Paljonko 3 henkisen perheen viikon loma ulkomailla saa maksaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lomalle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lomalle

Vieras
Te ketkä ylipäänsä lomailette ulkomailla. Mitä viikon (valmis)loma kolmen hengen perheeltä teillä yleensä maksaa ja mikä ois maksismi?

Yritän tässä kartoitella ukkoa varten jonkun näköistä hinnastoa.

riippuu kohteesta, mutta jossakin tuolla 500 - 600 - 700 euroa per aikuinen ihan se paketti aamiaisella. Jos mennään kauemmas niin sitten enemmän. ja käyttörahaa menee meillä ihan kohteesta riippuen, kun aina kuitenkin syödään ulkona, uskaltaisinko heittää että budjetoidaan 100 euroa per päivä (ja jos ylittyy niin ylittyy ja luottokortilla maksetaan).

No meillä meni viime kesänä hotelliin 1000e mutta siinä oli jonkin verran matkatstovirkailija-alea. Rahaa meillä paikan päällä meni n. 1500e kaikkiaan. Vähemmälläkin selviäisi hyvin mutta kerran kun minä lähden reissuun niin sitten ei pihistellä mistään ;)

No meillä maksaa nyt viikon reissu kolmelta 2040e ja se on siis AI matka... eli ruuat+ juomat jne. kuuluu jo matkaan. 5tähden hotelli ja merinäköalalla. Mukaan otetaan 1000e rahaa ja siis aivan silkkaan shoppailuun... tuskin kaikki menee (viimeeksi ei menny).

Eikö kannattaisi katsoa suorran matkatoimiston sivuilta? Muutama erilainen kohde ja siihen sen tasoinen hotelli, mitä on ajatellut, niin saa tietää suoraan tarkan hinnan. Hinnassa on eroa, jos menee lähelle kahden tähden hotelliin ilman aterioita tai jos menee kauemmas viiden tähden hotelliin all inclusivella. Syöminen turistikohteissa voi olla yllättävän kallista. All inclusive voi tulla halvemmaksi.

Aika kalliita matkat ovat nykyisin. Itse varaisin matkaan tonnin per nenä.

minä kysyn nyt tyhmänä että miksi all inclusive? tuleeko silloin vietettyä isoin osa aikaa siinä hotellissa? Itse kun ei koskaan harrasteta tuollaista vaan halutaan syödä milloin missäkin ja liikkua vapaammin kauempanakin hotellista

Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:
No meillä maksaa nyt viikon reissu kolmelta 2040e ja se on siis AI matka... eli ruuat+ juomat jne. kuuluu jo matkaan. 5tähden hotelli ja merinäköalalla. Mukaan otetaan 1000e rahaa ja siis aivan silkkaan shoppailuun... tuskin kaikki menee (viimeeksi ei menny).

kuulostaa edulliselta. Minne päin, jos saan kysyä? Itse justiinsa katselin AI-lomaa etelässä ja 2600 tulis maksamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
minä kysyn nyt tyhmänä että miksi all inclusive? tuleeko silloin vietettyä isoin osa aikaa siinä hotellissa? Itse kun ei koskaan harrasteta tuollaista vaan halutaan syödä milloin missäkin ja liikkua vapaammin kauempanakin hotellista

tätä mieltä minäkin olen yleensä ollut. Mut pienten lasten kanssa taitaa kuitenkin olla helpointa varata koko paketti. Ja jos kerran tai kaks haluaakin syödä muualla ei se hirveän kalliiksi tule.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:

kuulostaa edulliselta. Minne päin, jos saan kysyä? Itse justiinsa katselin AI-lomaa etelässä ja 2600 tulis maksamaan.

