pakko purkautua... mies ilmoitti...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja himometsästäjän vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

himometsästäjän vaimo

Vieras
...että lähtee vuoden päästä saksaan metsästämään,hänet on sinne eritoten kutsuttu! kysyin mieheltäni että millä rahalla ajattelit sinne lähteä? vastasi että ei maksa sielä oleminen mitään vain matkat...no niinpä niin matkat juuri! sanoi että matkathan ei maksa mitään...

no joo ei siinä mitään, mies lähti ulos ja sanoi että turhaan nyt rääyn vielä,siihen on vielä vuosi. olen muutenkin stressaantunut mikään ei mene kuten pitäisi! 3 lähintä ystävä pariskuntaa on taas kuukauden päästä lähdössä koko perheellä ulkomaille lomailemaan, meillä mies on alkujaan jo ilmoittanut ettei ikäpäivänä lähde ulkomaille vaikka maksettaisiin tai vaikka jostain matka voitettaisiin. itse en ole koskaan käynyt tukholmaa tai tallinnaa pidemmällä, sinne mieheni ei edes suostu lähtemään. nyt sitten yhtäkkiä ilmoittaa että hän lähtee 3muun miehen kanssa saksaan metsästämään.

mä en tajua, mieheni ei koskaan ajattele toisia. koska minä pääsen mihinkään, minulla ei ole mitään "etuuksia" tai edes pikkujouluja... miehelläni taas kaikki mahdolliset pippalot ja etuudet työpaikan ja harrastusten puolesta. hänen mielestään tämä on nyt ainutkertainen tilaisuus päästä saksaan metsästämään... siis nyt hän on valmis lähtemään ulkomaille mutta entäs minä ja lapsemme? koska me pääsemme johonkin! tiedän että olisi ainutkertainen tilaisuus mutta koska tulee minun ja lapseni tilaisuus? rahaa meillä ei tule koskaan olemaan niin paljon että pääsisimme edes tallinnaan asti! saatika edes helsinkiin! olen sitten itsekäs tai en mutta en aio ukkoa sinne päästää, muuten loppuu kaikki! vasta oli tästä puhe kun kerroin kuinka tuttavat ovat lähdössä ulkomaille.. silloin viimeksi ukko piti saarnan kuinka me ei tulla koskaan lähtemään mihinkään. kerran vitsinä heitin että lähtisin siskoni kanssa joskus vkonloppu kaupunki-lomalle jonnekkin äkkilähdöllä, kun kaveri oli saanut todella halvan lennon pariisiin. ukko nosti metelin ja piti aivan järjettömänä ajatuksena, kuinka paljon menisi rahaa, kuinka eläisimme sielä... joo joo! tätä tämä taas on!

niin mutta kun metsästys on jalo harrastus.......... juupajuu.
Minun ukko kävi kahteen kertaan Virossa villisikajahdissa. Toinen (ja ehdottomasti viimeinen kerta!) oli kun nuorimman lapsen laskettuun aikaan oli 3 vkoo.....

Menköön sitten kun lapset on isoja! Ja kallistahan se... aseellekin piti hommata oma passi :o joka tietenkin maksoi melkoisen määrän euroja.

Eikä meillä oo kuivausrumpua |O Eikä tehdä yhdessä reissuja |O
Muumimaahankaan en päässy |O (nojoo- mies oli siellä tytön kanssa ja minä vauvan kanssa kotona.... :saint: )

:hug: mutta ymmärrän täysin.

Siis arvon rouvat, miksi ihmeessä te sidotte miehenne kiinni itseenne ja perheeseen? Antakaa vähän tilaa hengittää ja olla. Jos mun mies kertois mahdollisuudesta lähtee ulkomaille metsästysreissulle, niin tervemenoa vaan! Eikä tässä todellakaan olla meillä missään kyllästymishommasta kyse. Vaan siitä, että meillä on molemmilla omat menomme, ja molemmat saa käydä myös omia reissujaan. Kaikki asit sovitaan hyvissä ajoin etukäteen, ja kun nyt menee mies, niin seuraavalla kerralla on mun vuoro. Näin meillä. :heart:

