Paljonko 85-90cm lapsenne painaa tai painoivat? kertokaa myös minkä ikäisinä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lihava ja sopiva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja onko allergioita ku:
monella on turhan laihoja lapsia?

Tuskimpa ne niin turhan laihoja on, jotkut vaan ovat hoikempia kuin toiset. Pääasia kai on kun kasvaa käyrillä tasaisesti eikä suuria muutoksia ilmene. Meillä ei ainakaan ole mitään allergiaa, vaikka poika onkin sitten vissiin "liian laiha", kuten jo aiemmin mainitsin niin 92cm/12,4kg.

Molemmat poikia:

1. 1,5v 87cm ja 14,1kg
2. 1,5v 88cm ja 12,7kg

Esikoinen tosin painoi jo 5 kk iässä yli 10kg... Nyt on jo 8-vuotias ja pituutta joku 140 ja painoa alle 30, että kyllä se lapsenpyöreys siitä sit lähti :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lihava ja sopiva:
Käytin eilen 2,5v kaksosia neuvolassa. Tyttö on liian pullukka, jonka kyllä tiesin jo ennen neuvolassa käyntiä. Mua ei haittaa vaikka siitä tuli sanomista, mutta se tapa miten asia ilmaistiin ärsyttää. Pojan mitat on hyvät.

Tytön mitat 86,3cm ja 15kg. Pojan mitat 89cm ja 13070g

Liian pullukka?!

Meidän tyttö oli 1veenä 79,2 pitkä ja painoin 11,4 kg. Terkka totesi että hyvin syö, hyvä niin. Liikkuu kovasti ja myönnän että on on myös lihaa luun päällä, muttei mun mielestä pullukka. Enpä tietty oo asiantuntija mutta mun mielestä tyttösi mitat ei kuulosta liian isoilta!!

1-vuotias saakin olla pulleampi kuin 2,5-vuotias, koska lapsen kuuluukin hoikistua vauvanpyöreydestään (jos sellaista on ollut) taaperoiän aikana.
korjasin tuohon perään et 1,5 veenä, huomasitko?

Huomasin, mutta 1,5-vuotiaallakin voi olla vielä sitä vauvanpyöreyttä, eikä se ole niin vakavaa. Parivuotiaana lapsi alkaa usein jo näyttääkin solakammalta. Esim. 1,5-vuotiaan ja 3-vuotiaan ruumiinrakenne on jo aika erilainen, pienemmällä on vielä pömppömaha ja usein vähän makkaraakin reisissä, kolmevuotiaalla ei enää.

Meidän tyttö oli 1,5-vuotiaana 87 cm ja 13,6 kg, 2-vuotiaana 12,8 kg ja 89 cm, 2,5-vuotiaana 13,3 kg ja 91,5 cm 3-vuotiaana 15 kg ja 95 cm. Nyt 3.5-vuotiaana on 96 cm ja 15,5 kg

Oli aika pullukka 1.5-vuotiaana, sittemmin laihtui kovasti syömättömyyskauden aikana ja nyt on hyvin sopusuhtainen.