Pakollinen DNA isyystesti kaikille heti synnytyksen yhteydessä !!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lakialoite
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lakialoite

Vieras
Milestäni pitäis tehdä pakollinen DNA isyystesti aina synnytyksen yhteydessä.

Epäilen että olen elättänyt jonkun toisenkin siittämä lapsen 18 v mutta en saisi euroakaan takaisin jos testi osoittaa että lapsi ei ole minun.

Ja eihän lapsen äiti ole syylistinyt petokseen vaikka ei muistanut kertoa että kävi siellä joku muukin laskemassa spermat sisälle!

Mielestäni ollis nyt syytä tehdä kaikille vastasyyntyneelle kyseinen testi ennen kun saa/(joutuu)virallinen isyyden itselleen. Nykytekniikkalla kun on suhteellisen helppo varmista asiaa.

Jossain oli kirjoitus että joka luokalla koulussa on yksi lapsi jonka isä ei olekkaan se mitä paperissa lukeee.

Kuka sekin lapsi on teidän lasten luokalla vai asuuko hän peräti teillä?

Eipä asu meillä ainakaan :)

Mutta kysymys sinule. Korvaisiko raha ne kaikki yhteiset vuodet lapsen kanssa? Entä sen, että lapsi pitää sinua isänään ja rakastaa sinua isänään?

[QUOTE="vieras";27010956]Testit ei maksa paljoa mutta yh-äitiyden räjähdysmäinen kasvu maksaisi maltaita yhteiskunnalle.[/QUOTE]

Oikeassa taidat olla mutta moni mies olis kiitollinen siitä tiedosta jo silloin kun lapsi syntyy.

Siis senhän saa ilmaiseksi halutessaan, kun isyyttä ollaan tunnustamassa kysytään että haluaako testin, sillä hetkellä ilmainen mutta myöhemmin jos tehdään 600e

[QUOTE="vieras";27010956]Testit ei maksa paljoa mutta yh-äitiyden räjähdysmäinen kasvu maksaisi maltaita yhteiskunnalle.[/QUOTE]

Maksaahan se monta sataa, jos vuosittain tutkittaisiin kaikki lapset, se oli n. 53 000 testiä joka vuosi. Jos yksi testi maksaisi 200 e (ottaen huomioon, että tilojakin pitäisi lisätä ja väkeä palkata todella paljon, että kaikki saataisiin tehtyä) tuollakin summalla hinta olisi 10,6 miljoonaa.

Mä olen samaa mieltä. Se on aika helvettiä lapsellekin saada tietää vasta 10 vuotiaana että iskä ei olekkaan sun oikea isä! Kun äiti "pikku" vihastuksissaan sattuu paljastamaan sen miehelleen ja lapselleen.

Ei asu meilläkään. Enkä usko että niitä ihan joka luokalla on, itse olen lukenut että olis parin prosentin luokkaa nämä.
Jos ei ole naimisissa niin sen testinhän saa ilmaiseksi isyydentunnustuksen yhteydessä?
Ja omalla kustannuksella ainakin on mahdollista ihan jokaiselle.

[QUOTE="vieras";27010846]Eipä asu meillä ainakaan :)

Mutta kysymys sinule. Korvaisiko raha ne kaikki yhteiset vuodet lapsen kanssa? Entä sen, että lapsi pitää sinua isänään ja rakastaa sinua isänään?[/QUOTE]

Eli sun ajatusmaailmassa kävis hyvin että otetaan nyt joku lapsi mukaan kun laitokselta lähdet kotia. Ei niin väliä kenen se on kun saat kasvattaa omanaan. Oletan että sun ja lähes kaikkien muitten mielestä niin ei voi olla.

Kai minullakin (ja tietenkin kaikki muut isät) on yhtä suuri oikeus kasvattaa OMA lasta kun naisilla on!

Kyse on niin paljon suuremmasta asiasta kun pelkkää rahaa.

