paljon ko maksaisitte palkkaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kyseessä parikymppinen sukulaistyttö, joka tulisi hoitamaan parina päivänä viikossa meidän vuoden ikäistä taaperoa?
Mulla ei mitään hajua hoitajien palkoista, joten en oikein tiedä paljonko tunnilta maksaisin?
Auttakaapas:)

Kouluttaneen minimipalkka on ehkä 1400e/kk? Työvoimatoimisto tietää tarkemmin. Siitä voisi laskea tuntipalkkaa ja harjoittelijalle 80% siitä? Korrektia on maksaa työnantajamaksut, sillä siitä hyötyy myös lapsenlikka.

no huh huh mitä ehdotuksia! Ehkei mun sitten kannatakkaan tarjota tytölle meidän muksun hoitoa:( Hänellä ei ole työtä, koulut jäi kesken ja tarviis rahaa, eikä mistään yllättäen saa. Itseltään en ole kysynyt minkä verran haluaisi. Meidänkin puolelta tää ois lähinnä "ensiapua" hänelle, sillä muksu oltais viety hoitoon jo kesän aikana alkuperäisten suunnitelmien mukaan, mutta kun tää sukulaistyttö tartteis kuulemma niin kipeästi rahaa jostain...
Taidetaan toimia alkuperäisen suunnitelman mukaan, sillä ei meidänkään rahapussi kyllä kestä mitään tonnin kk palkkoja:(

No minä pääsen ilmeisen halvalla kun kaveri tulee hoitamaan max. 12pvä ensi kuussa tuota meidän vuoden ikäistä 6h/pvä ja maksan ilmeisesti 100? + tietenkin saa ruoat meillä.
(Niin ja ei meidän vuoden ikäinen puklaile :whistle: )

Tuon 6h aikana antaa lapselle aamupalan, 1x lämmin ruoka, ja tyttö nukkuu 2-3½ tuosta ajasta,eli paljoa ei tekemistä ole..

Ja tuo summa on ok opiskelvalle ystävälle kun tahtoo auttaa.

tuota, minulla ei ainakaan olisi vara maksaa kymppiä tunnilta kun en itse töissä tienaa sen vertaa tunnilta.. ite kun olin sukulaismuksuja vahtimassa ja niitä oli kolme alle neljä vuotiasta niin sain 2,5 euroa tunnilta.. ja oli ihan ok minusta vaikka siivosin ja tein ruuat kun tarkoitus oliki n vain saada jotain. Joskus ollut sitten 10 euroa per päivä lapsenlikkana sukulaisissa ja muutama muksu. Kohtuutta nyt vähäsen. Voittehan ihan kysyä tältä tytöltä mitä hän odottaisi palkaksi, mahdottomiin vara ei ole ja jos ei pääse yhteisymmärrykseen niin lapset hoitoon muualle. Mut ei varmaan odota mitään pekkasia jos ihan vaan tarvii vähän rahaa :)

niin ja ennemmin varmaan sen muutaman euron tunnilta kun makaa kotona ja ei saa mistään mitään! riistää ei tietysti pidä, mut semmonen molemmille kiva sopimus puhua niin on mukava hoitaa hommaa kun ei kumpikaan osapuoli kyräile pettyneenä

Alkuperäinen kirjoittaja oho:
tuota, minulla ei ainakaan olisi vara maksaa kymppiä tunnilta kun en itse töissä tienaa sen vertaa tunnilta..

En minäkään maksaisi enempää kuin mitä itse tienaan tunnilta :D
Ei silloin ole mitään järkeä mennä töihin jos maksaa tutulle/sukulaiselle kallin maksun, halvemmaksi tulee viedä hoitoon! :o
Meille tuli tälle kuulle esikoisen pph hoitomaksu 7.60?/pvä!
Minulle ei laskettu tuloja lainkaan, eli miehen palkan mukaan tuli maksu.

Alkuperäinen kirjoittaja Höpö höpö:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Heh ja vielä pekkaset. Sellaisia ei yksityisellä tunneta ;)

Todellakin tunnetaan, mies yksityisellä töissä ja kyllä siellä joka kk saa 1 pekkasen pitää tai 2 puoli pekkasta!!!

Tarkoitti varmaan yksityistä perhepäivähoitajaa eikä yksityisten firmoja....

Jos ei tartte mitään kotitöitä tehdä, niin ehdota sille jotain könttäsummaa ja pahoittele, että tuntipalkka ei varmaan kummoinen ole, mutta ottaa tai jättää. Riippuu vähän minkäpituisia päiviä, mutta jos päivä esim. 7h, niin ehdota 25e-30e päivältä.

Alkuperäinen kirjoittaja Höpö höpö:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Heh ja vielä pekkaset. Sellaisia ei yksityisellä tunneta ;)

Todellakin tunnetaan, mies yksityisellä töissä ja kyllä siellä joka kk saa 1 pekkasen pitää tai 2 puoli pekkasta!!!

Joo, pekkasia, eli työajan lyhennysvapaita kertyy, mikäli työehtosopimuksen määräämä enimmäistyöaika on lain määräämä kahdeksan tuntia vuorokaudessa tai 40 tuntia viikossa.

Alkuperäinen kirjoittaja oho taas:
niin ja ennemmin varmaan sen muutaman euron tunnilta kun makaa kotona ja ei saa mistään mitään! riistää ei tietysti pidä, mut semmonen molemmille kiva sopimus puhua niin on mukava hoitaa hommaa kun ei kumpikaan osapuoli kyräile pettyneenä

Näin minäkin vähän aattelin. Ja jos tosiaan tuo palkkatoive menee kohtuuttomuuksiin, niin täytyy sitten viedä muksu kunnalliseen hoitoon.
Syksyksi kyllä haetaan jo hoitopaikka, mutta kesäksi aateltiin tytölle tarjota hoitajan paikkaa parille pv:lle viikossa vaikkakin se maksais enemmänkin kuin tuo hoitoon vienti...
On siinä kuitenkin etuna, ettei tartte lähteä kotoa muksua raahaamaan mihinkään:)

Yhteistyössä