Pakkoruåtsin opettaja pahoinpiteli törkeästi pientä koulutyttöä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja järkyttävää!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Ken guru";24860762]Nomutta, se kun nyt joka tapauksessa vaan ON meillä. Ei siinä auta kenekään korviansa tukkia.

Ja itse olen pakkoruotsia vastaan, mutta näillä mennään nyt ainakin vielä toistaiseksi.[/QUOTE]

Olihan meillä aikanaan pakkovenäjäkin, jokaisella itseään kunnioittavalla koululaisella oli siihen aikaan pakkovenäjän numerona viisi, ja pakkoruotsista tulee pyrkiä samalla tavalla eroon eikä ottaa sitä annettuna tosiasiana.

[QUOTE="Ken guru";24860791]Siis mitä!? Hyväksyisitkö lapseltasi tuollaisen aloitusviestissä kuvatun käytöksen
?[/QUOTE]

Ai sun mielestä on oikein pahoinpidellä lasta joka pitää sormia korvissa. Toivottavasti sulla ei ole eikä tule lapsia...

[QUOTE="vieras";24860792]Olihan meillä aikanaan pakkovenäjäkin, jokaisella itseään kunnioittavalla koululaisella oli siihen aikaan pakkovenäjän numerona viisi, ja pakkoruotsista tulee pyrkiä samalla tavalla eroon eikä ottaa sitä annettuna tosiasiana.[/QUOTE]

Meillä oli ainakin amiksessa pakkovenäjää vielä pari vuotta sitten. Varmasti on edelleenkin. Ja olihan se aika perseestä juuri silloin, mutta en siitä kyllä ole mitään traumoja saanut. Hankin tosiaan siitä sen vitosen (asteikko 1-5) :D Opetelkoot ne nykyiset opiskelijat sitä venäjää, ei ole minulta mitenkään pois.

Hassua että heti kuvitellaan että olisin ruotsinkielinen, ehkä se pitäisi ottaa kohteliaisuutena :)

Minusta on vain hassua miten jotkut aikuiset oikein jaksavat jauhaa tuosta, eiköhän ne teidän pakolliset ruotsit ole jo luettu?
En minäkään jaksa märehtiä sitä että voivoi kun lapset joutuvat opiskelemaan uskontoa/äidinkiletä(ruotsia koulussa. Paljon väliä? Kouluaineet on syvältä lasten mielestä, ei sille minkään voi. Mutta outoa on tuo että aikuisetkaan ei ole päässeet tuon yli.

Mitäköhän Ruotsissa tuumattaisiin jos siellä olisi kouluissa pakkosuomi?

Meillä oli ainakin amiksessa pakkovenäjää vielä pari vuotta sitten. Varmasti on edelleenkin. Ja olihan se aika perseestä juuri silloin, mutta en siitä kyllä ole mitään traumoja saanut. Hankin tosiaan siitä sen vitosen (asteikko 1-5) :D Opetelkoot ne nykyiset opiskelijat sitä venäjää, ei ole minulta mitenkään pois.

1800-luvulla asteikko oli nelosesta kymppiin.

Miksi pakkoruotsin lopettaminen olisi joiltakin pois? Pakkoruotsin opettajat mä kyllä ymmärrän, mut muuten en.

[QUOTE="vieras";24860827]Mitäköhän Ruotsissa tuumattaisiin jos siellä olisi kouluissa pakkosuomi?[/QUOTE]

Jos Ruotsissa suomenkieli olisi toinen äidinkieli niin eiköhän tuo olisi ihan normaalia?

[QUOTE="vieras";24860816]Ai sun mielestä on oikein pahoinpidellä lasta joka pitää sormia korvissa. Toivottavasti sulla ei ole eikä tule lapsia...[/QUOTE]

Kiitos kauniista toivotuksesta....asiallista-not!

Mun mielestä ei ole asiallista pahoinpidellä ketään. Henk.koht. en usko että tuokaan tyttö on kokenut pahoinpitelyä, vaan opettaja on vain ottanut ne kädet tytön korvilta pois. Ei kyllä ollut hyvä ratkaisu, itse tuskin olisin sellaiseen päätynyt, mutta silti, tässä on varmaan taas yksi vapaan kasvatuksen kukkanen ollut kyseessä. Kyllä teini-ikäiset osaavat vääntää asiat omaksi edukseen.

Omalta lapseltani en missään nimessä hyväksyisi tuollaista käytöstä.

[QUOTE="vieras";24860627]Mikä otsikossa ei pitänyt paikkaansa?[/QUOTE]

Enhän minä sanonut että otsikko oli paikkansapitämätön.
Päinvastoin, se olisi mitä mainioin otsikko keltaisen lehden lööppiin huonona uutispäivänä;
herättää tunteita, liittyy vellovaan keskusteluun, haisee skandaalille jne.

