Paljon rahaa lahjaksi ylioppilaalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Rahaa on toivottu, ei ole läheinen (itse asiassa tyttö ei varmasti edes muista minua, on serkkuni tyttö, nähty joskus 10v sitten), mutta kutsu kuitenkin tuli.

Heillä on paljon rahaa, meillä ei.. ei todellakaan.
Mikähän olisi summa, jonka kehtaisi kuoreen sujauttaa?

Mä en oikeesti kehtaa laittaa kymppiä kuoreen, vaikken enempää haluis antaakaan.. Kahtakymppiä aattelin, mut sekin tuntuu ihan hirveen pieneltä summalta just NIILLE (tai sille), mut meille se on kyl isohko raha.

Samaa pohdiskelen täällä. Niinhän se on, että summa voi olla antajalle iso. Mun mielestä kyllä 30 euroa on jo summa, jonka pitää riittää, oli tilanne mikä tahansa. Itse kyllä annan tänä vuonna enemmän, kun on kyse läheisestä. Mutta siis etäisemmälle riittää mielestäni vähemmänkin kuin 30 euroa.

Työkaverin (kaikille tutulle) lapselle annamme kimpassa 40 euroa, sitten ne, jotka menevät hänen juhliinsa, keräävät harkinnan mukaan vielä jotakin yhteistä vietävää (muu kuin raha).

entä kun kyseessä miehen kummityttö? ja todellakin rahasta ei ole siellä päässä puutetta, mut me vaan keskivertoihmisiä noin tulollisesti...

mä tiedän et mun mies haluu laittaa 100e, koska sen mielestä alempi summa on köyhäilyä. Musta se on kauhee summa!!!

Alkuperäinen kirjoittaja määä:
entä kun kyseessä miehen kummityttö? ja todellakin rahasta ei ole siellä päässä puutetta, mut me vaan keskivertoihmisiä noin tulollisesti...

mä tiedän et mun mies haluu laittaa 100e, koska sen mielestä alempi summa on köyhäilyä. Musta se on kauhee summa!!!

Mä laitoin siskolle 50?, saman laittaisin kummitytölle.

Mä ostin juuri vastaavassa tilanteessa lahjan joka maksoi 16e. Lähetän sen pakettina+kortin. Mielstäni ihan kohtuullinen lahja. Se on lisäksi sellainen lahja, josta luulisin teinitytön pitävän.

Tämä on kyllä niin väärin että aina on hössötetty ylioppilaista mitä milloinkin! entäs ammattikoululaiset? väkisinkin annetaan sellainen kuva töissä raataville ammattitutkinnon opiskelleille henkilöille että he ovat arvottomia!!! kerrassaan raivostuttavaa! ammattikoulussa raadetaan yhtälailla välillä jopa kovemmin sillä siihen sisältyy kaikki työharjoittelut yms. Miksi ei koskaan puhuta esim. ammattiin valmistuvien juhlista ja lahjoista?!

Alkuperäinen kirjoittaja vittuuntunu:
Tämä on kyllä niin väärin että aina on hössötetty ylioppilaista mitä milloinkin! entäs ammattikoululaiset? väkisinkin annetaan sellainen kuva töissä raataville ammattitutkinnon opiskelleille henkilöille että he ovat arvottomia!!! kerrassaan raivostuttavaa! ammattikoulussa raadetaan yhtälailla välillä jopa kovemmin sillä siihen sisältyy kaikki työharjoittelut yms. Miksi ei koskaan puhuta esim. ammattiin valmistuvien juhlista ja lahjoista?!

Saahan niistä puhua! Mikä estää? Mutta kun ap nyt oli yo-juhliin menossa...

Yhteistyössä