Paljon haluaisit korvausta/palkkaa kotiäitinä, jos hoitaisit yhtä ylimääräistä lasta kodissasi pari päivää viikossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lynx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lynx

Aktiivinen jäsen
31.07.2006
1 090
0
36
Syksyllä ajattelin palata viikollakin tehtäviin töihin ja hoitopäiviä tulisi kuopukselle keskimäärin tuo pari viikossa.
Olisikin mahdollisuus ihan privaatisti yhden äidin toimesta saada lapsi hoitoon hänelle. On kotiäitinä ja oma nuorin on jo yli kolme vuotias ja haluaa olla kotona ja tuo olisi hänelle mukavaa työtä. Näin toimittaisiin ainakin minun hoitovapaa-ajan loppuun eli kun kuopus täyttää tuon kolme.

Jos itse ottaisit yhden alle kolme vuotiaan lapsen kotiisi niin paljon haluaisit päivältä/tunnilta palkkaa? Hän ei "kehtaa" sanoa mitään summaa, jos nyt ruokakustannukset katan... no haloo täytyyhän hänen jotain vaivanpalkkaakin saada vaikka kotona jokatapauksessa olisikin.

Ja sitten vielä, onko minulla mahdollisuus kotihoidon tukeen jos lapsi ei menekään hoitoon päiväkotiin vaan tuolle yksityiselle ihmiselle?

koitihoidontukea saa lapsesta joka on alle 3v eikä ole kunnallisessa päivähoidossa.
jos haluatte, voi kotihoidontuen ohjata suoraan hoitajalle, silloin siitä menee vähemmän veroa.
varmaan voisit maksaa hänelle kulukorvausta ruoasta jne.. esim 120?/kk

Mä maksaisin sen kodinhoidontuen plus päälle 200e/kk, joka siis on kunnallisen päivähoidon maksu, taitaa nykyään olla parikymppiä päällekin.

Eikun oho, hoitoaika olikin pari pv viikossa, joten ehkä 100e kh-tuen päälle.

Yhteistyössä