paljon pyytää tekopalkkaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kookosta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä teetin juhlapuvun tädilläni, joka siis on mulle erittäin läheinen. Niin se otti tekopalkkaa siitä puvusta (plus lisukkeista) 70e. Ja sano, että yleensä ottaa oudommilta paljon enemmän, mutta että multa ei viitsiny niin paljoa ottaa. Tuo 20e per takki vois olla kohtuullinen tai jopa edullinen.

Juu kyllä mä jotain pyydän mutta on jotenkin tosi vaikeeta ilmottaa isoa summaa materiaalien lisäksi :snotty: Ja siihen vielä postikulut toiselle puolelle eurooppaa.

Jos pyytäs 20e/takki niin hintaa yhdelle tulis 44,25e, onko tuhottoman paljon yhdelle lasten takille (toki sellaiselle takille minkä ystävä on lapsilleen halunnut)?

Kyl mä ainaki sen parikymppiä takilta ottasin, AINAKIN. Ite oon tekopalkan aina miettiny työn vaativuuden mukaan, ja joku takkien tekeminen on pikkase eri luokkaa ku joku lahkeiden lyhennys tai verhojen ompelu. Kyllä kavereiltaki passaa ottaa kunnon hinta, kuhan ei ihan puhtaaks kyni ;)

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Juu kyllä mä jotain pyydän mutta on jotenkin tosi vaikeeta ilmottaa isoa summaa materiaalien lisäksi :snotty: Ja siihen vielä postikulut toiselle puolelle eurooppaa.

Jos pyytäs 20e/takki niin hintaa yhdelle tulis 44,25e, onko tuhottoman paljon yhdelle lasten takille (toki sellaiselle takille minkä ystävä on lapsilleen halunnut)?

Ihan sopuhinta. +postikulut

Todellakin ihan hyvä hinta tuo 44,25, ellei jopa liian alhainen. Kyllähän nuo lasten takit kaupassakin maksaa paljon ja nyt saa kaiffari sellaset takit, mitkä haluaa ja joita ei ihan kaikilla vastaantulevilla oo!

Minä en ole ystäville, tuttaville tai sukulaisille tekemistäni palveluksista pyytänyt koskaan yhtään mitään. Nämä palvelukset ovat olleet esim auton hitsausta/korjausta, kylppärin laatoitusta ja muuta remppahommaa eli ei edes mitään pikkujuttuja mutta ei kaikkea tarvitse hinnoitella.

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:

No ei todellakaan. Mä voisin pyytää 50?

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Minä en ole ystäville, tuttaville tai sukulaisille tekemistäni palveluksista pyytänyt koskaan yhtään mitään. Nämä palvelukset ovat olleet esim auton hitsausta/korjausta, kylppärin laatoitusta ja muuta remppahommaa eli ei edes mitään pikkujuttuja mutta ei kaikkea tarvitse hinnoitella.

;) Eikä kaikkea tarvi tehdä myöskään ilmaiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Todellakin ihan hyvä hinta tuo 44,25, ellei jopa liian alhainen. Kyllähän nuo lasten takit kaupassakin maksaa paljon ja nyt saa kaiffari sellaset takit, mitkä haluaa ja joita ei ihan kaikilla vastaantulevilla oo!

Kokonais hinta 50e. olis ehkä ok, mutta ei alle. Älä myy alihintaan, niissä on kuitenkin oma tekemisensä ja monelta jää tekemättä.

Alkuperäinen kirjoittaja moi:
Alkuperäinen kirjoittaja hyvältäkin ystävältä:
kannattaa pyytää tekopalkkaa. onko 20/takki liikaa? ei minun mielestäni.

ei todellakaan ole liikaa.

Just viikonloppuna katselin Turussa käsityöläisten torilla Punaisen elefantin retrokankaisia takkeja. Taisi hinnat liikkua siinä 95 eurossa. Tosin: materiaalit ainutlaatuisia ja työn jälki oli ihan ammattimaista.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:

Mä kyllä mielelläni pyydän käsitöistäni jotain vaikka ystäville tekisin. Lahjat asia erikseen, ne teen ilmaiseksi, mutta ne teenkin sitten koska itse haluan. Ainoan poikkeuksen muodostaa perhe, perheenjäseniltä en oo mitään pyytänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja moi:
Alkuperäinen kirjoittaja hyvältäkin ystävältä:
kannattaa pyytää tekopalkkaa. onko 20/takki liikaa? ei minun mielestäni.

ei todellakaan ole liikaa.

Just viikonloppuna katselin Turussa käsityöläisten torilla Punaisen elefantin retrokankaisia takkeja. Taisi hinnat liikkua siinä 95 eurossa. Tosin: materiaalit ainutlaatuisia ja työn jälki oli ihan ammattimaista.

Joo no mun työnjälki ei välttämättä ihan ammattimaista oo vaikkain ihan siistiä :D Takit kyllä on sellasia ettei kaupasta löydä.

Yhteistyössä