Paljonko laskutan naapuria lapsensa teosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiehukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="annukka";28768679]Sulla ei varmaan ole lapsia?
Lapset kerkeävät joka paikkaan ja heitä täytyy seurata ja ohjata.

Antaisin olla.[/QUOTE]

Näin. Ei lasta tai etenkään sen vanhempia voi syyttää siitä jos lapsi tappaa kukkasia, naarmuttaa autoa, rikkoo ikkunoita tai muutakaan mitä täysin normaali lapsi tekee. Anna olla!

:rolleyes:

Jos kuvitellaan että tilanne että lapsi/lapset tulee toistuvasti pihalle ja vanhemmat ovat selvillä siitä miksi en pidä siitä että lapset ovat pihalla tai nyppivät kukkia omin lupineen varmasti pyytäisin korvaukseksi sen kasvin hinnan + sen hankkimisesta aiheutuvat kulut esim. postikulut. Jos taas tillanne olisi se että vahinko tapahtuu ennen kuin olen ehtinyt varoittaa tai keskustella vanhempien kanssa asiasta en pyytäisi korvausta, mutta kertoisin kuinka paljon kasvin tuhotuminen minua harmittaa ja miksi.

Mä sain aikanaan huudot ja naapureiden vihat kun meidän takapihalla oli suihkulähde johon naapurin piipero meinas hukkua..:/ Just joo, meidänhän vika se oli.

Mutta siis toki koko summa pitäs maksaa...eli 29 euroa

ei lapsi ymmärrä mitä teki ja ei vanhempien silmät kerkeä joka paikkaan joten miksi et puuttunut heti kun näit lapsen pihallasi vaan annoit tuhota kasvin.
Oletko nyt ihan varma ettei tuosta vielä lähde kasvamaan?
En laskuttaisi naapurisovun nimissä mitään, toki voit asiasta mainita että jatkossa katsovat paremmin lapsen perään ettei tule sinun pihallesi sillä sinulla on siellä myös lihansyöjäkasvejakin ;)

Jos lapsi on 2-3-vuotias, niiden vanhempien silmien todellakin pitää keretä joka paikkaan. Jos ei kerkeä, sitten pidetään lapsi sisällä.

Ap, pyydät ilman muuta korvausta, mutta älä anna mennä noin halvalla. Vähintään tuplahinta ellei tripla, niin ehkä naapurikin oppii pitämään lapsensa aisoissa. Harmitusta ei mikään raha valitettavasti korvaa :(.

Kertakorvauksena 3000-5000 euroa nussimisen ja syntymänjälkeisen vauva-ajan aiheuttamista äänihäiriöistä, riippuen talon äänieristyksistä. Mikäli möykkä jatkuu lapsen kasvettua leikki-ikään kannattaa harkita lisäkorvauksien vaatimista.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
En kehtaisi viedä mitään laskua, mutta mainitsisin kyllä että kyse oli harvinaisemmasta kasvista. Onneksi ei mistään kalliista kasvista kuitenkaan ollut kyse. Pakko kuitenkin kysyä, että mikä kasvi oikein on kyseessä mitä ei Suomesta saa, mutta kuitenkin täällä menestyy?

[QUOTE="naapuri";28770437]Kertakorvauksena 3000-5000 euroa nussimisen ja syntymänjälkeisen vauva-ajan aiheuttamista äänihäiriöistä, riippuen talon äänieristyksistä. Mikäli möykkä jatkuu lapsen kasvettua leikki-ikään kannattaa harkita lisäkorvauksien vaatimista.[/QUOTE]

No mä odotinkin, että koska tää vastaus tulee koska mä ajattelin ihan samalla tavalla eka ton otsikon :D

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
[QUOTE="naapuri";28770437]Kertakorvauksena 3000-5000 euroa nussimisen ja syntymänjälkeisen vauva-ajan aiheuttamista äänihäiriöistä, riippuen talon äänieristyksistä. Mikäli möykkä jatkuu lapsen kasvettua leikki-ikään kannattaa harkita lisäkorvauksien vaatimista.[/QUOTE]

Näin mäkin sen ymmärsin...ensin. =)

[QUOTE="vieras";28768717]

Minulta joku leikkasi kerrostalossa asuessa kaikki orvokit ruukusta. Hiukan otti sekin päähän vaikka kyse ei ole sen arvokkaammasta kasvista.[/QUOTE]

99% todennäköisyydellä pupu.

Kyllä vanhempien pitäisi pystyä vahtimaan sitä nicopetteriään. Ei voida sanoa, ettei lapsi ymmärrä, eikä lapsen vanhempien silmät jouda joka hetki seuraamaan lapsensa tekosia. Näin voi selittää jos lapsi on neljän seinän sisällä kotona, missä vanhemmat voivat olettaa, että koti on turvattu, eikä lapselle satu mitään vakavaa vaikka hetkeksi katseensa lapsesta irrottaisikin, mutta ulkona tuon ikäistä lasta pitäisi kyllä pystyä vahtimaan koko ajan.

Yhteistyössä