Palan tunne kurkussa. Mistä vois johtua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mahza
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mahza

Aktiivinen jäsen
19.03.2006
5 120
0
36
Mulla on nyt suurinpiirtein viikon verran ollu pala kurkussa. Pahenee päivän mittaan, aamusin siis sitä ei meinaa huomata, mutta illalla ei meinaa pystyä nielemään kun sattuu. Kurkku on pikkasen punanen, ulkoapäin jos painelee niin tuntuu niinku ois patti. Voi tosin olla mun mielikuvitustakin...
Pitäiskö mennä lääkäriin, vai odotella vielä että menee ohi itestään?

Mulla alkoi vuosia sitten samalla lailla, oli myös kurkkukipuilua. Vieläkin tämä pala tulee, jos olen pitkään stressaantunut ja hartioista kireä tai en käytä yöpurentakiskoja. Syy oli siis minulla hartialihakset jotka kiristivät kaulan sivun lihaksia ja saivat aikaan kuristavan palan tunteen "aatamin omenan" alle. Tunne oli itsessään myös todella stressaava, mutta poistettavissa pitkäaikaisella rentoutumisen opettelulla sekä liikunnalla ja työpisteen korjaamisella.

Itsellä oli vähän samantyylinen ongelma talvella. Kävin lääkärissä ja oli nielu punainen ja ärsyyntynyt. Tuntui patilta. Aamusin ja iltasin oli kipeä,mutta päivisin ei juurikaan huomannut. Lääkäri käski välttää kuumia syötäviä ja juotavia viikon ajan ja rajottaa kofeiinia. Kuulemma turvottaa kurkkua ja ärsyttää lisää.

Yhteistyössä