Paljonko koiraan menee SUUNNILLEEN rahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jutt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meidän koira oli aikoinaan tosi sairas ja eläinlääkäriin + lääkkeisiin uppos ihan älyttömät summat rahaa. Onneks oli vakuutus, niin saatiin osa rahoista takaisin. Eikä ollut lääkäristä ja lääkkeistä mitään hyötyä kun koira piti lopettaa 2-vuotiaana. Ikinä ei saatu tietää mikä sitä vaivasi.

Joten lämpimästi suosittelen ottamaan sen vakuutuksen! Ikinä ei voi tietää. Vaikka vakuutettaisiin, että vanhemmat on terveitä valioyksilöitä ym...

Koiran pitäminen ei periaatteessa hirveitä maksa, jos nyt ei ihan hanhen maksaa syötetä tai turkki vaadi lyhyin väliajoin jotain ammattitrimmaajaa. Pakolliset rokotukset saa kohtuuhinnalla myöskin. Mutta yllättäviä menoja on syytä varautua kohtaamaan. Eläinlääkärit on aika hinnakkaita esim. Samoin koiraharrastuksiin saa kivasti uppoamaan rahaa, jos haluaa.

No jos ensimmäinen kysymys on koiraa ottessa, että kuinka paljon se maksaa, niin pitäisiköhän a) unohtaa koko juttu tai b) saada rahaa vähän enemmän. Meidän koiran eläinlääkärikuluihin meni ainakin niin rutosti rahaa, että koira maksoi varmaan 10 000 ? 11 vuoden iässä. Mitä vaan voi tapahtua ja siihen on sitten oltava rahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Allu-:
Meidän koira oli aikoinaan tosi sairas ja eläinlääkäriin + lääkkeisiin uppos ihan älyttömät summat rahaa. Onneks oli vakuutus, niin saatiin osa rahoista takaisin. Eikä ollut lääkäristä ja lääkkeistä mitään hyötyä kun koira piti lopettaa 2-vuotiaana. Ikinä ei saatu tietää mikä sitä vaivasi.

Joten lämpimästi suosittelen ottamaan sen vakuutuksen! Ikinä ei voi tietää. Vaikka vakuutettaisiin, että vanhemmat on terveitä valioyksilöitä ym...

Meillä ehti mennä rahaa koiran eläinlääkärikuluihin noin 3000 euroa ja ihan turhaan,koira jouduttiin lopettamaan 8 kuukauden ikäisenä.Se raha eläinlääkäriin on löydyttävä aina,oli tilanne mikä tahansa.Koira voi sairastua äkkiä todella pahasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Eeva:
No jos ensimmäinen kysymys on koiraa ottessa, että kuinka paljon se maksaa, niin pitäisiköhän a) unohtaa koko juttu tai b) saada rahaa vähän enemmän. Meidän koiran eläinlääkärikuluihin meni ainakin niin rutosti rahaa, että koira maksoi varmaan 10 000 ? 11 vuoden iässä. Mitä vaan voi tapahtua ja siihen on sitten oltava rahaa.

Aamen :flower:

Ruokaan menee meillä 50?/kk (yksi jättikokoinen koira ja yksi aktiivinen keskikokoinen koira)
Lisäksi on ostettu teurastamolta luita 5?/kk ja on annettu mausteettomia vähäsuolaisia ruoantähteitäkin raksujen lisänä
Rokotukset arviolta/joka ½ vuosi 30?/kerta/koira
Eläinlääkärikulut ovat olleet leikkauksesta 200? - antibiootin hakuun apteekista 50? väliltä, koirat on onneksi olleet terveinä muutamia pikkujuttuja lukuunottamatta
Matolääkkeisiin menee vuosittain 40?
Harjat, kynsileikkurit, hihnat (<- laadukkaat, jotta kestävät pidempään), valjaat, ruokakupit, harrastusvälineet, harrastusmaksut (~30?/näyttely + matkat siihen päälle ja mahdolliset yöpymiset), rotuyhdistyksen jäsenmaksut, testit ja kokeet, koirien lelut, aitaukset, kopit, juoksuhihnat, Hoitoaineet(tassurasvat, korvanpuhdistusaineet etc.)

Kotikoirankin kanssa kannattaa harrastaa. Tylsistynyt kotikoira, pienikin, saa pahaa jälkeä aikaiseksi kodin irtaimistolle.

