Paljon on mahdollista pudottaa painoa n. puolessa vuodessa?*turhis*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IhanaValo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mitä te syötte töissä? ja ei leipää; kiitos. Jos otan kananmunaa mitä sen kanssa? Entä raejuusto? Mitä sen kanssa? Tonnikalaa; mitä sen kanssa? Syöttekö kotona ruuan yhteyudessä mitä?Mä tarviin vinkkejä; kiitos. Ylipainoa n 27kg ja haluan itseni siihen kuntoon mitä olin joitakin vuosia sitten eli normaalipainoiseksi.

No töihin kannattaa tehdä joku ruokaisa salaatti. Kanasalaatti, tonnikalasalaatti, variaatioita on paljon. Salaatteihin käy hyvin kananmuna/raejuusto yms. Ite sain painon hyvin putoomaan kun söin lisäksi töissä iltapäiväkahvilla maitorahkan hedelmillä/marjoilla, joten kotiin tullessa ei ollut niin nälkä eikä mennyt ahmimiseksi. Ja ehti miettiä mitä itse syö. Ruoka-annokset kannattaa pitää pieninä ja syödä usein (5kertaa päivässä jotain).

Oikeestikko jos haluaa laihduttaa niin pitää kalorit tiputtaa 1000-1200?? Mä en voi uskoa! Jo ihan terveellisellä, monipuolisella ruokavaliolla tulee se 1500-1600kaloria täyteen.

Mun syömiset esim:

Aamu: 2 kuppia kahvia, kerrosviili, muutama kirsikkatomaatti ja pätkä kurkkua
"Lounas": nektariini, ruisleipäsiivu, rasva, kinkku, juusto, tomaatti
Päivällinen: salaatti, perus kotiruoka-annos
Iltapala: maitorahkaa, mansikoita/mustikoita/vadelmia/banaania/persikkaa tms
vesimeloonia 1/4
Paljon vettä/vichyä päivän mittaan.

Ja karppaajat vetää voita yms.

Itse paistan kasvikset oliiviöljyssä. Voi on aika paha jos ei karppaa.

Itse en karppaa, mutta vältän kaikkea valkoista. Makaronin tilalla kasviksia ja normi kastike, esim jauhelihakastike ilman kermaa.

Itse en usko noihin dietteihin, laihduta niin, miten pystyt elämään vaikka loppuikäsi.

Karppaaja ei syö hiilareita, mutta mitäs kun olet tavoitepainossasi? Jossain vaiheessa ne alkaa taas maistumaan ja kilot tulee ropisemalla takaisin (nyt saan kaikki karppaajat niskaani)

Itse laihdutin 10 vuotta sitten 30kg ja siitä ei tullut 8 vuoteen takaisin YHTÄÄN. Kahden viime vuoden aikana oon onnistunut lihottamaan itseni possuamalla +15kg

mitä te syötte töissä? ja ei leipää; kiitos. Jos otan kananmunaa mitä sen kanssa? Entä raejuusto? Mitä sen kanssa? Tonnikalaa; mitä sen kanssa? Syöttekö kotona ruuan yhteyudessä mitä?Mä tarviin vinkkejä; kiitos. Ylipainoa n 27kg ja haluan itseni siihen kuntoon mitä olin joitakin vuosia sitten eli normaalipainoiseksi.

Älä syö tonnikalaa - on uhanalainen raukka.

Mie esim. söin aamupalaksi tänään n. 150 g pakastevihanneksia (porkkanaa, vesikastanjaa, punasipulia ja vihreitä papuja) ja n. 150 g kesäkaalia. Nämä kiehautin yhdessä ja sitten päälle 2 rkl sweet chili -astiketta (paheeni). Ja varmaan litra teetä. Mikä ettei kananmunakin ois siinä samalla mennyt?

Olen tehnyt mm. niin, että syönyt höyrytettyä kesäkaalia ja kurkkukuutioita tomaattipohjaisella yrttikastikkeella ja jauhelihatomaattikastiketta kukkakaalin kera. Kananmunaa usein paistan (ei tartte rasvaa, edes sipulin ruskistamiseen ei tarvita lisätä rasvaa pannulle jos pinnoitettu).

Lihaa sellaisenaan ja paljon kasviksia. Jos ei ole aikaa lihan syömiseen niin sitten proteiinipatukalla korvaan sitä. Rahkaa, kermaviiliä, piimää, maitoa myös. Joskus herkutteluun juustoa. Maitorahkaan saatan sekoittaa sokeritonta mehukeittoa (toinen paheeni). Mikrossa kaurapuuro veteen ja 1/4 hiutaleista korvaan vehnäleseillä.

En ole karppaaja, enkä sano että itse noudattaisin sellaisia ohjeita ruokavaliossani.

Kannattaa niitä kaloreita katsoa, jos pitää valita esim grillattavat jutut, niin makkaran tilalle ehdottomasti jotain muuta, esim kanaa.

