Paljon on mahdollista pudottaa painoa n. puolessa vuodessa?*turhis*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IhanaValo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

IhanaValo

Vieras
Ja miten?
En oikeestaan liiku kuin säännöllisen epäsäännöllisesti ja mitä nyt tulee kotitöisssä liikuttua.
Vettä yritän juoda tarpeeksi, leivät/pastat/riisit on tummaa/täysjyvää, kasvisten määrää voisin lisätä..laittakaa vaikka omia ruokalistoja tai linkatkaa hyviä..

Tää nyt ei auta sua yhtään, mutta itse pudotin (tai siis menetin) painoa 20kg kahdessa kuukaudessa synnytyksen jälkeen. Syöminen vain unohtui ja sitä maitoa tuli ja tuli ja tuli. Mutta sanoisin, että melko pienellä vaivalla on mahdollista pudottaa 12kg puolessa vuodessa. Yksinkertaisesti niin, että kuluttaa enemmän kuin syö. Katso kalorilaskurilla joku kaloritavoite ja laske mitä saat sillä syödä ja kuinka paljon.

Eli ne annoskoot pienemmiks, sen jo oikeestaan tiesinkin..tulee vaan syötyä liikaa. Miulla on muutama pussi kaapissa niitäkin nutrilett-yms. keittoja, auttaisko jos päivän pääaterian korvais sillä?

Mä kevytkarppasin, eli jätin leivän, riisin, perunan, pastan yms pois kokonaan, lisäsin rasvan saantia lähinnä siirtymällä voin käyttöön ja syömällä turkkilaista jugurttia. Söin kaikkia kasviksia, kananmunia, juustoja ja lihaa, join paljon teetä ja vettä. Paino putosi 10 kiloa kuudessa viikossa, eikä oo tulleet takaisin, ylipainoa oli 30kg alussa, edelleen se 20 kiloa liikaa, koska palasin takaisin herkkujen pariin.

syön aamulla ruisleivän ja juon teetä mukillisen sekä 2 mukillista vettä.Töissä mukillinen tai pari vettä ja ruisleipää 2 kpl kera leikkelemakkaran ja juuston tai leikkelemakkara ja kurkku.Tai sitten kolmioleipää...valmis sellanen. Kotiin tullessa muki kahvia ja taas yksi leipä.
Ruuan yhteydessä on joko perunaa,salaattia, tai keittoa tai riisia/kanaa tai makaronia/jauhelihaa, jtn muuta lisuketta. Illalla teemuki ja kenties leipä.Pahimpina kausina vetelen välissä sipisiä tai karkkia, mutta en syö koko pussia yksin.

Kertokaa nyt rehellisesti jos jätän sipsit ja karkit pois ja muuten syön tuolla tavalla, niin suurinpiirtein kalorimäärät.Mä en tajuu niistä mitään.

Riippuu ihan lähtöpainosta. Mun lähtöpaino oli 78kg

Nyt painan 73kg ja empä tässä kovin kauaa oo laihduttanut, reilun kuukauden

Tavoitteeni tammikuulle 56kg :)

Minä, syöt liikaa leipää. Korvaa juusto ja makkara vaikka kurkulla, tomaatilla ja raejuustolla.

Leivän tilalle jotain muuta. Itse syön max yhden leivän päivässä, enkä todellakaan joka päivä

[QUOTE="Minä";26838391]syön aamulla ruisleivän ja juon teetä mukillisen sekä 2 mukillista vettä.Töissä mukillinen tai pari vettä ja ruisleipää 2 kpl kera leikkelemakkaran ja juuston tai leikkelemakkara ja kurkku.Tai sitten kolmioleipää...valmis sellanen. Kotiin tullessa muki kahvia ja taas yksi leipä.
Ruuan yhteydessä on joko perunaa,salaattia, tai keittoa tai riisia/kanaa tai makaronia/jauhelihaa, jtn muuta lisuketta. Illalla teemuki ja kenties leipä.Pahimpina kausina vetelen välissä sipisiä tai karkkia, mutta en syö koko pussia yksin.

