Paljonko enimmillään voisit maksaa omakotitalosta???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gallup
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
80 000 euroa, mutta siihen pitäisi kyllä kuulua jo aika spesiaaleja juttuja mukaan....

Samoin ajattelen...tai no itse maksettiin suurin piirtein tuon verran talosta(omakotitalo)1982 rakennettu.TOSI hyväkuntoinen kuin "uusi"ikäisekseen.Neliöitä siis asuin neliöitä noin 140 ja lisäksi isot varastot+vintti+kellari+navetta(täysin toimiva eli ei muuta kuin lehmät sisälle)Konehalli+4 autolle tallit.Pihaa reilu hehtaari....kylläkin asutaan maalla eli syrjäseudulla,mutta pidän hintaa kyllä kohtuullisena.

no maksaisitteko 144 neliön puolitoista kerroksisesta talosta 215 tuhatta,ouluun matkaa vajaa3okm????? siis pari vuotta sitte kaava-alueelle rakennetusta talosta.tontti n.1300 neliötä

Alkuperäinen kirjoittaja essi2006:
80 000 euroa, mutta siihen pitäisi kyllä kuulua jo aika spesiaaleja juttuja mukaan....

Samoin ajattelen...tai no itse maksettiin suurin piirtein tuon verran talosta(omakotitalo)1982 rakennettu.TOSI hyväkuntoinen kuin "uusi"ikäisekseen.Neliöitä siis asuin neliöitä noin 140 ja lisäksi isot varastot+vintti+kellari+navetta(täysin toimiva eli ei muuta kuin lehmät sisälle)Konehalli+4 autolle tallit.Pihaa reilu hehtaari....kylläkin asutaan maalla eli syrjäseudulla,mutta pidän hintaa kyllä kohtuullisena.

Missäpäin te asutte?? Täällä talot sikakalliita vaikka ihan metsässä asutaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mimmi:
no maksaisitteko 144 neliön puolitoista kerroksisesta talosta 215 tuhatta,ouluun matkaa vajaa3okm????? siis pari vuotta sitte kaava-alueelle rakennetusta talosta.tontti n.1300 neliötä

Kyllä. Ei kallis edes suhteessa rakennuskustannuksiin ja tontin hintoihin. Uusikin vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja RedSpecial:

Tjaa. Jos tuolla hinnalla taloon kuuluu katto niin voit olla tyytyväinen.

Totta, eipä 80 000e tarvi talosta haaveilla;) Ja vielä spesiaalijuttuja! hah haa.

Nykyyän vanhoistakin, asuttavista taloista saa maksaa reilut 200 000e, siis fiksuista eli jopa rakentaminne on kannattavampaa saa sellaisen kun haluaa. 250 000e saa jo hyvän talon.

max. 120 000-150 000.
Mutta enempi on miehen kanssa kateltu 80000e taloja.
yksi ois ostettu ja hinta oli 60000 (neliöitä oli 250) mutta silloin ei saatu lainaa pankista.
Talo oli hyvä isoine halleineen ja halpa kun oli täysin maalla. Lähimpään kaupunkiin ois ollu matkaa 50km ja kauppaankin 30km.

sitten ostettiin kerrostalo osake 36000e ja nyt sitten maksellaan omakotitalomme takausta siihen asti että omakotitalojen hinnat romahtavat.

Minä en oikein tiedä. Luulen, etten enää osta omakotitaloa elämäni aikana. Kun ostin, se oli siihen maailman aikaan kallis. Ja nyt jos myisi, saisimme aika paljon rahaa, talot ovat tällä paikkakunnalla hyvin kaupaksi meneviä. Mutta jos pitäisi alkaa itse ostaa... Luulen, että yli 300 000 en sijoittaisi, eihän sitä koko summaa tietty tarvisi ottaa lainaa, mutta nyt kun olen päässyt lainattomaan tilaan, pienikin summa tuntuu isolta =)

Miettikää nyt hei ihan tosissan... kukaan tavallinen tallaaja ei olis maksanut markka-aikaan miljoonaa talosta :o Nyt ollaanv almiita maksamaan vaikka kolme miljoonaa mummonmarkkaa euroissa... Ei ne tulot nyt niin kovasti ole nousseet tässä parissa vuodessa. Silti ruuan hinnasta itketään joka toisessa svulauseessa....

Me rakensimme (pienen talon, ei mikään nykyajan ökytalo), maksoi noin 150 000. Mutta 4 h+keittiö kerrostalossa ja rivarissa maksaa samanverran täällä. Ja vuokrat myös kalliita.

Täällä isohkossa kaupungissa ei omakotitaloa kyllä saa (siis sellaista mihin ei remppaa tarvis) alle 200 000 euron. En voi käsittää mistä saa kerrostalokämpän lapsiperheelle 36 000 eurolla, ja missähän kunnossa se on... varmaan jostain tosi pieneltä paikkakunnalta, josta muuttoliike poispäin?

piti oikeen etuovesta ettiä jotain halpaa ja hyvännäköstä taloa :whistle:
kyllä ne aika kiven alla on,siis halvoissa saa kyll remppaa tehdä ja harvassa on minkäännäköstä "spesiaalia" mukana :D

mut löysin esim tämmösen:
http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/search/item/item.jsp?portal=eo&.pkg=11875293201370&.pkg=11875293384110&.pkg=11875293784240&.pkg=11875293384070&.pkg=11875293202220&list_id=11875293809770&itemcmd=move23&itemgroup_id=50.1&itemgroup_id=50.7&item_id=41.766858

ihan siistin näkönen sisältä ainaki ja alle 70t e ;) mutta en sitte perehtyny tarkemmin...

Jos rahaa olisi, niin maksaisinhan minä, vaikka mitä. Viihdyn täällä pääkaupunkiseudulla ja rakastan merta. Westendissä Espoossa on aika kivalla paikalla omakotitalo myynnissä hintaan 3,9 milj. euroa. Jos minulla olisi rahat siihen, en tiedä ostaisinko sittenkään sitä.

Tällä hetkellä asunnosta olisi varaa maksaa se mitä tästäkin maksettiin, eikä ole edes omakotitalo, eli 250.000 euroa. Mutta kovin kummoista omakotitaloa sillä ei saisi, jos mitään. Tällä hetkellä tuohon hintahaitariin mahtuu Espoossa peräti 3 omakotitaloa, josta ensimmäinen on vain 60 neliöinen. Se on 5 henkiselle perheelle aivan liian vähän, kun tuossa on tietysti kaikki säilytystilatkin. Eli voi olla vaikeaa mahduttaa vaatteita, urheiluvärineitä jne. Nuo kaksi muuta sitten ihan mahdollisia, mutta kyllä minä melkoisesti selvittelisin asioita, ennen kuin kumpaakaan niistä ostaisin.

Ja toisaalta, minä en enää edes unelmoi omakotitalosta.

no mutta tässähän on ihan kiva perustalo,ja halpa =)
http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/search/item/item.jsp?portal=eo&.pkg=11875293201370&.pkg=11875293384110&.pkg=11875293784240&.pkg=11875293384070&.pkg=11875293202220&list_id=11875293809770&itemcmd=move38&itemgroup_id=50.1&itemgroup_id=50.7&item_id=41.760531

tosin pieni,mutta iso piha =)

Yhteistyössä