Niin no. Ikinä en laittaisi koiran eläinlääkärikuluihin tuhansia euroja. Se on vain eläin.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:

Niin no. Ikinä en laittaisi koiran eläinlääkärikuluihin tuhansia euroja. Se on vain eläin.

Se on eläin ja perheenjäsen.

Alkuperäinen kirjoittaja jutt:
mölö: puheena on ollut mäyräkoira (joskin mua hieman epäilyttää kun oon kuullut että ne voi olla melko vihasia koiria) tai joku suunnilleen saman kokoinen eli ei mitään chihuahuaa :D

Ootko sä kuinka paljon ottanut koirista selvää? Tuo lause: "mäyräkoirat ovat kuulemma vihaisia" kertoisi siitä, että huhupuheilla mennään ja pohjaat koira-ajatuksesti niille. Jos otat yhteyttä kasvattajiin, menet katsomaan koiria, näet niitä, tutustut eri rotuihin tiedät roduista oikeasti ja voit tehdä päätöksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Minä en inhimillistä koiraa ja pidä sitä yhdenvertaisena perheenjäsenenä. Usein se johtaa vain ja ainoastaan hankaluuksiin, pidennetään koiran elämää jatkuvalla lääkityksellä ja tehdään kivuliaita leikkauksia jne. Inhimillisempää olisi usein lopettaa koira, mutta koska koira rinnastetaan ihmiseen, laitetaan se kärsimään. Sitä minä en ymmärrä.

No voi voi, kun en viitsinyt ihan pärjännyttä rotukoiraa ja todella rakasta lemmikkiä monttuu laittaa "pikkuvikojen" vuoksi, joita sitten yritettiin korjata. Eihän sille minkään voi, että koiraani iski mm. penikkatauti silloin kun se oli villeimmillään. Sitä paranneltiin varmaan vuosi. Siitä sitten jäi määrätyt vaivat ja lopuksi petti jalat. Mutta voihan sitä mennä tollakin asenteella: "otamme koiran, mulla ei kyllä ole rahaa, jos siihen tulee vika, laitan monttuun". Se on ihan ok mulle.

Minä en inhimillistä koiraa ja pidä sitä yhdenvertaisena perheenjäsenenä. Usein se johtaa vain ja ainoastaan hankaluuksiin, pidennetään koiran elämää jatkuvalla lääkityksellä ja tehdään kivuliaita leikkauksia jne. Inhimillisempää olisi usein lopettaa koira, mutta koska koira rinnastetaan ihmiseen, laitetaan se kärsimään. Sitä minä en ymmärrä.

En minäkään inhimillistä!!Silti en tapa eläintä jos sairaus on hoidettavissa,ihan sama paljonko rahaa menee!En ota eläimiä siksi että tappaisin ne jos jotain vaivaa tulee.

No voi voi, kun en viitsinyt ihan pärjännyttä rotukoiraa ja todella rakasta lemmikkiä monttuu laittaa "pikkuvikojen" vuoksi, joita sitten yritettiin korjata. Eihän sille minkään voi, että koiraani iski mm. penikkatauti silloin kun se oli villeimmillään. Sitä paranneltiin varmaan vuosi. Siitä sitten jäi määrätyt vaivat ja lopuksi petti jalat. Mutta voihan sitä mennä tollakin asenteella: "otamme koiran, mulla ei kyllä ole rahaa, jos siihen tulee vika, laitan monttuun". Se on ihan ok mulle.

Mä en kanssa ymmärrä tota että otetaan eläin ja sitten heti lopetetaan se jos rahaa alkaa menemään.

Kovinkaan moni kasvattaja tuskin haluaa myydä koiraa henkilölle, jolla on jo asenne valmiina: "koira joutaa monttuun, jos siinä ilmenee vikoja". Jos koiraa on hankkimassa, saa kyllä varautua yllättäviinkin kuluihin.

meillä oli lyhytkarvainen mäykky. söi lähes samanverran kuin nuo labukat...kiva koira kertakaikkiaan. sukuihin kannattaa tutustua. ettet ota mm. mäyräkoirahalvaus-suvuista.. ruokaan meillä menee about 40 e /kk, ruokana laadukas eläinliikkeen ruoka. (28 e /15 kg, muualla sama ruoka n. 48 e /15 kg!) )puruluita (ydinluita). eihän nuo normikulut ole paljon. rokotukset joka toinen vuosi, aikuisella. vakuutus, jos haluaa. meillä ei ole eikä tule, kolme koiraa ja terveitä. niillä vakuutusmaksuilla hoitaa koiraa aika pitkälle tarpeen tullen ja sairaan koiran elossa (liikunta jne) pitäminen lääkkeiden avulla ei ole mielestäni hyvä juttu. kaikilla on tyylinsä..