Kertokaa nyt rehellisesti jos jätän sipsit ja karkit pois ja muuten syön tuolla tavalla, niin suurinpiirtein kalorimäärät.Mä en tajuu niistä mitään.[/QUOTE]

syöt ihan liikaa leipää. :O yhessä leipäsiivussa on usein 60-90 kcal. laske siitä. kalorilaskurilla voi laskea kuinka paljon saat kaloreita kun syötät sinne kaikki syömiset.

Alkuperäinen kirjoittaja Laihduttaja myös;26838416:
Minä, niin ja valmis kolmioleivissä on tosi paljon kaloreita. On majoneesit sun muut. Ja LEIPÄÄ siinäkin

Ja muutenkin kun on perunaa ja riisiä yms.

Ite oon korvannut wok-vihanneksilla tai vaikka keitetyllä kukkakaalilla noita tärkkelyspitoisempia vaihtoehtoja. Leipää syön noin kerran kuussa. Myönnän syöväni puuroa, kylläkin. Lesepuuro on yhvää. :p

Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;26838412:
syöt ihan liikaa leipää. :O yhessä leipäsiivussa on usein 60-90 kcal. laske siitä. kalorilaskurilla voi laskea kuinka paljon saat kaloreita kun syötät sinne kaikki syömiset.

Itse oon kans miettinyt et leipää menee paljon.Mulla on siihen oikein HIMO.En tiedä miks. Mitä jos söisin aamulla lautasellisen puuroa leivän tilalla? Entä mitä söisin evääksi töissä? Jtn hyvää, edullista.Porkkanaa...minkä kera?Vinkkejä kiitos.Jos töissä jää leipä pois ja aamulla ja sit kun tulen kotiin ja iltapalaks ainoastaan söisin leivän ja tosiaan sipsit ja karkit pois, niin olsiko sitten hyvä? Maitoa mun pitäsi opetella juomaan uudestaan luuston vuoksi.

Kiloja ois mistä lähteä, ainakin 15kg, enkä vieläkään ois mikään liian hoikka. Kuhan nyt sain sen 10kg pois nii olisin tyytyväinen..ainakin hetken. :) Vaan tää alku on vaikein, tässä on jo koitettu kitkuttaa mut liian hitaasti tapahtuu kaikki ja ehdin kyllästymään ja taas maistuu herkut..:ashamed:

Pitää saada sellanen tietty mielentila niin onnistuu. Ilman kunnon motivaatiota pn taatusti pilalla. Itellä pakko vetää vähän överiksikin jotta saa sen motivaation.

Mäpä laitan mun eiliset syömiset, karppaan siis, ku vieras kyseli. Mulla on se huono puoli et en syö aamupalaa, en pysty syömään aamulla. Eli aamu alkaa kahvilla (maitokahvilla, inhoon kermakahvia). Lounaaksi kaalilaatikkoa (ilman riisiä ja siirappia) jonne laitoin voita. Päivällä söin lisää kaalilaatikkoa. Iltaruuaksi grillimakkara. Iltapalaksi kreikkalaista jogurttia, kermaa ja mansikoita sekaisin kupissa ja pähkinöitä. Aika karsea esimerkkipäivä, yleensä syön enemmän vihanneksia :D Enkä ruukaa syyä noin montaa kertaa päivässä yleensä. Rasvaa laitan paljo jo ruuantekovaiheessa ja sit lisään vielä ruokaan. Mä kans ihan alussa sillon junnasin painon kans kunnes ymmärsin et sitä RASVAA pitää syyä! Ja sittepä se paino alko tippua ihan tuosta noin vain :)

mitä te syötte töissä? ja ei leipää; kiitos. Jos otan kananmunaa mitä sen kanssa? Entä raejuusto? Mitä sen kanssa? Tonnikalaa; mitä sen kanssa? Syöttekö kotona ruuan yhteyudessä mitä?Mä tarviin vinkkejä; kiitos. Ylipainoa n 27kg ja haluan itseni siihen kuntoon mitä olin joitakin vuosia sitten eli normaalipainoiseksi.

Yhteistyössä