Palaa hermot kaverin liikuntahehkutukseen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turha juttu, tiedän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

turha juttu, tiedän

Vieras
Kaikkiin elämän vaivoihin ja ongelmiin on olemassa kuulkaas ihmiset kaksi takuuvarmaa ratkaisua, lenkille meno ja zumba.

Ei koskaan väsytä, kun käy zumbassa joka päivä. Jaksaa koko ajan, mielialakin on hyvä ja lapsille jaksaa olla läsnä. Itsetuntokin kohoaa ja järjestelmällisyys, ja saa paljon enemmän aikaan, kun käy zumbassa joka päivä ja jos ei zumbassa, niin sit lenkillä.

Jos joku kavereista valittaa että on ihan rättipoikki työpäivän jälkeen, niin tämän vastaus on "Mua ei enää väsytä, kun käyn zumbassa. Siihen zumbaan ja lenkille menoon kyllä riittää jokaisella joka päivä aikaa, ei ole iso vaiva ottaa 2 tunnin treeniä ja sitten jaksaa lastenkin kanssa paremmin."

Jep.. tiedän kyllä, että sitä jaksaa paremmin kun harrastaa säännöllisesti liikuntaa, ja senkin tiedän, että sitä aikaa voi järjestellä. Mutta palaa käpy siihen, että ihminen jolla on kaksi isoa lasta, ja joka ei ole päivisin lainkaan töissä luennoi toisille työssäkäyville/opiskeleville ihmisille, kuinka on niin energinen ja jaksava olo, kun muistaa zumbata... ei se jaksaminen varmaan yhtään liitykään siihen, että on kaikki päivät kotona, lapset on isoja ja päivisin ei ole mitään muuta tekemistä kuin sitä zumbaamista... :D :D Ja jos itse voi käyttää vaikka koko päivän zumbaamiseen ja olla sitten lasten kanssa illalla, niin ehkä pitäis tajuta, että toisille se kahden tunnin zumbatreeni tulis työpäivän päälle, ja olis pois lasten kanssa vietetystä ajasta.

Mä oon itse opiskelija, ja vaikka osa päivistä on hyvin pitkiä, niin välillä on lyhyitäkin päiviä, tai hyppytunteja joiden aikana ehdin mennä vaikka uimaan. Mutta en mä silti käy aukomaan työssäkäyville tutuille, että kyllä teidänkin pitää pystyä käymään kuntosalilla, kun mäkin kerran pystyn, järjestelykysymys se vaan on ;)

Onkohan meillä yhteinen kaveri.

Tällä mun kaverilla on mennyt jo niin pitkälle, että hän pitää blogia zumbaamisestaan ja mainostaa blogia joka päivä facebookissa.

muista poikkeava,erilainen näkemys zumbaan...eli joo, olen kahden lapsen yh.töihin menen joka aamu puoli seitsemäksi, kotona olen ennen neljää.elämä on kiireistä ja hektistä ihan arkiaskareiden parissakin, mutta omaa jaksamistani ajatellen aloitin minäkin tuon paljon puhutun zumban, ja kyllä...vireystaso on aivan toista luokkaa kuin ennen sitä.töiden jälkeen olen monesti täysin puhki, mutta kun vaan saa raahattua itsensä sinne zumbaan, niin energian määrä sen jälkeen on uskomaton.en tosin siitä ole mitään elämäni keskipistettä tehnyt,kyllä mun elämääni paljon muutakin mahtuu - ja sillä,onko se muoti-ilmiö vai ei, ei ole mulle mitään merkitystä.mä käyn zumbaamassa siksi,että se liikuntamuoto tuo mulle hyvän olon.jos joku käy siksi,että ostos-tv on koukuttanut mukaan muoti-ilmiöön, niin siitä vaan.kaikenlainen liiallinen hehkuttaminen on kyllä väsyttävää/raivostuttavaa kuunneltavaa, aiheesta riippumatta.

[QUOTE="vieras";24688570]muista poikkeava,erilainen näkemys zumbaan...eli joo, olen kahden lapsen yh.töihin menen joka aamu puoli seitsemäksi, kotona olen ennen neljää.elämä on kiireistä ja hektistä ihan arkiaskareiden parissakin, mutta omaa jaksamistani ajatellen aloitin minäkin tuon paljon puhutun zumban, ja kyllä...vireystaso on aivan toista luokkaa kuin ennen sitä.töiden jälkeen olen monesti täysin puhki, mutta kun vaan saa raahattua itsensä sinne zumbaan, niin energian määrä sen jälkeen on uskomaton.en tosin siitä ole mitään elämäni keskipistettä tehnyt,kyllä mun elämääni paljon muutakin mahtuu - ja sillä,onko se muoti-ilmiö vai ei, ei ole mulle mitään merkitystä.mä käyn zumbaamassa siksi,että se liikuntamuoto tuo mulle hyvän olon.jos joku käy siksi,että ostos-tv on koukuttanut mukaan muoti-ilmiöön, niin siitä vaan.kaikenlainen liiallinen hehkuttaminen on kyllä väsyttävää/raivostuttavaa kuunneltavaa, aiheesta riippumatta.[/QUOTE]

Sitä en kiistäkkään etteikö zumbasta tulisi hyvä mieli (aion itsekkin kokeilla heti kun ehdin) ja jaksaisi paremmin. Mä tyydyn toistaiseksi lenkkeilyyn saadakseni virtaa lisää.

MUTTA onko sitä zumban ylivertaisuutta ihan pakko hehkuttaa jatkuvasti?

Onhan näitä liikuntapakkomielteisiä. Mulla on sellainen sisko. Hänellä raskas työ ja paljon lapsia mutta liikkuu kuin pakkomielteisesti. Aina on joku uusi hieno liikuntalaji sen hölkän lisäksi, jota voi hehkuttaa. Jalat on leikattu ties kuin monta kertaa rasitusvammoista ja muista. Kun minä olen ollut masentunut enkä todellakaan olisi jaksanut liikahtaakaan minnekään lenkille, niin tämän ihmisen suositus kaikkiin ongelmiin oli se ihana kaikkivoipa LIIKUNTA. Aivan kuin en itse tietäisi että liikunta kyllä tekee hyvää, mutta lääkärin luulisi tietävän ettei sitä masentunut ihminen jaksa edes saada itseään lähtemään jonnekin lenkille. Tuntuu et vähän toi todellisuudentaju joillakin heittää, kun eivät pysty millään asettumaan toisen ihmisen tilanteeseen.