:D

Viimeksi muokattu:
Jos Ruotsissa suomenkieli olisi toinen äidinkieli niin eiköhän tuo olisi ihan normaalia?

Ruotsissa iso sumenkielinen vähemmistö ja siellä on asunut kauemmin suomalaisia kuin suomessa ruotsalaisia ja koko pohjoisosa Ruotsista on vanhaa suomalaisten asuttamaa maata jossa puhutaan vieläkin ruotsia äidinkielenä, mut jostain syystä pakkosuomi ei kuulu ruotsalaisen peruskoulun ohjelmaan: eikö kaksikielisyys olekaan rikkaus?

[QUOTE="Ken guru";24860791]Siis mitä!? Hyväksyisitkö lapseltasi tuollaisen aloitusviestissä kuvatun käytöksen
?[/QUOTE]

KYLLÄ hyväksyisin! Pitää uskaltaa olla rohkea näissä yhteiskunnallisissa kaikkia koskevissa asioissa. Jonkun täytyy aina olla se ensimmäinen tien näyttäjä, joka kieltäytyy kyykytyksestä. Antaisin oikein palkinnon lapselleni moisesta kansallisrohkeudesta. Ja ruotsin kielen vitosesta olisin jo tosi ylpeä äiti!
Täytyy myöntää, että olisi voinut vähän enemmänkin panna vastaan.

Hassua että heti kuvitellaan että olisin ruotsinkielinen, ehkä se pitäisi ottaa kohteliaisuutena :)

Minusta on vain hassua miten jotkut aikuiset oikein jaksavat jauhaa tuosta, eiköhän ne teidän pakolliset ruotsit ole jo luettu?
En minäkään jaksa märehtiä sitä että voivoi kun lapset joutuvat opiskelemaan uskontoa/äidinkiletä(ruotsia koulussa. Paljon väliä? Kouluaineet on syvältä lasten mielestä, ei sille minkään voi. Mutta outoa on tuo että aikuisetkaan ei ole päässeet tuon yli.

Kyse ei olekaan vaan sinusta ja minusta vain myös tulevista sukupolvista. Itse en ainakaan halua lasteni joutuvan käymään läpi pakkoruotsin opiskelua. Kyllä sillä on paljon väliä. Muut kouluaineet ovat tärkeitä. Ruotsia ei tarvita koskaan!

voi luoja, mikä keskustelu!

ensinnäkin, miten tämä ruotsi nyt liittyy MITENKÄÄN koko asiaan? oma veikkaukseni on, että se MIKÄ tunti on kyseessä ei tytön käytökseen liittynyt mitenkään.

ja toisekseen tyttöä olisi pitänyt rankaista, ei opettajaa. itse ainakin vanhempana jos pentuni käyttäytyisi noin niin pyytäisin anteeksi opettajalta ja menisin itseeni ja miettisin että mitä hemmettiä olen tehnyt väärin.

Toisaalla on ketju PIENTEN LASTEN PAHOINPITELYSTÄ ja siellä PUOLUSTETAAN mm. tukistelua, kasvoihin lyöntiä yms. Nyt jeesustellaan, kun opettaja joutuu kädestä pitäen ohjaamaan lähes aikuista!!!! Ja vieläpä tulee mieleen se mäkkärin juttu, missä nainen kaatoi jäitä lapsen syliin; poliisi tutkii pahoinpitelynä asiaa...
Eli kaikki, mikä tapahtuu kodin ulkopuolella pienelle, kurittomalle mussukalle on pahoinpitelyä. Vastaavasti samat vinkujat hyväksyvät perheväkivallan. Jos näin kaksijakoisia ovat aikuiset, niin onko ihme, että lapset voivat pahoin, kun eivät enää tiedä mikä on oikein!!!?

[QUOTE="vieras";24860973]KYLLÄ hyväksyisin! Pitää uskaltaa olla rohkea näissä yhteiskunnallisissa kaikkia koskevissa asioissa. Jonkun täytyy aina olla se ensimmäinen tien näyttäjä, joka kieltäytyy kyykytyksestä. Antaisin oikein palkinnon lapselleni moisesta kansallisrohkeudesta. Ja ruotsin kielen vitosesta olisin jo tosi ylpeä äiti!
Täytyy myöntää, että olisi voinut vähän enemmänkin panna vastaan.[/QUOTE]

O.K (jos ei ollut provo). Eipä se sitten ihme että joku nuori tuollaista tekee, kun joidenkin vanhempienkin puolesta on hyväksyttävää.