Itellä teki hirveesti mieli makkaraa eilen niin ostin sitten kevyt kalkkuna makkaraa, jossa kaloreita huomattavasti vähemmän

Valitse aina se vähäkalorisempi vaihtoehto.
Sipsin tilalle oon ottanut kuivatut banaanilastut.
Kun olen liki tavoitepainossani voin alkaa vähän himmaamaan. Mutta näin ajattelin syödä lopun ikääni. Hesen ateriat yms tulee olemaan jatkossa sallittuja, mutta harvinaista herkkua. Viimeiset 2v oon vetänyt aivan kaikkea ja kaksin käsin, ajattelematta yhtään lihoamista. Usein käytt kebabilla yms.

Näin kun laihdutat niin ne kilot myös pysyvät poissa, normaalilla syömisellä eivät tuu takas

Ite söin ja olin ihan normaalisti tuon 8v, en paljon ajatellut syömisiäni, silloin rällöin herkuttelin jne

Alkuperäinen kirjoittaja Laihduttaja myös;26838492:
Pitää saada sellanen tietty mielentila niin onnistuu. Ilman kunnon motivaatiota pn taatusti pilalla. Itellä pakko vetää vähän överiksikin jotta saa sen motivaation.

Niih, se motivaatio ja millä sen sais pidettyä tarpeeks korkeella..?: /

Niih, se motivaatio ja millä sen sais pidettyä tarpeeks korkeella..?: /

No mie motivoin itteäni ruokkimalla omaa luontaista kilpailuhenkisyyttäni. Peili ja mittanauha ovat myös armottomia. Kuntosalin peilit etenkin. Kun sen tietää, että se on vain itsestä kiinni! Käytän mielikuvaharjoittelua myös. Mietin esim. parhainta herkkua mitä tiedän, miltä se maistuu kielellä. Sitten mietin itseäni farkuissa, joiden tuumakoko 24 ja makustelen kumpi on parempi. Ja sitten jatketaan. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Laihduttaja myös;26838725:
Kannattaa niitä kaloreita katsoa, jos pitää valita esim grillattavat jutut, niin makkaran tilalle ehdottomasti jotain muuta, esim kanaa.

Itellä teki hirveesti mieli makkaraa eilen niin ostin sitten kevyt kalkkuna makkaraa, jossa kaloreita huomattavasti vähemmän

Valitse aina se vähäkalorisempi vaihtoehto.
Sipsin tilalle oon ottanut kuivatut banaanilastut.
Kun olen liki tavoitepainossani voin alkaa vähän himmaamaan. Mutta näin ajattelin syödä lopun ikääni. Hesen ateriat yms tulee olemaan jatkossa sallittuja, mutta harvinaista herkkua. Viimeiset 2v oon vetänyt aivan kaikkea ja kaksin käsin, ajattelematta yhtään lihoamista. Usein käytt kebabilla yms.

Näin kun laihdutat niin ne kilot myös pysyvät poissa, normaalilla syömisellä eivät tuu takas

Ite söin ja olin ihan normaalisti tuon 8v, en paljon ajatellut syömisiäni, silloin rällöin herkuttelin jne

Tuntuu tosiaan että se on enempi se suolainen puoli, mitä alkaa tekemään mieli ei siis karkit jne. niinkään vaan sipsit, hampurilaiset ja ranskalaiset yms. joskus oon teny mieluummin leipäpalasen johon oon laittanut sinappia ja kalkkunaleikettä päälle..vaan onko sekään kovin hyvä..

Pieni päätös päivässä :p

Itellä vajaassa puolessa vuodessa -22kg, muutama eka kilo karppaamalla ja loput ihan virallisterveellisellä (joskaan leipää ei tule syötyä sitä miljoonaa palaa päivässä).
Lisänä oli kyllä reippaasti liikuntaa ja suosittelen kyllä sitä edes vähän harrastamaan, varsinkin jos kiloja on enemmältikin pudotettavana. Kiinteä on kivemman näkönen kuin "laiha läski", joka on laihduttanut lihaksensa ja rasva on jäänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Laihduttaja myös;26838677:
Ja karppaajat vetää voita yms.

Itse paistan kasvikset oliiviöljyssä. Voi on aika paha jos ei karppaa.

Itse en karppaa, mutta vältän kaikkea valkoista. Makaronin tilalla kasviksia ja normi kastike, esim jauhelihakastike ilman kermaa.

Itse en usko noihin dietteihin, laihduta niin, miten pystyt elämään vaikka loppuikäsi.

Karppaaja ei syö hiilareita, mutta mitäs kun olet tavoitepainossasi? Jossain vaiheessa ne alkaa taas maistumaan ja kilot tulee ropisemalla takaisin (nyt saan kaikki karppaajat niskaani)

Itse laihdutin 10 vuotta sitten 30kg ja siitä ei tullut 8 vuoteen takaisin YHTÄÄN. Kahden viime vuoden aikana oon onnistunut lihottamaan itseni possuamalla +15kg

Kai tiedä tettä oliiviöljyssä ei kannata paistella. Kun kuumenee liikaa niin kaikki ns. hyvät öljyn edut "kuolee" tai härskiintyy karsinogeeneiksi. Neitsytkookosöljy on parasta paistamiseen.

Yhteistyössä