Jellonaisesta paljastuikin aivan älyttömän idioottimainen puoli.Tuollaiselle ihmiselle ei edes pitäisi myydä koiraa jos ratkaisu on koiran lopetus sen sairastellessa.

Alkuperäinen kirjoittaja suurperheen äiti:
Kovinkaan moni kasvattaja tuskin haluaa myydä koiraa henkilölle, jolla on jo asenne valmiina: "koira joutaa monttuun, jos siinä ilmenee vikoja". Jos koiraa on hankkimassa, saa kyllä varautua yllättäviinkin kuluihin.

Niin, ihmettelen suuresti millaisia koiria Jellonaisella on ollut. Mä en ainakaan möisi tuollaisella asenteella liikkeellä olevalle yhtään mitään elävää eläintä. Ja en minäkään koiraa ihmiseksi ajattele, tottakai se on lauman alimmaisena, mutta jos maksan koirasta vaikka 900 ?, niin kyllä mä sen eläinlääkäriin vien jos ongelmia tulee.

Jellonaisesta paljastuikin aivan älyttömän idioottimainen puoli.Tuollaiselle ihmiselle ei edes pitäisi myydä koiraa jos ratkaisu on koiran lopetus sen sairastellessa.

Minusta on idioottimaista laittaa koira kärsimään, kun ihminen ei raaski luopua omasta hanimussukkapuppelistaan. Sopii miettiä kumman tarpeita se pitkittynyt hoitaminen palvelee enemmän, ihmisen vai koiran.

Alkuperäinen kirjoittaja JuupaJuu:

Niin, ihmettelen suuresti millaisia koiria Jellonaisella on ollut. Mä en ainakaan möisi tuollaisella asenteella liikkeellä olevalle yhtään mitään elävää eläintä. Ja en minäkään koiraa ihmiseksi ajattele, tottakai se on lauman alimmaisena, mutta jos maksan koirasta vaikka 900 ?, niin kyllä mä sen eläinlääkäriin vien jos ongelmia tulee.

Tottakai minäkin vien eläinlääkäriin, olenko väittänyt vieväni koiran saunan taakse jos jotain tulee? Mutta useimmiten nuo kalliimmat hoidot tuottavat myös tuskaa koiralle.

Minusta on idioottimaista laittaa koira kärsimään, kun ihminen ei raaski luopua omasta hanimussukkapuppelistaan. Sopii miettiä kumman tarpeita se pitkittynyt hoitaminen palvelee enemmän, ihmisen vai koiran.

Ja mä vaan kysyn, että kuka tässä on kertonut, että koira ei ole pystynyt liikkumaan ja sitä on vaan lääkitty, kuka on kertonut, että koira ei pysty enää elämään normaalia elämää, kuka on kertonut että koiraa pidetään ihmisenä, kuka on kertonut että laittaa eläimensä kärsimään?? Mistä sä oikein edes vetäsit tämän sun mielipiteesi? Mihin se pohjasi vai auoitko vaan turpaasi? Kukaanhan ei ole tuollaisesta koira rääkkäämisestä puhunut mitään -ainoastaan siitä, että eläinlääkärikulut voivat olla suuret.

Jos koiralta menee onnettomuudessa jalka poikki niin se on sinusta syy lopettaa koira???Miten voit olla noin typerä?Suurin osa koirienkin sairauksista on hoidettavissa.Tunteetonta ja idioottimaista se on TAPPAA eläin joka sairastaa ja paranee jos sitä vain suostuu mkasmaan hoidosta!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja JuupaJuu:

Tottakai minäkin vien eläinlääkäriin, olenko väittänyt vieväni koiran saunan taakse jos jotain tulee? Mutta useimmiten nuo kalliimmat hoidot tuottavat myös tuskaa koiralle.

Eli mitkä hoidot ovat tuskaa koiralle?

Yhteistyössä