Paljonko laitatte joulua kotiin te, jotka olette kaikki pyhät poissa kotoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmittaa hieman
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmittaa hieman

Vieras
Olen kotona kahden pienen kanssa ja isompi taapero ehkä tänä vuonna oikeasti tajuaa jo joulusta jotain. Olemme kuitenkin kai menossa pyhiksi sukuloimaan monen sadan kilometrin päähän (kuten lähes aina). Siksi tuntuu niin turhalta laittaa kotiin mitään kunnon joulua, vaikka niin kovin tahtoisin, kun aikaakin nyt äitiyslomalla olisi. Toki meillä on valoja ikkunoissa ja pipareita leivotaan joka tapauksessa. Mutta haluaisin kuusen ja laittaa kunnon joulupöydän oman maun mukaan.

Toisaalta taas tuntuu, että kyllähän täällä kotona tulee oltua muutenkin ja jouluna on hyvä tilaisuus käydä isovanhempien luona... Kolme tai neljä päivää ollaan reissussa, jos lähdetään. Meille en tänä vuonna isovanhempia jouluksi halua kutsua eli se ei ole vaihtoehto.

Miten teillä tehdään?

Olen laittanut pienen kuusen ja muuten koko koristearsenaalin, jos ei olla oltu kotona jouluna. Joulussa on parasta se valmistelu ja joulun odotus, joten meilläkin aloitetaan ajoissa, että ehtii nauttia :) Laita joulateria teille ennen joulua, vaikka edellisenä viikonloppuna.

Olkaa kotona ja menkää joulupäivänä sinne sukuloimaan, koska tekstistäsi paistaa läpi ettet halua mihinkään sukulaisille

Meillä käydään kaikki monet mummulamme läpi näin ennen joulua, itse joulua en viettäisi edes rahasta sukulaisilla tai ulkomailla. Ainoa mihin voisin lähteä jouluksi on lappi ja joku erämaa mökki ilman hienouksia, mutta muuten koti on se paras paikka viettää joulua.

Me lähdetään mun vanhempien luo joulupäivänä ja ollaan siellä varmaan muutama yö. Vaikka jouluaatto ollaan kotona, tuskin tulee paljon laitettua mitään. Meillä on vielä remontti vähän kesken ja mä olen sairastellut niin paljon, ettei ole yhtään kiinnostanut tai jaksanut hankkia mitään joulujuttuja... Meillä ei vielä jemmassakaan ole kuin pari joulukoristetta, kun asuttiin kauan miehen kanssa eri paikkakunnilla ja reissattiin joulun aikoihin molempien vanhempien ja toistemme luona, niin ei ollut oikein innostusta laittaa omiin kämppiin joulua... Mä olen kyllä haaveillut, että tänä vuonna saisi laittaa rauhassa kaikkia ihania joulujuttuja ja valmistautua ajoissa leipomalla jne. mutta jos olen joulun jälkeen virkeämpi, shoppailen sitten alennusmyynneistä ensi vuodeksi tarvikkeita ;) Lapsi on vasta 1v. niin ei vielä hänen vuokseen ole mitään paineita laittaa kotia jouluiseksi :)

En paljonkaan. Jotain koristeita on, mutta kuusta ei. Pipareita leivotaan, mutta mitään jouluruokia ei kotona syödä. Lähdetään 22. päivä ja tullaan takas 28. päivä. MInusta ihan turha laittaa joulua, kun ei joulua kotona olla.

Kaikki koristeet on jo paikoillaan ja kuusi tuodaan sisälle reilu viikko ennen joulua. Ollaan poissa 23.-27., joten haluankin koristella oman kotimme jo hyvissä ajoin, jotta ehdin siitä myös nauttia.

Ainut on ollut piparkakkutalo mikä viittaa pienesti joulun tuloon :) ollaan joka vuosi menty pohjoiseen vanhempien luo, mutta tänä jouluna ollaan kotona ja nyt pitääkin sitten lähteä ostaan kaikki kuuset ja koristeet yms.. :D

Joulut kotoa pois ovat eronneet koristelun osalta joulukuusen suhteen. Kun ollaan kotona pyhät on meillä iso kuusi, muulloin pieniä kuusia koristeineen. Meilläkin nyt vasta lapsi joka ymmärtää vähän joulun päälle, mutta olenkin koristellut aiemmin lähinnä omaksi ilokseni. :D

Yhteistyössä