PALJON KELLO NYT OIKEESTI ON???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aina juhannukseen päin mennään. Eli keväällä mennään tunti eteen ja syksyllä tunti taakse. Tää oli ainoo miten mä sen muistan. Tosin en tajua miks sitä pitää vääntää sitä kelloa. Joku paperiteollisuudenjuttuko? Älytöntä.

Alkuperäinen kirjoittaja kaukosäädin:
Aina juhannukseen päin mennään. Eli keväällä mennään tunti eteen ja syksyllä tunti taakse. Tää oli ainoo miten mä sen muistan. Tosin en tajua miks sitä pitää vääntää sitä kelloa. Joku paperiteollisuudenjuttuko? Älytöntä.

Suomi palaa takaisin normaaliaikaan eli niin sanottuun talviaikaan ensi sunnuntaina.

Kelloa siirretään tunti taaksepäin 28. lokakuuta kello neljä aamuyöllä.

Talviaikaan siirrytään myös kaikissa muissa Euroopan unionin jäsenmaissa. Takaisin kesäaikaan kellojen viisarit käännetään maaliskuun viimeisenä sunnuntaina. Kesä- ja normaaliaikaa on noudatettu Suomessa vuodesta 1981 lähtien.

Iltalehti

no voithan sie siirtää jo nytten jos sie oot justiinsa nukkumaan menossa. ei kait siitä mitään lakia oo että mihin aikaan niitä siirretään :whistle: mieki siirrän joko nytten, jos muistan ennenku meen nukkumaan, tai sitte siinä vaiheessa ku herään horroksesta aamupäivällä :D

Alkuperäinen kirjoittaja kaukosäädin:

no ei oo mikään paperiteollisuudenjuttu...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
HÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄH, siis oikeesti vasta klo 4 siirretään???

Virallisesti näin.Mulla jo kellot siirretty.Muistan kyllä että ne on siirretty.
Kohta muutenkin nukkuun.Tiedä kuinka pitkä päivä huomenna tulee (tuntia ainakin pidempi).Teitty huomenna illalla åääsee tuntia ennemmin nukkumaan.Lapsien uni kun ei tunne kellonsiirtoa.

Yhteistyössä