Alkuperäinen kirjoittaja Mama the strange:
Voihan olla, että lapsen äiti muuttaa mieltään matkan suhteen, kun saa vähän sulatella asiaa.
Oisko jotakuta puolueetonta ihmistä, joka voisi puhua äidille (ystävä, isovanhempi tms)?
Vähän päivitystä tilanteeseen. Nyt, muutama viikko tapauksen jälkeen lapsen äidiltä tuli miehelleni tekstari, että pääseekö lapsi äidin kanssa isän viikonloppuna reissuun (sukuloimaan). Isä vastasi, että pääseekö lapsi Espanjaan? Tuli vastaus, että ootko noin pöljä ja tyhmä ettet tajua, että hän on jo kertaalleen antanut kieltävän vastauksen ja se pitää.
Lapsihan tietää tästä lähdöstä ja kyselee usein, että koska lähdetään jne. Joo-o. Koitappa siinä sitten selittää hienovaraisesti, että ei se äiti taida sua päästää.
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Taitaa lapsen äitiä vaan suututtaa, et te nussisitte vaan siellä matkalla koko ajan ettekä hoitaisi lapsia.
Eiköhän me tehtäis sitä kotonakin, jos haluttais. Ei siihen Espanjaa tarvita. Ja ei meillä ole tapana harrastella lasten nähden. Ikävää, jos teillä niin on.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Särähti tuo, että varasitte matkan kysymättä lapsen äidiltä ja sillä taka-ajatuksella, että suostuu varmemmin, kun matkakin on jo varattu. Minä ainakin olen sellainen ihminen, että varmemmin en suostu juuri, jos huomaan kieroilua. Minua ei manipuloida!
Muuten en ota kantaa matkaan vaan vain toimintatapaanne.
Sossun täti ja järki on tehnyt meille selviksi sen tosiasian, ettei lapsen äidillä ole mitään päätäntävaltaa siihen, mitä isä tekee lapsen kanssa ja mitä lapsi tekee äidin kanssa. Tästäkin asiasta käytiin aikoinaan tappelut sossun luona, koska lapsen äiti eli tuolloin ja elää edelleen siinä harhakuvitelmassa, että hän voi päättää koska meillä on oikeus lähteä reissuun ja mihin ja mitä silloin saamme tehdä.
Fakta on kuitenkin se, että emme pääse reissuun ilman lapsen äidin suostumusta, koska tarvitsemme reissuun aikaa noin 2 vko ja 1 päivän ja isällä on periaatteessa oikeus pitää lasta vain tuon 2 viikkoa... Ja turha tässä on odottaa joustoa. Passinhan ilmeisesti isä saisi, mutta se jää nyt päivästä tai kahdesta kiinni.