Pakko purkautua, työasiaa. arghhh

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkupiikkis harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pikkupiikkis harmaana

Vieras
Mulla on kiva pomo. Mutta lähiesimies, tiiminjohtaja, voihan pee....

Joka asiaan mikä on mun työtehtävä, hänen pitää puuttua. Esim. kun vastaan johonkin meiliin ihan asiallisesti ja kaikenkattavasti, niin eiköhän jonkun ajan päästä vastaa siihen itsekin. Ja hänen meilissään ei ole mitään uutta siihen asiaan. Ja kun mun tehtävä on mm. nettisivujen päivitys ja kun menen sitä tekemään, niin hän on jo päivittänyt sillä aikaa kun tein jotain muuta (siinä näkyy millä tunnuksilla on käyty). Joka ainoassa asiassa aina näin. Eikö hänellä ole riittävästi omaa tekemistä? Eikö hän tajua että tuommoinen veetuttaa?

Siis ei mua haittaa, jos joku muu päivittää niitä, vaan jos hän tekee tehtäviäni se antaa kuvan etten muka osaa tai ehdi tehdä työtehtäviäni...

Hän on äitiysloman sijainen, tullut toukokuun alussa, mutta ollut joskus muulloinkin hetken talossa sijaisena (ennen mua).

Kestäisittekö vaan hiljaa vai sanoisitteko jotain hänelle tai pomolle?

Kyllä ottaihin puheeksi oman työnkuvani, jos tiiminjohtaja tekee jatkuvasti töitäni. Kysyisin myös, onko omassa työssäni parantamisen varaa, koska hän tekee työni.
Joillain ihmisillä on vaikeuksia delegoinnissa, eli ei anna toisten tehdä, vaan tekee kaiken itse, jotta antaisi tehokkaan kuvan itsestään. Ehkä tuon voi laittaa ko. henkilön alkuinnon piikkiin...

Niin, pakko kai se on. Hänestä on vaikeaa ottaa selvää, kestääkö kritiikkiä. Vaikuttaa ettei. Siis jos ottaa sen sanomisen kritiikkinä. Siksi olen vähän varonut. Sanoin kerran, että nuo päivitykset kuuluu mun työtehtäviin, ja varaan niihin aikaa kyllä.

Ei auttanut.

Hän on aika nuori ja kokemattomampi työelämässä (ehkä noin 10 v nuorempi).

Jos hänellä ei ole tarpeeksi omia töitä?7

Ottaisitteko puheeksi myös isomman pomon kanssa (kehityskeskustelu ensi viikolla)?

Kyllä ottaihin puheeksi oman työnkuvani, jos tiiminjohtaja tekee jatkuvasti töitäni. Kysyisin myös, onko omassa työssäni parantamisen varaa, koska hän tekee työni.
Joillain ihmisillä on vaikeuksia delegoinnissa, eli ei anna toisten tehdä, vaan tekee kaiken itse, jotta antaisi tehokkaan kuvan itsestään. Ehkä tuon voi laittaa ko. henkilön alkuinnon piikkiin...

Nyt oli tilanne, jossa tiimikokouksessa erikseen sovittiin, että minä teen tietyt päivitykset ja kun menin niitä tekemään, hän oli tehnyt ne... Ja kun ihmettelin asiaa, niin hän vaan pyöritteli silmiään että taisi tulla vähän informaatiokatkosta tässä....

[QUOTE="aapee";26420764]Nyt oli tilanne, jossa tiimikokouksessa erikseen sovittiin, että minä teen tietyt päivitykset ja kun menin niitä tekemään, hän oli tehnyt ne... Ja kun ihmettelin asiaa, niin hän vaan pyöritteli silmiään että taisi tulla vähän informaatiokatkosta tässä....[/QUOTE]

Oliko tiiminjohtaja koulutuksessa myös?

Toisaalta ihan positiivinen tarina siinä mielessä, että on vielä työpaikkoja, joissa porukka ei ole kovin lujilla, koska on aikaa tehdä toistenkin töitä. ; )

Oli hän siinä kokouksessa (ei siis koulutuksessa).

Mulla on aika kiirus, mutta ilmeisesti hänellä ei.

Voi olla, että ongelma ratkeaa itsekseen, kun syksyllä meillä on hurjan paljon tekemistä kaikilla ja hän ei ehkä ehdi tekemään munkin tehtäviä... Ja edellinen tiimin esimies tulee takaisin, kun äitiysloma päättyy, ei jää hoitovapaalle. Eli ennen ensi loppukevättä/kesää.