[QUOTE="just";24861094]Toisaalla on ketju PIENTEN LASTEN PAHOINPITELYSTÄ ja siellä PUOLUSTETAAN mm. tukistelua, kasvoihin lyöntiä yms. Nyt jeesustellaan, kun opettaja joutuu kädestä pitäen ohjaamaan lähes aikuista!!!! Ja vieläpä tulee mieleen se mäkkärin juttu, missä nainen kaatoi jäitä lapsen syliin; poliisi tutkii pahoinpitelynä asiaa...
Eli kaikki, mikä tapahtuu kodin ulkopuolella pienelle, kurittomalle mussukalle on pahoinpitelyä. Vastaavasti samat vinkujat hyväksyvät perheväkivallan. Jos näin kaksijakoisia ovat aikuiset, niin onko ihme, että lapset voivat pahoin, kun eivät enää tiedä mikä on oikein!!!?[/QUOTE]

AI-VAN. ja molemmat keskustelut ovatkin ihan turhia. pahoinpitely on väärin teki sen sitten vanhempi tai opettaja tai kuka vain. lapsen fyysinen ohjaaminen, kiinnipitäminen tms, taas tulisi sallia. eli lapsen saa siirtää, tai hänen käsiään/jalkojaan tms saa SIIRTÄÄ. jos opettajalla on asiaa hänen tulee voida siirtää penskan kädet pois korvilta.

[QUOTE="vieras";24861030]Kyse ei olekaan vaan sinusta ja minusta vain myös tulevista sukupolvista. Itse en ainakaan halua lasteni joutuvan käymään läpi pakkoruotsin opiskelua. Kyllä sillä on paljon väliä. Muut kouluaineet ovat tärkeitä. Ruotsia ei tarvita koskaan![/QUOTE]

No just. En itse ainakaan koe että olen tarvinnut jotain uskontoa yhtään tässä elämässä. Ruotsista sitä vastoin on ollut hyötyä, ihan niinkuin englannista ja siitä pirullisesta venäjästäkin.

No just. En itse ainakaan koe että olen tarvinnut jotain uskontoa yhtään tässä elämässä. Ruotsista sitä vastoin on ollut hyötyä, ihan niinkuin englannista ja siitä pirullisesta venäjästäkin.

Koulu-uskonnosta pääsee eroon eroamalla kirkosta, mutta miksi suomalaiset eivät pääse eroon pakkoruotsista vaikka erosimme Ruotsista yli 200 vuotta sitten?

[QUOTE="vieras";24860300]Pakkoruotsin kannattajat yrittävät väkivalloin syöttää pakkoruotsia oppilaiden päähän. Jos oppilaat saisivat itse valita mitä kieliä opiskelevat, niin silloin opettajien ei tarvitsisi turvautua väkivaltaan.[/QUOTE]

ja luonnollisesti ne, ketkä eivät halua opiskella englantia, eivät opiskele, ne ketkä ei haluu matikkaa...... ihan naurettavaa kitinää. ei ruotsin kielin ketään tapa.

[QUOTE="vieras";24861201]Koulu-uskonnosta pääsee eroon eroamalla kirkosta, mutta miksi suomalaiset eivät pääse eroon pakkoruotsista vaikka erosimme Ruotsista yli 200 vuotta sitten?[/QUOTE]

Ja miten siitä ET:stä sitten pääsee eroon?

[QUOTE="vieras";24860978]Onks sulla muuten lukihärö, vai etkö sä koskaan oikolue sun tekstejä?[/QUOTE]

En koskaan oikolue. (Voi olla toki lukihäiriökin, jos kohta se ei kumminkaan ole vaikuttanut elooni tai olooni tai edes ammatinvalintaani)
Ja tuossa nyt kieltämättä oli poikkeuksellisen paljon typoja jopa minunkin silmiini. :D

Niin monta mieltä, kuin on naista ja miestä.. Suomi on vielä vapaa maa ilmaista mielipiteensä :)
Pahoinpitely on toki AINA paheksuttavaa, mutta jos tämä tosiaan luokitellaan pahoinpitelyksi, onko tämä sieltä pahimmasta päästä, siitä ollaan tässäkin keskustelussa montaa mieltä.
(Pakko)ruotsia tai mitä oppiainetta tahansa opiskellaankin, niin mä olen kyllä niin vanhoillinen JA SITÄ MIELTÄ, että siellä luokassa se ope on kyllä pomo ja aikuinen. Sitä pitää kunnioittaa, se tekee työtään ja yrittää varmaan tehdä sen mahdollisimman hyvin.
Ok, tässä tapauksessa voidaan taas sanoa, että hei, pitäähän sen openkin kunnioittaa niitä oppilaitaan.. mutta jos tätä ko. "pikkutyttöä" eli toisinsanoen 15-v teiniä on useamman kerran pyydetty olemaan "kunnolla" ja mitään ei ole tapahtunut, niin ehkä siinä opettajalla vähän kuohahti! Järjellä ajatellen tuo tyttö käytöksellään häiritsi koko luokan opetusta.
Eipä tuo juttu kerro sitäkään, onko tämä oppilas käyttäytynyt samalla tavalla aiemminkin.. jos joka tunti sama "show" toistuu, niin eiköhän jossakin vaiheessa tule mitta täyteen, opettajallakin.

Yhteistyössä