Paljolla neuloisit mun miehelle perinteisen neulepuseron?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rokkivosu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rokkivosu

Vieras
Mies haluis semmoisen perinneneuleen, missä on ne napit olkapäillä.
itse en osaa semmoista tehdä, mut ostaisin jos joku tekis.
Paljonkohan pitäis pulittaa ja haluisko joku semmosen tehdä?

En mistään hinnasta.
Omalle miehelle ja lapsille kyllä teen, mutta sen verran työläs, ettei nappaa muille tehdä.

Mutta kutimet käteen, ohje viereen. Kyllä se siitä lutviintuu, kunhan alottaa vaan. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
80? :D

Mun äiti on niitä just tehtaillu tolla hinnalla työkavereilleen, taitaa olla nyt 8. menossa :D

ei oo paha hinta :)
nostalgiakaupassa taisi olla 89e.
Se on kyllä hieno paita. Joululahjaksi meinaan hommata sellaisen :)

Mun äiti on niitä just tehtaillu tolla hinnalla työkavereilleen, taitaa olla nyt 8. menossa :D

Samaa luokkaa täällä =)

Työkaverin kaksostytöille lupasin just uudet villasukat jämälangoista ihan kutomisen ilosta, kysyin vaan koon että tulee sopivat. Jos huvittaa kutoa niin melkein ilmaista mutta muuten maksaa "hunajaa"

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En mistään hinnasta.
Omalle miehelle ja lapsille kyllä teen, mutta sen verran työläs, ettei nappaa muille tehdä.

Mutta kutimet käteen, ohje viereen. Kyllä se siitä lutviintuu, kunhan alottaa vaan. :)

Ei ihan vielä kun oon vasta kahdet sukat saanu neulottua :)
Vasta siis opettelen.

Tee kirjoneuleella ekana pannulappu, tulee tekniikka tutuksi ja sit vaan puseron kimppuun. Ei se aivokirurgiaa ole, kukaan ei kuole ja jos ei tule hyvä niin aina voi purkaa ja kokeilla uudelleen *kannustaa*

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:
Ei ihan vielä kun oon vasta kahdet sukat saanu neulottua :)
Vasta siis opettelen.

Niin uskomattomalta kun se kuulostaa, villapaita on helpompi kutoa. Ei ole niin paljon kavennuksia ja poimimisia yms.
Toki kestää kauemmin, mutta joku perusneule on minun mielestä helppo tehdä.

ei oo paha hinta :)
nostalgiakaupassa taisi olla 89e.
Se on kyllä hieno paita. Joululahjaksi meinaan hommata sellaisen :)

Joo se on ihan kohtuuhinta. Ittekki oon jonku verran tilauksesta tehny juttuja, onhan noissa miesten paidoissa ihan kiitettävästi neulomista :D

Mun pitäs just alkaa tytölle suunnittelee jouluks jonkinlainen puku/mekko tai jotai, sais vaan jostai sen idiksen.. :D

Alkuperäinen kirjoittaja tsemppiä:
Tee kirjoneuleella ekana pannulappu, tulee tekniikka tutuksi ja sit vaan puseron kimppuun. Ei se aivokirurgiaa ole, kukaan ei kuole ja jos ei tule hyvä niin aina voi purkaa ja kokeilla uudelleen *kannustaa*

kiitos kannustuksesta :)
Ehkä otan sen kokeiluun sit joulun jälkeen.
Nyt on muutamat sukat tulossa joululahjoiksi ja kun aikaa on niin vähän neuloa en mitenkään ehdi jouluksi saamaan miehelle paitaa valmiiksi.

