Paljon mä tarvin lankaa miehen villasukkiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pypylleröinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pypylleröinen"

Vieras
Mies pyys mut kutomaan silleki villasukat, kun oon nyt innostunut tolle ipanalle kutomaan...
Mutta. Mulla ei hermot kestä kutoa kovin ohuesta langasta, (kestää liian kauan, ja käy liian pitkäveteiseks :D ) joten tahtoisin kutoa jostai suht vahvasta langasta. Eli siis perus seitsemän veljestä, jne. on mun hermoille liian ohuita. Kiva ois, jos lanka löytyis Lankatalo Tapion kauppa - Tervetuloa täältä, koska mä oon muutenkin sinne laittamassa lankatilausta.
Sitten seuraava kriteeri, mä en haluu siihen mitään tekokuituja, tms. vaan ihan perus villaa tai silkkiä. Niin, että olisivat mahdollisimman lämpimät!
Yksvärinen lanka, ne mistä tulee kirjavia, on mun mielestä tosi kamalia. Värillinen lanka saa kyllä olla, mutta siis vaan yhtä väriä.
Mä kudon aika piukkaa.
Jalan koko tolla siipalla on 45, ja varresta ajattelin ihan sellasen peruspitusen. Paljon mä siis tarviin lankaa?
(Ja iso kiitos, jos joku mulle tuolta ettii hyvän, kriteeritä täyttävän langan :D )

Mites toi Novitan Isoveli? Siinä on 15 s/10 cm neuletiheys.

Vissiin 150g seiskaveikkaa tarvii miehen sukkiin, sitä en osaa kyl arvioida paljonko menis paksumpaa lankaa.. Riippuu niin paljo käsialasta, langan juoksevuudesta jne.

Muoks. Sit tuol villalangoissa on 100% villaa esim tuo Gjestal Cortina, neuletiheys 12 s/10 cm.

Viimeksi muokattu:
Täysvilla ei ole kestävä. Varsinkin saappaassa huopuu helposti. Seiskaveikka voisi olla sulle hyvä. Sen paksumpi sukka ei oikein mene kenkäänkään. Mä olen neulonut ohuenohuita mustia sukkia miehelle talven bisnessukiksi. Niitä rakkauden tekoja...

Villan kanssa tahtoo olla niin, että mitä ohuemmaksi kehrätty sitä kestävämpää, eli se paksu villa ei hirveän hyvin kestä käyttöä. Hahtuva on nopeaa neuloa (tosin en katsonut saako sitä tuolta) mutta sukasta tulee aika tönkkö jos pinkeä käsiala.

Isoveli ja kaksi kerää pitäisi riittää. Osta kuitenkin kolmas ihan varmuuden vuoksi ;)
Sukasta kyllä tulee mielestäni seiskaveikkaa paksummista langoista vähän outoja. Eivät mahdu edes kumisaappaisiin. Pelkkään kotikäyttöön taas riittää sellaiset varrettomat töppöset.

Mitä helvettiä, koitin vastata ketjuun, ni se laitto kokonaan uuden alotuksen????

No, joka tapauksessa, jos ei se viesti tullut, mitä piti kirjottaa, niin tarkotus tehdä siis sukat ihan koti/sisäkäyttöön, ei saappaissa tai kengissä käytettäväksi Eli siis sen puolesta ei ole niin väliä, vaikka on vahvempi lanka, tai että se pääsis huopumaan kenkään laitettaessa

[QUOTE="pypylleröinen";22291160]Mitä helvettiä, koitin vastata ketjuun, ni se laitto kokonaan uuden alotuksen????

No, joka tapauksessa, jos ei se viesti tullut, mitä piti kirjottaa, niin tarkotus tehdä siis sukat ihan koti/sisäkäyttöön, ei saappaissa tai kengissä käytettäväksi Eli siis sen puolesta ei ole niin väliä, vaikka on vahvempi lanka, tai että se pääsis huopumaan kenkään laitettaessa[/QUOTE]

Isoveli on sit ihan ok, osta se varakerä kans, ylimääräisistä jämälangoista voit tehdä vauvalle tilkkutorkkupeiton dominotekniikalla :)

[QUOTE="vieras";22291177]Isoveli on sit ihan ok, osta se varakerä kans, ylimääräisistä jämälangoista voit tehdä vauvalle tilkkutorkkupeiton dominotekniikalla :)[/QUOTE]

Siis minkä? :D Kuulostaa ihanalta, mutta en mä osaa :P

Ehkä mä sit koitan tota isoveljeä... :) Kiitos teille! :)

Yhteistyössä