Niitä tyhmiä kuten minä on muitakin. Ei ne pettävät naiset aina kerro ja ainut mitä auttais on DNA testi.

Ja olishan se muistakin syystä hyvää tietää kuka on isää, esin elinluovutus perinnolliset sairaudet jne.

Justhan tässä moneen kertaan todettiin, että se on mahdollista, isyystestin saa ilmaiseksi kun isyyttä tunnustetaan. Muistaakseni 5v. on mahdollista testauttaa, sen jälkeen isyyttä ei enää aleta "muuttamaan" ilman painavaa syytä.

Poika oli 12 kun selvis että ei välttämättä olekaan minun kun ex oli puhunut kännissä sivu suun. Ja nimenomaan tuli mun pojan tietoon ei minuun. Poika käynyt monet tunnit terapiaa tämän takia.

Kumma kun tosiasia että isä on eri kun paperissa ei ole painava syy, esim kun elatusmaksuja pitää maksaa.

Mielestäni jokaisella lapsella on oikeus saada alusta asti tietää kuka on hänen isä.

Mun mielestä hyvä idea. Kun nykyisellään asia jää aivan vaan äidin väittämän varaan. Esim. mun sisarus ei ihan selvästikään ole mun kokosisarus, mutta niin vaan äitimme väittää. Suututtaa, että yhdellä persoonalla, siis äiteellä, on tuollainen valta.

[QUOTE="keimo";27074934]Mun mielestä hyvä idea. Kun nykyisellään asia jää aivan vaan äidin väittämän varaan. [/QUOTE]

Ei asia ole ihan noin. Äidin väittämä ei suinkaan ole nykyisessä käytännössä pääasiallinen isyyttä määrittävä tekijä, vaan avioliitto. Vaikka "kaikki" tietäisivät, että herra X ei ole rouva X:n lapsen biologinen isä, vaan isä on herra Y, niin asialle ei tehtäisi mitään, mikäli herrasväki X vastustaa isyyden selvittämistä. Herra Y:llä ei ole mahdollisuutta edes vaatia testejä, koska oikeasti yhteiskuntaa ei kiinnosta hänen isyytensä, sillä avioliitto menee oikean isyyden edelle aina.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;27077608:
Ei asia ole ihan noin. Äidin väittämä ei suinkaan ole nykyisessä käytännössä pääasiallinen isyyttä määrittävä tekijä, vaan avioliitto. Vaikka "kaikki" tietäisivät, että herra X ei ole rouva X:n lapsen biologinen isä, vaan isä on herra Y, niin asialle ei tehtäisi mitään, mikäli herrasväki X vastustaa isyyden selvittämistä. Herra Y:llä ei ole mahdollisuutta edes vaatia testejä, koska oikeasti yhteiskuntaa ei kiinnosta hänen isyytensä, sillä avioliitto menee oikean isyyden edelle aina.

Näinpä juuri.

Itse kannattaisin sitä lakialoitetta. Minusta se olisi vaan reilua miehiä kohtaan, heillä on mielestäni oikeus tietää varmaksi, onko lapsi hänen. Varsinkin jo siitä syystä, että se tuo lain mukaan paljon velvollisuuksia ja oikeuksia (elatus, perintö jne).

Itse olen omalle miehelle aina sanonut, että suostun DNA-testiin milloin vaan, jos hän halua. En todellakaan osaisi esim. luokkaantua tälläisestä pyynnöstä.. Olemme siis naimisissa ja meillä on kolme lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;27011812:
Justhan tässä moneen kertaan todettiin, että se on mahdollista, isyystestin saa ilmaiseksi kun isyyttä tunnustetaan. Muistaakseni 5v. on mahdollista testauttaa, sen jälkeen isyyttä ei enää aleta "muuttamaan" ilman painavaa syytä.

Niin mutta miten avioliitossa olevat? Ei siinä kysytä että tunnustatko? Pidetään itsestäänselvyytenä että avioliittoon syntyvä lapsi on äidin aviomiehen.

Yhteistyössä