Turkkiin lähdetään :) Me kun ei muualle enää mennä. Ollaan niin tykästytty maahan. Siellä se shoppailukin vielä hyvissä hinnoissa... Eka kerta meilläkin kun kokeillaan AI lomaa. Se ei maata kaada jos kerran käydään jossain muualla syömässä jne. Ja me halutaan tällä kertaa aivan täydellisesti pelkälle "lomalle"

Jep, lomalla haluan rauhoittua ja parhaiten se onnistuu, kun pysyttylee hotellin lähistöllä eikä järjestä itselleen mitään ylimääräistä. Pitkät kävelyretket ovat mukavia (paitsi lasten kanssa ne ei onnistu) , mutta kyllä sitä aina hotellille ehtii syömään. Toki jonkun puolen päivän reissun voi tehdä - hyvässä lykyssä ehtii vielä syömäänkin kaikki ateriat. Seisovasta pöydästä on mukava syödä, kun voi valita ruuan sen mukaan mistä tykkää. Ala carte ravintoloissa on aina se vaara, että tilaa jotain sellaista mistä ei pidäkään. En tykkää kokeilla uusia ravintoloita, koska harvemmin löytää mitään erityisen hyvää paikkaa. Kerrankin käytiin opppaan suosittelemassa lomapaikan parhaassa ravintolassa - oli karmeaa ruokaa.

Joku kaupunkiloma on eri asia ja silloin tietenkin liikutaan eikä pysytellä hotellilla. Mutta rantalomalla all inclusive on erittäin ok.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Jep, lomalla haluan rauhoittua ja parhaiten se onnistuu, kun pysyttylee hotellin lähistöllä eikä järjestä itselleen mitään ylimääräistä. Pitkät kävelyretket ovat mukavia (paitsi lasten kanssa ne ei onnistu) , mutta kyllä sitä aina hotellille ehtii syömään. Toki jonkun puolen päivän reissun voi tehdä - hyvässä lykyssä ehtii vielä syömäänkin kaikki ateriat. Seisovasta pöydästä on mukava syödä, kun voi valita ruuan sen mukaan mistä tykkää. Ala carte ravintoloissa on aina se vaara, että tilaa jotain sellaista mistä ei pidäkään. En tykkää kokeilla uusia ravintoloita, koska harvemmin löytää mitään erityisen hyvää paikkaa. Kerrankin käytiin opppaan suosittelemassa lomapaikan parhaassa ravintolassa - oli karmeaa ruokaa.

Joku kaupunkiloma on eri asia ja silloin tietenkin liikutaan eikä pysytellä hotellilla. Mutta rantalomalla all inclusive on erittäin ok.

meidän perheellä on sitten aivan eri tyyli lomailla koska me halutaan joka lomalla nähdä ja kokea aina jotakin uutta ja erilaista, ei ainoastaan rauhoittua. En ole siis mikään tyypillinen rantalomailija.... mutta tulipahan tuossa kysyttyä ajatuksia AI lomailijoilta....

Ala carte ravintoloissa on aina se vaara, että tilaa jotain sellaista mistä ei pidäkään. En tykkää kokeilla uusia ravintoloita, koska harvemmin löytää mitään erityisen hyvää paikkaa. Kerrankin käytiin opppaan suosittelemassa lomapaikan parhaassa ravintolassa - oli karmeaa ruokaa.

No niitä ravintoloita on muitakin maailmassa
=)

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Ala carte ravintoloissa on aina se vaara, että tilaa jotain sellaista mistä ei pidäkään. En tykkää kokeilla uusia ravintoloita, koska harvemmin löytää mitään erityisen hyvää paikkaa. Kerrankin käytiin opppaan suosittelemassa lomapaikan parhaassa ravintolassa - oli karmeaa ruokaa.

No niitä ravintoloita on muitakin maailmassa
=)

minä taas vältän noita oppaiden suosittelemia, koska luulen että ei aina kyseessä ravintolan taso vaan myös se mitä bonuksia ne siitä suosittelusta saa. ja makuja on monenlaisia, haluaako jotakin tuttua ja turvallista tai ainakin sellaista ettei miltään uudelta maistu vai kokeileeko ennakkoluulottomasti uusia ruokia.
Enemmän kuin oppaan suosituksia katselen joskus noiden matkaopaskirjojen suosituksia. ja yleensä kyllä marssin sisään ravintolaan ja kysäisen saanko lukaista menun läpi ja teen siinä sitten muutenkin arvion paikasta samalla mennäänkö vai ei.