Otat perusohjeen miehen villapaitaan, neule on tyyliin 10 s o ja 1 n, et ompele molempia olkasaumoja kiinni vaan vain toisen ja se on melkein siinä :D Jos osaat tehdä sukat, osaat tehdä tuonkin!!! :heart:

Otat perusohjeen miehen villapaitaan, neule on tyyliin 10 s o ja 1 n, et ompele molempia olkasaumoja kiinni vaan vain toisen ja se on melkein siinä :D Jos osaat tehdä sukat, osaat tehdä tuonkin!!! :heart:

Noinkohan :D Mitenköhän saisin salassa sitä neulottua ettei mies hoksais mitä teen :)

Toisaalta, jos et ehdottomasti halua tehdä ITSE tuota, voi olla ihan jees jos ostat ekan ja otat siitä mallia ja kudot joskus myöhemmin vaik toisen värisen samanlaisen neuleen.

Noinkohan :D Mitenköhän saisin salassa sitä neulottua ettei mies hoksais mitä teen :)

Jupiset vaan itsekses että kaikkea se äiti/sisko pyytääkin tekemään tai tilaa ;)

Uudessa Novitassa oli pari kivaa =) Selasin jo ja taittelin kulmia merkiksi

Mä en siitä löytäny oikee mitää.. Mä haluan jotai erilaista, sellasta mitä ei kellään muulla ole :D Joten täytyy suunnitella itte. Ja mä tykkään siitä suunnittelusta, mahdollisuudet on rajattomat ku matskuna on lanka ja se on hienoo sit nähdä että kuin se vaate sit muotoutuu :)

Toisaalta, jos et ehdottomasti halua tehdä ITSE tuota, voi olla ihan jees jos ostat ekan ja otat siitä mallia ja kudot joskus myöhemmin vaik toisen värisen samanlaisen neuleen.

Niin mä ajattelin et ostan nyt ensin ja neulon sitte vaikka keväällä samanlaisen mut erivärisen :)
Mies on varmaan viisi vuota jo puhunut et haluaa tommosen neuleen. Siinähän sitten yllättyy jouluna kun paketin aukaisee :xmas:

Mä en siitä löytäny oikee mitää.. Mä haluan jotai erilaista, sellasta mitä ei kellään muulla ole :D Joten täytyy suunnitella itte. Ja mä tykkään siitä suunnittelusta, mahdollisuudet on rajattomat ku matskuna on lanka ja se on hienoo sit nähdä että kuin se vaate sit muotoutuu :)

Mulla on kans tapana että otan perusmallin jostain, lisään siihen kuvion eri mallista tai vaihdan langan tai jotain niin lopputulos ei taida olla lähelläkään alkuperäistä.

Mulla on mm valmiina excel-taulukko johon syötän mallineuleen langan tiheyden ja uuden langan, se laskee silmukkamäärät, kavennukset ym valmiiksi... :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja paatumaton soveltaja:

Mulla on kans tapana että otan perusmallin jostain, lisään siihen kuvion eri mallista tai vaihdan langan tai jotain niin lopputulos ei taida olla lähelläkään alkuperäistä.

Mulla on mm valmiina excel-taulukko johon syötän mallineuleen langan tiheyden ja uuden langan, se laskee silmukkamäärät, kavennukset ym valmiiksi... :ashamed:

Mä en uskalla alkaa vielä soveltaa :) Hyvä jos ohjetta osaan vielä lukea :D

Alkuperäinen kirjoittaja paatumaton soveltaja:

Mistä sä tollasen excelin oot löytäny?!?! Mulle kans!! :D Se silmukoiden ja kavennusten laskeminen on kaikista raivostuttavinta..

Mä yleensä löydän jonku kivan mallineuleen tai pari mallineuletta ja niiden ympärille suunnittelen sit vaatteen :D Enkä kyllä muista että millon viimeks oisin tehny täysin ohjeen mukaan mitää, aina täytyy jotai soveltaa.

Mistä sä tollasen excelin oot löytäny?!?! Mulle kans!! :D Se silmukoiden ja kavennusten laskeminen on kaikista raivostuttavinta..

Siksi just mä tein sen ihan itse :D On sitä jo muutamille kavereille leviteltykin kun sama ongelma tuntuu olevan niilläkin.

Yhteistyössä