Miesten ajatusmaailma on kyllä välillä ihan pyllystä. Asioiden tärkeysjärjestys on monilla pahasti hukassa.. En kyllä oikein keksi tuohon tilanteeseen näin äkkiseltään ratkaisua. En tiedä onko hyvä idea, mutta ihan yhtä hyvinhän sinä ja lapsenne voisitte käydä vaikka jonkun ystäväsi (+ hänen lapsensa) kanssa vaikka jossain risteilyllä. Ei varmaan maksa paljon mitään niihin Saksan lentolippuihin verrattuna.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
menevätkö jonkun perheen luoksi?ja kai siellä nyt ruokaan menee edes rahaa?

ei mene perheen luokse vaan täälä niiden seurassa on käyny pari isompaa herraa sieltä metsästämässä, täälä niiltä nyhdetään rahat mutta sielä ei kuulema tarvi maksaa mistään mitään.. joo joo enpä oikein usko! tuli myös mieleen noi että eiköhän nuo aseen vienti luvat ymm. tule maksaan ison pennin.. ovat sielä vissiin saman tyyppisesti kuin tääläkin jossain metsästys majoilla yötä.. ei se rahan meno ruokaan mutta kun se viina... siitä ei voi pysyä erillään! saksalaiset tyhjensi täälä joka ilta viikon aikana 5jägermaister (tjsinnepäin) pulloa + muut viinakset...

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Siis arvon rouvat, miksi ihmeessä te sidotte miehenne kiinni itseenne ja perheeseen? Antakaa vähän tilaa hengittää ja olla. Jos mun mies kertois mahdollisuudesta lähtee ulkomaille metsästysreissulle, niin tervemenoa vaan! Eikä tässä todellakaan olla meillä missään kyllästymishommasta kyse. Vaan siitä, että meillä on molemmilla omat menomme, ja molemmat saa käydä myös omia reissujaan. Kaikki asit sovitaan hyvissä ajoin etukäteen, ja kun nyt menee mies, niin seuraavalla kerralla on mun vuoro. Näin meillä. :heart:

ei se mutta milloin minä pääsen, ei minulle jää aikaa että voisin mihinkään lähteä, on miehen työt ja harrastukset. en varsinkaan yksin voi koskaan lähteä mihinkään! eikä todellakaan ole sitä rahaa! ei ainakaan ukon reissun jälkeen!

Mä oon Sisun kanssa vähän samoilla linjoilla vaikka ymmärrän senkin kuinka tympii olla itse aina se kuka joustaa ja myötäelää, tinkii omistaan jotta muiden olis hyvä olla...
Muutos vaatii itsekyyttä. Avioeron myötä opin sen! Itsekkyyttä tietenkin hyvässä mielessä, mutta omaa etua on ihan itse ajettava ja jos mies menee, sinä pääset myös, jonnekin muualle ilman perhettä.

Mä en ikinä voisi elää siten, ettei mulla olisi oikeutta käyttää omia rahojani kuten haluan. Jos lähden reissuun eikä lapset sillä aikaa kuole nälkään, niin sittenhän mä lähden.

Alkuperäinen kirjoittaja SmileX:
Mä oon Sisun kanssa vähän samoilla linjoilla vaikka ymmärrän senkin kuinka tympii olla itse aina se kuka joustaa ja myötäelää, tinkii omistaan jotta muiden olis hyvä olla...
Muutos vaatii itsekyyttä. Avioeron myötä opin sen! Itsekkyyttä tietenkin hyvässä mielessä, mutta omaa etua on ihan itse ajettava ja jos mies menee, sinä pääset myös, jonnekin muualle ilman perhettä.

Mä pistän peesin vaikka tähän. Tosiaan, ei kannata liikaa odottaa, että mies antaa luvan lähteä jonnekin, vaan jos tosissaan tahdot lähteä, ei kun toimeksi! Saksan-matka ei välttämättä tule lentojenkaan osalta mitenkään hirmu kalliiksi, varsinkaan, jos jo vuoden aikaisemmin voi varata liput. Mutta joka tapauksessa - jos rahaa löytyy toisen lomailuun, kyllä sitä pitää löytyä sinullekin, ap.

ymmärrään kyllä ap:tä. pitäähän perheen olla ykkössijalla elämässä miehelläkin!!!

ja jos mies pääsee saksaan ilman perhettä,niin sitten pitää päästä vaimonkin!!!!!!!!! ja ilman perhettä!!!!

mut on kyllä jotain vikaa arvojärjestyksessä jos on sanonut että ei lähtis oman perheen kanssa. mut lähteekin heti kun on mahd, lähteä ilman perhettä!

Yhteistyössä