Paljonko käytitte rahaa lasten kevätvaatteisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Maria

Vieras
Paljonko käytitte rahaa tänä keväänä lastenne ulkovaatteisiin? Meillä on juuri 2v täyttänyt tyttö, ja hänelle olen ostanut:

- Reimatec-haalari kirppikseltä, siisti ja söpö yksivärinen vaalea liila, saumat kunnossa, kosteustestini mukaan yhä vedenpitävä. 6e.

- Vuorilliset Lotta&Lassi -kumpparit nettikirppikseltä, pitävät vettä hyvin. Noudettuna 5e.

- erään lapsiaiheisen nettiyhteisön toiselta jäseneltä ostin 30kpl lastenvaatteita koossa 92-98, hinta posteineen 40e. Ja nämä riittävät ja käyvät siis pitkään ensi syksyllä ja talvellakin.

Eli koko vaatekerta yht. 51e.

Vielä pitäisi ostaa vuorettomat kumpparit, näytti Tarjoustalossa olevan 10e / kpl sekä lenkkarit, ei vielä tietoa mistä.

Lisäksi olen ostanut kirppikseltä ensi talveksi Viking Goretexit 4e, vähän kuluneen näköiset mutta tuntuvat olevan kunnossa. Jos eivät ole kunnossa, niin eipä ollut rahallinen menetys suuri. Huutiksesta olen katsellut myös toppahaalaria ensi talveksi, hinta maksimissaan 25e.

Viime syksynä ostin tytöille lassie g-tech haalarit ja pojalle reimatecin haalarin, jotka mahtuu nyt vielä keväällä. Ja nyt ostin kaikille vielä 2-osaset kevätpuvut siistimmiksi puvuiksi(tyttöjen 34,90e/setti ja pojalle 39,90e)

Kaikille vielä crocksikumpparit(feikki) irrotettavalla karvalla 5e/pari ja kuopukselle lisäksi vuorelliset kumpparit 20e.

Kenkiä ostin(kevääksi, alkukesäksi) kun oli 5e/pari cittarissa(ovh 19,90-39,90e)

Ei tarvitse nyt ostaa mitään. Ostan syksyllä kun lapsi menee eskariin ja kuitenkin tuo kasvu nyt niin hurjaa kesänkin aikana ettei kantsi mitään nyt ostella etukäteen. ja kaikkea on nyt liiankin kanssa.

Viime syksyn reimatec haalari menee vielä, mutta Jonathanin 2 osanen puku uutena 45?, pipo 5? js vanhat vk-hanskat menee vielä, niitä 3:t parit. Vuorettomat kumisaappaat osti mummu; maksoiko joku 20?.

luulen, että meille riittänee tuo 150-200e kahdelle lapselle. ulkohousut ostettu á 40e, toiselle löytyy takki sukulaisten vanhoista, toiselle pitää ostaa.. molemmille isommat kurahousut ja kengät.

tänä keväänä pääsen halvalla
- esikoinen tarvitsee vain lenkkarit sillä syksyllä ostetut vettähylkivät takki ja housut sekä ohuemmat ulkoilitakki ja housut mahtuu vielä

- keskimmäiselle ostettiin kumpparit 19e ja ulkohousut 14,90
- vettähylkivä syksyllä ostettu puku mahtuu vielä
- siistimpi ulkoasu peritty isosiskolta
- tarvitsee lenkkarit

- kuopus tarvitsee jonkun välikausipuvun ja ehkä kengät vaikka ei vielä kävelekään
- siistin ulkotakin löysin kirpparilta 4 eurolla

Missä ryysyissä lapsenne oikein kulkevat? Minä ostan kaikki vaatteet aina uutena, enhän itsekään suostuisi pukemaan kierrätystavaraa. Ja itsellenikin ostan joka vuosi uuden kevättakin, miksen sitten lapsilleni? Tänä vuonna 4- ja 5- vuotiaille ulkoilutakki ja -housut sekä siistimpi takki ja uudet kura-asut, sekä uudet kumisaappaat, lenkkarit ja kävelykengät yhteensä 600e. Ympäri vuotta sitten ostelen sisävaatteita.

Alkuperäinen kirjoittaja voi vtu:
Missä ryysyissä lapsenne oikein kulkevat? Minä ostan kaikki vaatteet aina uutena, enhän itsekään suostuisi pukemaan kierrätystavaraa. Ja itsellenikin ostan joka vuosi uuden kevättakin, miksen sitten lapsilleni? Tänä vuonna 4- ja 5- vuotiaille ulkoilutakki ja -housut sekä siistimpi takki ja uudet kura-asut, sekä uudet kumisaappaat, lenkkarit ja kävelykengät yhteensä 600e. Ympäri vuotta sitten ostelen sisävaatteita.

Mihinkäs sä laitat pieneksi käyneet ?

Metsästän kokoajan pojalle ulkovaatteita ja saappaita. Mistään ei löydy käytettynä ja uutena ei varaa ostaa. Jos onkin sopiva koko kirpparilla niin kunto ja hinta eivät kohtaa lainkaan. Ylihintasta paskaa. Tarvittava koko kai niin kulutettua ja haluttua...

