Pakko tilittää, kun on niin paha mieli :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sisu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sisu

Aktiivinen jäsen
15.10.2007
20 985
2
36
Sisko odottaa esikoistaan, nyt n. rv 30. Oli eilen joutunu osastolle kun verenpaine niin korkealla. Tänään olivat ottaneet muitakin kokeita, ja oli niiden vastusten tulon jälkeen tullu lääkäri huoneeseen, ja sanonu, ettei sisko lähde sairaalasta, ennen kun on nyytti kainalossa. Eivät ollu suoraan sanonu, et mitä veriarvoissa, on, mutta jotain häikkää. Vauva on virkeä, mutta pieni noille viikoille. Siskon kunto aika heikko tällä hetkellä, ja kaikenlainen rasitus/toiminta nostaa paineet taivaisiin...
Pelottaa ihan hirveesti siskon puolesta, ja on paha mieli, kun ei pysty auttamaan mitenkään... :(

Kyllä ne siellä sairaalassa pitävät siskostasi ja vauvasta huolta :hug: Parempihan se on siellä olla pikaisen avun ulottuvilla kun kotona pelkäämässä, että jotain akuuttia tapahtuu.

Luultavvasti raskausmyrkytys, sen näkee verikokeistakin. Nyt vaan kasvatetaan lasta niin pitkään kuin mahdollista. Mut onneksi jo 30rv täynnä, sekin on parempi kuin alle.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Kyllä ne siellä sairaalassa pitävät siskostasi ja vauvasta huolta :hug: Parempihan se on siellä olla pikaisen avun ulottuvilla kun kotona pelkäämässä, että jotain akuuttia tapahtuu.

Niin on, mutta sitä jäin miettii, et onko istukka toiminu kunnolla missään vaiheessa, kun vauva on pieni noille viikoille....

Alatie...tai sektio. Tarkassa valvonnassa. Eri verituotteilla tilanne pyritään pitämään stabiilina. Joku kätilö osais vastata paremmin.

Nyt ne onneksi ehtii kypsyttää vauvan keuhkoja ennen synnytystä, koska on jo sairaalassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja mekkis:
Mun tuttu joutu sektioon kun sillä oli raskausmyrkytys.

Mut menettäähän siinäkin verta väkisinki... Ja jos on hyytymistekijöissä häikkää, niin entäs sit... Vuotaako se kuiviin...?

Ei, koska hän on jo päässyt hoitoon niin kyl kaikki menee hyvin. Ja laskettuun aikaankin on niin pitkä et ei tommosesta kannata stressata.

Alkuperäinen kirjoittaja terkka:
Alatie...tai sektio. Tarkassa valvonnassa. Eri verituotteilla tilanne pyritään pitämään stabiilina. Joku kätilö osais vastata paremmin.

Nyt ne onneksi ehtii kypsyttää vauvan keuhkoja ennen synnytystä, koska on jo sairaalassa.

Joo, tää olikin tänään jo aloitettu.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:

Niin on, mutta sitä jäin miettii, et onko istukka toiminu kunnolla missään vaiheessa, kun vauva on pieni noille viikoille....

Joskus istukan toiminta alkaa hyytyä jo hyvän aikaa ennen vauvan täysiaikaisuutta ja siksi vauva jää pieneksi. Jos istukka olis koko raskauden ajan toiminut huonosti, tuskin raskaus olisi kovin pitkälle jatkunut... Voimia ja kärsivällisyyttä koko perheelle :heart: Ei ne lääkärit aina osaa suoralta kädeltä sanoa, mikä potilasta vaivaa, vaikka otettais läjäpäin kokeita :/ Kyllä ne kertoo heti kun varmaksi tietää. Eivät varmaan viitsi alkaa pelkillä arvailuilla raskausmyrkytyspotilasta pelottelemaan, kun muutenkin on huonossa kunnossa.

Vauva voi olla pieni vaikka istukka toimisi täysin. :) Toivottavasti siskollasi tai vauvalla ei ole isompaa hätää.

Voisiko joku kiltti selittää mulle mikä tuo hyytymistekijäjuttu on? Tai siis tiedän jotain mutta vaikuttaako se vauvaan?

:hug: Kyllä ne vauvat silti ovat yllättävän sinnikkäitä vaikka ennen aikojaan syntyykin.Itsellä oli paha raskausmyrkytys ja vauva syntyi rv34 ja painoi 1,4kg,eli pieni oli viikoihin nähden kun ei ollut istukka toiminut kunnolla mutta nyt tuo on kuin pieni duracell-pupu,ikää 1v 4kk :).Mulla oli kans trombosyyteissä häikkää,samoin myös vauvalla syntymän jälkeen mutta arvot tasoittui muutamassa viikossa

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mekkis:
Mun tuttu joutu sektioon kun sillä oli raskausmyrkytys.

Mut menettäähän siinäkin verta väkisinki... Ja jos on hyytymistekijöissä häikkää, niin entäs sit... Vuotaako se kuiviin...?

Ei, koska hän on jo päässyt hoitoon niin kyl kaikki menee hyvin. Ja laskettuun aikaankin on niin pitkä et ei tommosesta kannata stressata.

Joo, mut jos siskon veriarvot ja paineet ei parane (tasotu ) niin käynnistys/sektio on millon tahansa...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
:hug: Kyllä ne vauvat silti ovat yllättävän sinnikkäitä vaikka ennen aikojaan syntyykin.Itsellä oli paha raskausmyrkytys ja vauva syntyi rv34 ja painoi 1,4kg,eli pieni oli viikoihin nähden kun ei ollut istukka toiminut kunnolla mutta nyt tuo on kuin pieni duracell-pupu,ikää 1v 4kk :).Mulla oli kans trombosyyteissä häikkää,samoin myös vauvalla syntymän jälkeen mutta arvot tasoittui muutamassa viikossa

Kiitos. Nää sanat vähän lohduttaa. Eikä mun mielialaa helpota se, et olen 400km päässä siskosta, enkä voi olla edes heillä kotona apuna siivoamassa / laittamassa tavaroita vauvalle valmiiksi... :(

Yhteistyössä