Paksusuolentähystys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ei ole "järkyttävä"..mulle tehty 3-4 kertaa. Suolen mutkissa voi tuntua jonkin verran mutta muuten ei oikeestaan edes tunnu. Itse koin järkyttävimmäksi "tyhjennyslitkun" juomisen(tähystys joka tehdään liki ohutsuolta).Tähystyksen jälkeen voi "ilma kiertää". :) :ashamed:

Mulla taas oli aivan järkyttävä kokemus!! Sattu aivan s**tanasti. Ja mulla on vielä melko korkea kipukynnys. Kaks kertaa olen ollut ja kun ja jos vielä menen, niin ainoastaan nukutuksessa. Riippuu suolen mutkista ja "tiukkuudesta", että kuinka kipeää tekee. Mulle sanoi tähystäjä, että kun on laiha, niin yleensä sattuu enemmän.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.12.2005 klo 12:46 flea kirjoitti:
Mulla taas oli aivan järkyttävä kokemus!! Sattu aivan s**tanasti. Ja mulla on vielä melko korkea kipukynnys. Kaks kertaa olen ollut ja kun ja jos vielä menen, niin ainoastaan nukutuksessa. Riippuu suolen mutkista ja "tiukkuudesta", että kuinka kipeää tekee. Mulle sanoi tähystäjä, että kun on laiha, niin yleensä sattuu enemmän.

Samanlaiset kokemukset mulla.

Ei ollut paha. Mulle tehtiin muutama vuosi sitten. Pahinta oli just se litkun juominen, yäk...!!!

Olen kuullut että on hankala tai kivulias jos on suolistossa jotain vikaa. Jos taas kaikki kunnossa (kuten mulla osoittautui onneksi olevan) niin silloin ei satu. En sitten tiedä miten hyvin tuo pitää paikkansa.

Minusta ainakin rentoutuminen ja luottamus lääkäriin & hoitajaan oli tärkeä. Ei sitä ihan kenen tahansa anna mennä "työskentelemään" omaan peräpäähänsä ;-))

Ei ollut kamala, koska sain kipulääkkeen. Pyysin sen laittamaan jo ennen toimenpidettä valmiiksi, mutta hoitaja ei suostunut laittamaan heti. Sovittiin, että heti kun pyydän niin laitetaan. Heti toimenpiteen alussa kun kipua tuntui vähän, niin pyysin ja sain ja sitten ei sattunut lainkaan. Se tyhjennyslitu oli kamalanmakuista ja en tajunnut juoda lihalientä tarpeeksi. Niinpä menin niin huonoon kuntoon, että oksensin ja olo oli kamala.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.01.2006 klo 17:42 tuuti kirjoitti:
Ei ollut kamala, koska sain kipulääkkeen. Pyysin sen laittamaan jo ennen toimenpidettä valmiiksi, mutta hoitaja ei suostunut laittamaan heti. Sovittiin, että heti kun pyydän niin laitetaan. Heti toimenpiteen alussa kun kipua tuntui vähän, niin pyysin ja sain ja sitten ei sattunut lainkaan. Se tyhjennyslitu oli kamalanmakuista ja en tajunnut juoda lihalientä tarpeeksi. Niinpä menin niin huonoon kuntoon, että oksensin ja olo oli kamala.

miksi lihalientä?

oon ite yrittäny eri mehuilla lievittää litkun makua. sitruunamehu suoraan litkun sekaan on aika hyvä juttu. ja sitten välissä oon juonu hapotonta greippilimua et sais jotain sokeria.

millaset ohjeet oot saanu ennen tyhjennystä. kevennetty ruokavalio: monta päivää? viljatuotteita, kuitupitosia,lihaa... mitä rajotuksia?

kertokaa jotka jaksatte.....

kiitos :flower:

mulle on tehty ja kaikki oli ok.minua sattui kovasti mutta sain suonensisäisesti rauhoittavaa siis pyysin itse sitä niin saatiin tehtyä. ja kaikkiahan ei siis satu.

lääkkeen takia nukuinkin sit tarkkailussa monta tuntia :/ väsytti aivan sairaasti. kannattaa pyytää lääkitys koska turhaa sitä on itseään kiduttaakaan.

tyhjennysjuominen oli kurjaa, pillillä meni jotenkin ja aivan kylmänä.

tsemppiä, ainakin sit se tutkimus on tehty,voi lohduttautua sillä!

Yhteistyössä