paljonko 4kk nukkuu ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liikkaako meillä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

liikkaako meillä?

Vieras
Mua vaivaa nukkuuko mun 4kk liikaa?

menee yöunille 21.30 (syö kolme krtaa)
aamulla ylös 6.30
nukutaan 8-9
nukutaan 10.30-12
nukutaan 14-16
nukutaan 18-19
nukutaan 20-20.30

eli nukutaan 15h/vrk

kuinka saisin yöunet pidemmiksi ja valveilla oloa pvään enemmän?pitäisikö saada?
onko liiasta nukkumisesta haitaa?

tuntuu ettää jos nukkuu noin paljon pvällä ei ehdi kehittyä eli ei jää aikaa harjoitella kääntymistä jne....

hän ei nimittäin käänny vielä , syö kiinteitä pari kertaa pvä ja illalla puuro.

jos hän syö liikaa ja siksi nukkuu ähkyä oloaan? imetän muuten ...

En tiedä onko tuolla nukkumisella rajoja, minä omalla kohdalla toivoisin, että nukkuisi päivällä himpun pitempään kun puolesta tunnista tuntiin. Toisia lapsia ei vaan kiinnosta tuo eteneminen, mulla poika 7 kk ei ryömi, ei konttaa, ei viihdy mahallaan. Tosin istuu tuettuna ja oikein mukavasti tuossa vieressä rullaa kävelytuolia eteenpäin omilla jaloilla. Käytiin tuon kääntymisen ja kehittymisen takia neurologilla ja samalla fys.terapeutilla ja siellä todettiin kaikki ihan normaaliksi. Toiset vaan etenevät toista vauhtia.

Enkä muuten usko, että liikaa nukkuminen haittaa. Tuota jaksottamista voi teitenkin yrittää muuttaa, mitä jos iltapuuron annat jo aiemmin ja normaalit iltatoimet samoin. Meillä mennään 20.30 pesulle ja siitä tissille ja nukkumaan. Erona teihin on se, että meillä ei ole 3 vko:n jälkeen ollut yöllä syöntiä. Aamulla herää 6.00 - 6.30 syö tissiä ja vähän leikkii. Puoli yhdeksältä ottaa puolentunnin torkut ja sitten valvoo kahteentoista, jolloin ottaa nyt jopa kahden tunnin unet. Illalla sitten torkut 16.30 - 17.00. Soseet menee 11.00 ja noin 18.00 ja muissa väleissä tissiä oman tarpeen mukaan. Ei ole suostunut muihin välipaloihin.

kuullostaa tutulle. 4kkn ei viihdy masullaa, ei kiinnosta kierähtää selältä masulle,vaikka sen taidon osaa ja on näytänyt.missä vaiheessa sait lähetteen neurologille?

Yhteistyössä