Palan tunne kurkussa...mitä ihmettä tää on?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja manta76
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

manta76

Aktiivinen jäsen
15.05.2004
4 547
1
36
Lammi
Mul on nyt toista viikkoa tuntunut kurkussa ajoittain sellanen "palan" tunne. Painaa kipeästi tuosta (miten sen nyt sanois) kurkunpään luona tai takana... Nyt sitte tänään on tuntunu koko päivän mitä ei oo aikasemmin kyl tehnyt.
Mitään flunssaa ei oo ollu eikä yskääkään. Ainoa toinen oire on voimakas väsymys...mut ei kyl välttämättä liity tähän.
Lekuriin ois tarkotus soittaa aika huomenissa, mut onko teillä kellään muulla ollut vastaavanlaista?
 
Refluksitauti oireilee noin. Närästääkö? Tosin aina ei edes närästä. Mulla oli tollasta myös, sain lääkekuurin, joka oli aika hintava, mut auttoi. Sen enempää ei tutkittu.
 
Närästystä on ollu viimeks kuukaus sitte ja silloin polttelikin oikein urakalla. Silloin sen laukaisin suklaan syönti. Tää on vaan tosi inhottava tunne kun tuntuu koko ajan et ois sellanen iso möykky tuol kurkussa painamassa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja manta76:
Närästystä on ollu viimeks kuukaus sitte ja silloin polttelikin oikein urakalla. Silloin sen laukaisin suklaan syönti. Tää on vaan tosi inhottava tunne kun tuntuu koko ajan et ois sellanen iso möykky tuol kurkussa painamassa...

Pyydä kilpirauhaskokeet... =)
 
stressi

mulla myös ajoittain samaa, kävin kahdella kurkku/nenä spesialistilla ja muutamalla normilekurilla ennenkuin uskoin ettei mitään fyysistä vaivaa mulla ole.
 
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
Alkuperäinen kirjoittaja manta76:
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
masennus/ahdistus taitaa olla ne yleisimmät syyt palan tunteelle kurkussa.

Kun tää on ihan fyysistä kipua aiheuttavaa. En oo masentunut enkä ahdistunutkaan.

tuli vaan mieleen kun kirjoitit että on myös voimakasta väsymystä...
:hug:

No se tietty... Toi väsymys on kyl sellasta mikä iskee jos esmes iltasella istahtaa vaik sohvalle hetkeks...väsymyksen tunne alkaa tosta rinnan alueelta ja hetken kuluttua onkin sitte sellanen olo et pitää kontata jos meinaa liikkeelle lähteä..jalat vetää ihan veteläks. Olo menee kyl viidessä minuutissa ohi.

Täytyypi toivoa et huomen saan ajan lekuriin.
 
oon 11 v poika ja mul on sellanen paukura ( aika iso) tuol kurkun vieres ja siihen sattuu mitä tää on voisko joku kertoo ettei tartte murehtii onko tää vaarallista eikai mikää syöpä tai vakavaa vai onko tää vaa jotain kasvuhun liittyvii asioita
 
Itselläni on samanlaisia oireita ja kilpirauhasessa häikkää. Kannattaa pyytää ne kilpirauhastestit sekä kilpirauhasen ultrauksen. Verikokeet ovat hyvät, mutteivät kerro kaikkea. Ultralla saa selville myös niitä asioita mitä verikokeilla ei.
Toivottavasti ei ole mitään vakavaa.
 

Similar threads

T
Viestiä
20
Luettu
15K
Aihe vapaa
vierailija
V
V
Viestiä
14
Luettu
1K
Aihe vapaa
vierailija aap
V
P
Viestiä
12
Luettu
416
E

Yhteistyössä