Alkuperäinen kirjoittaja Just joo!:

Tietenkin vien ne kirpparille.

Alkuperäinen kirjoittaja sama mamma:

Millä logiikalla myyt vanhoja kamppeitanne, kun et voi sellaisia sit itse ostaa/käyttää?

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Metsästän kokoajan pojalle ulkovaatteita ja saappaita. Mistään ei löydy käytettynä ja uutena ei varaa ostaa. Jos onkin sopiva koko kirpparilla niin kunto ja hinta eivät kohtaa lainkaan. Ylihintasta paskaa. Tarvittava koko kai niin kulutettua ja haluttua...

Mikä koko?

Missä päin asut? Ainakin täällä Hgissä on kirppareilla tosi ylihintaista tavaraa, mut maakunnissa löytyy halpoja kirppiksiä, valjasta siis anopit ja mummot ja muu suku töihin. Niin ja Huutiksestakin löytyy halpaa, kun hakee vain oman paikkakunnan tai lähialueitten myyntikohteita, jotka voi noutaa. Ei mene postikuluihin rahaa.

Ei ryysyissä vaan siisteissä. Kaikki kirpparikuteet ei edes ole juuri käytettyjä. Älytöntä haaskausta ostaa kaikki uutena ja jokavuosi kun tuokin alle 3v kasvaa silmissä.

Lassien Suprafill -haalari 60 euroa, Elloksen kurahaalari n.20 euroa (-50%), Remun 2-osainen puku kirpparilta (kuin uusi) 15 euroa ja H&M:ltä 15 eurolla ihana kevättakki :). Vikingin kumppparit viimeisenä parina 10 eurolla ja lenkkarit on vielä ostamatta...

Alkuperäinen kirjoittaja Voi pyhä Sylvi!:
Alkuperäinen kirjoittaja sama mamma:

Millä logiikalla myyt vanhoja kamppeitanne, kun et voi sellaisia sit itse ostaa/käyttää?

En myy, vaan lahjoitan ne kirpparille, koska tiedän, että monet ihmiset käyttävät kirppis-vaatteita.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mikä koko?

Missä päin asut? Ainakin täällä Hgissä on kirppareilla tosi ylihintaista tavaraa, mut maakunnissa löytyy halpoja kirppiksiä, valjasta siis anopit ja mummot ja muu suku töihin. Niin ja Huutiksestakin löytyy halpaa, kun hakee vain oman paikkakunnan tai lähialueitten myyntikohteita, jotka voi noutaa. Ei mene postikuluihin rahaa.

Noin 102-104. Mahtus sitte ensisyksynäkin. Keravalla asun ja täältä ei tod löydy. Löytyy kyl pienempää ja suurempaa. Ja tyttöjen vaatteita paljon enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Minä ostan kaikki vaatteet aina uutena, enhän itsekään suostuisi pukemaan kierrätystavaraa.

Mä annan ainakin kaiken ilmaiseksi eteenpäin.

Ja mikset suostuisi pukemaan kierrätystavaraa? Mie olen ihan totta ylpeä siitä, että ostan lähes kaikki vaatteeni kirppareilta tai Huutiksesta ja, ihan totta, toivoisin, että myös lapseni perisivät kierrätysfilosofiani.

Käytetyt vaatteet eivät edes aina ole halpoja: itse pidän Marimekosta ja olen aidon 1960-luvun Marimekon tunikan ylpeä omistaja, vaikka sillä hinnalla olisin saanut kaupasta useammankin tunikan.

Tiedän, että teen maapallolle hyvää pitämällä käytettyjä vaatteita, ja kuten vanhat huonekalut, joista myös pidän, vanhat vaatteetkin kertovat tarinaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mikä koko?

Noin 102-104. Mahtus sitte ensisyksynäkin. Keravalla asun ja täältä ei tod löydy. Löytyy kyl pienempää ja suurempaa. Ja tyttöjen vaatteita paljon enemmän.

Mekin asutaan Turussa ja ei täältäkään tunnu löytyvän. Onneksi miehen vanhemmat asuvat paikkakunnalla, jossa on yksi kirppis ja sieltä löytyy hyväkuntoista ja halvemmalla kuin täältä. Ostajiakin paljon vähemmän niin sitä myöden tekee helpommin löytöjä. Mä vaan aina ilmoitan, mitä tarviin ja kohta on anoppi jo löytänyt :)

Keskimmäisen pojan Remun ulkoilupukuun 75? (esikoiselle ja kolmoselle menee viime vuotiset).

Esikoisen ja kolmosen kumisaappaisiin yht.45? (Lassien ja Nokian saappaat).

Esikoisen ja kolmosen sadeasut (toisessa vuori) yht. n.80?.

Kaikille kolmelle Reiman kurahanskat (vuori) 9.90?/kpl.

Kengät vielä ostamatta, sekä ohkasempia pipoja ja sormikkaista pitää ostella.

Yhteistyössä