Paljon söit herkkuja raskausaikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

??

Vieras
Millä korvata herkuttelu?

tänäänkin olen syönyt 500 g suklaavanukasta.. Nyt ei enää tee yhtään mieli ja mietinkin millä korvata tuollaiset herkut?

onko muut syöpötelleet?

Ennen raskautta olin normaalipainossa ja nyt raskaus on puolivälissä ja paino on noussut kilon verran. Eli painossa ei ole mitään hälyttäviä muutoksia ja nyt on iskenyt ajatus että en haluakaan ylimääräisiä läskikiloja tässä raskauden ohella.

LIIKAA... Olen ilman raskauttakin oikea herkkuperse, mutta nyt välillä lähtee lapasesta. Toinen intohimo hedelmät, niitä on pakko saada päivittäin ja paljon.

Rajoitin herkuttelua kun tulin raskaaksi, ettei paino nousisi kamalasti, ja sit mulle napsahti raskausdiabetes niin ei tule enää herkuteltua. Tai no oikeastaan tulee, mutta se tarkoittaa esim. mandariinin ja ompun syömistä, kun hedelmiäkin saa syödä vain rajoitetusti :)

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;27651286:
en yhtään enempää tai vähempää kuin muulloinkaan. mikä syy se raskaus on mättää jotain naamaansa.
enemmän kuin mitä tarvii

Usein raskausaikana tulee himo johonkin ja tämä voi olla jokin makea jos hyvin käy niin on pakko saada tomaattia. Tietenkään kaikilla ei tule.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;27651286:
en yhtään enempää tai vähempää kuin muulloinkaan. mikä syy se raskaus on mättää jotain naamaansa.
enemmän kuin mitä tarvii

Ei se nyt mikään syy olekaan. Mutta.. noh, ihminen on tyhmä.

PALJON!! Pakotin lapseni isän joka ilta ostamaan mulle hillomunkkeja läheiseltä huoltsikalta :D Raskauden aikana kiloja tuli 12 ja 13,5 kiloa lähti synnytyksessä :D

en yhtään mitään vaan noudatin painonvartijoiden piste dieettiä...silti paino nousi 20kg raskauden aikana mutta lähti myös pois ensimmäisen 3kk:n aikana. Tasan ei käy onnen lahjat, jotkut lihoo ja paisuu, toiset ei. Googleta tutkimus raskauden aikaisesta painonnoususta niin saat lisäselvyyttä aiheeseen. Toisilla erittyy runsainmitoin hormoonia joka saa jo plussatestin tehtyä painon nousemaan 5kg vaikka ruokailutottumuksissa ei olisi tapahtunut muutosta, itse uskon tähän aivan täysin. Kolme lasta synnyttänyt ja jokaisesta noussut paino tasan 20kg vaikka ollut fyysisessä työssä ennen synnytystä loppuun asti ja noudattanut pv:n pisteitä jolloin syönyt max.20p./pvä!!!!

Koko raskauden aikana olen syönyt noin neljä suklaalevyä yhteensä.

Suosittelen klementiinejä, näitä on tullut syötyä nyt jo useita, useita kiloja :D Nää on NIIN hyviä, menee ihan karkista ja muista nounou-herkuista täydellisesti! Myös omenat on tällä hetkellä tosi ihanan makusia.

[QUOTE="a.p";27651922]täytyy ostaa klementiinejä ja kokeilla niitä aina kun tekee mieli makeaa. Sekin on varmasti parempi vaihtoehto.[/QUOTE]

Joo ne oli kyllä tosi hyviä iltamutusteltavia sängyssä! Raikkaita, mutta makeita :)

Olen herkutellut liikaa :( Yritän rajoittaa, mutta sorrun jatkuvasti.
Ennen raskauttakin söin turhan paljon makeaa.
Nyt suunnittelen lakkoa. Jos alkuun pääsisi, niin makeanhimokin hellittäisi. Tästä on kokemusta ennen raskautta.

Salmiakkia ja kokista meni koko raskausajan, oli niin helevetin pahaolo koko sen ajan. Mutta en mä osaa kyllä määriä nyt sanoa, kun siitä on niin kauan. Mutta niissä määrin, ettei esim. verenpaine noussut.

Ihan samalla tavalla syön kun ennen raskauttakin. Ehkä hieman kevyemminkin (ei tee mieli pihviä & kermaperunoita tms). Välillä täytyy saada pitsaa, fantaa, popcornia tms järkyttävään pahaan oloon. Niin, ja mandariineja syön jatkuvasti pahoinvointiin.

Raskauksissa on tullut painoa 15-18kg, joka on tippunut itsekseen ensimmäisen vuoden aikana pois. (Vaikka sinä aikana olen herkutellut oikein kunnolla imetysnälissäni ja väsymyksessäni)

Yhteistyössä