[QUOTE="hups";26420823]Oliko tiiminjohtaja koulutuksessa myös?

Toisaalta ihan positiivinen tarina siinä mielessä, että on vielä työpaikkoja, joissa porukka ei ole kovin lujilla, koska on aikaa tehdä toistenkin töitä. ; )[/QUOTE]

[QUOTE="aapee";26420857]Oli hän siinä kokouksessa (ei siis koulutuksessa).

Mulla on aika kiirus, mutta ilmeisesti hänellä ei.

Voi olla, että ongelma ratkeaa itsekseen, kun syksyllä meillä on hurjan paljon tekemistä kaikilla ja hän ei ehkä ehdi tekemään munkin tehtäviä... Ja edellinen tiimin esimies tulee takaisin, kun äitiysloma päättyy, ei jää hoitovapaalle. Eli ennen ensi loppukevättä/kesää.[/QUOTE]

Nythän olisi hyvä tilaisuus saada siirrettyä joitakin tehtäviä hänelle, kun on niin innokas. Saisit joitakin tehtäviä pois itseltäsi. Ainakin vähäksi aikaa.

Heh, kysyin häneltä nyt aamulla, että haluaisiko hän antaa minulle joltain palautetta, kun olen menossa sen pomon kanssa kehityskeskusteluun. Hän antoi aika lyhyesti hyvää psalautetta.

Kysyin sitten että haluaisiko hän ottaa jotain työtehtäviäni hänen tehtäväksi. Hän sanoi ei, ja kysyi miksi kysyn. Sanoin että ajattelin vain, kun olet niitä minun työtehtäviä tehnyt, että ehkä haluaisit jotain niistä omalle vastuullesi. Ei kuulemma halua. En tiedä menikö viesti perille.

[QUOTE="hups";26420877]Nythän olisi hyvä tilaisuus saada siirrettyä joitakin tehtäviä hänelle, kun on niin innokas. Saisit joitakin tehtäviä pois itseltäsi. Ainakin vähäksi aikaa.[/QUOTE]

Oliisko lähiesimiehellä itsetunto-ongelmia? Hän kokee tarvitsevansa arvostusta ja se saa hänet toimimaan noin. Puuttumalla joka asiaan hän haluaa antaa kuvan, että hän on korvaamaton ja osaa kaiken. Hän ei tee sitä siksi, että haluaisi aliarvostaa työkavereitaan tai heidän osaamistaan, vaan siksi, että hänelle itselleen on tärkeää osoittaa suorituvansa kaikista tehtävistä. Jos näin on, niin en usko, että hän kestää minkäänlaista kritiikkiä. Kehuminen voisi toimia paremmin.

Niin voi olla. En ole ainut, kenen tekemisiin puuttuu noin tyhjänpäiten.

Minähän en nyt varsinaisesti antanut kritiikkiä. Kysyin vain hymyillen ja ystävällisesti, haluaako hän niitä tehtäviä. En tiedä mitä nyt miettii. Ainakin että olen huomannut hänen tekevän mun tehtäviä...

Jos kehityskeskustelussa pomo kysyy, miten menee tämän uuden tiiminjohtajan kanssa, sanon, että on ehkä ollut pientä epäseövyyttä, mikä on kenenkin työtehtävä, mutta hyvin tulemme toimeen. Itse en oma-aloitteisesti käy tästä puhumaan.

Kehumaan en ole häntä vielä päässyt, mutta jos tulee joku tilaisuus, koetan kehua, jos se auttaa.

[QUOTE="vieras";26425695]Oliisko lähiesimiehellä itsetunto-ongelmia? Hän kokee tarvitsevansa arvostusta ja se saa hänet toimimaan noin. Puuttumalla joka asiaan hän haluaa antaa kuvan, että hän on korvaamaton ja osaa kaiken. Hän ei tee sitä siksi, että haluaisi aliarvostaa työkavereitaan tai heidän osaamistaan, vaan siksi, että hänelle itselleen on tärkeää osoittaa suorituvansa kaikista tehtävistä. Jos näin on, niin en usko, että hän kestää minkäänlaista kritiikkiä. Kehuminen voisi toimia paremmin.[/QUOTE]

Yhteistyössä