosta vastaankin, niin on meidän perheessä kaikilla enemmän kuin 2 vaatekertaa. Johan siinä hulluksi tulisi, jos pitäisi vaatteita pestä koko ajan. Jos meillä olisi kullakin vain kaksi vaatekertaa, niin nakupelleinä istuttaisiin puolet ajasta :D

niin meilläin.. mä en sitäpaitsi tuosta pyykkipuolesta niin välitä joten vaatetta on oltava kun en pyykkää kuin kerran viikkoon tai kahteen. sit tietty enemmän.

Mä olen sitä mieltä, että jos lapset on isällään niin ihan samanlainen velvollisuus isällä ja uudella puolisolla on lapsille ostaa vaatteita.. eli kipinkapin kauppaan vaan ja ostamaan vaatteita niin sitten ei tartte niitä vaatteita erikseen edestakaisin raahata... sittenhän voi vaatteita vaihtaa vaikka kymmenen kertaa päivässä...

Yhteistyössä