paljonko leluja on hyvä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ummikko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

No meillä on ihan liikaa..ei tiedetä enää minne niiden kans mahdutaan..kuitenkin kun vaan yks lapsi vasta on. Ollaankin tehty välillä niin että kerätään osa piiloon varastoon ja sit jonkin ajan kuluttuu vaihdellaan.

Minä taas väittäisin että vähempi on parempi. Jos on lapsen huone on leluja pullollaan ei jää (sekä psyykkistä että fyysistä) tilaa leikkimiselle. Leluja kannattaa kierrättää varaston kautta takasin leikkijälle.

Liika ei ole hyväksi. Vähempikin riittää. Meillä varastossa myös osa leluista, määrää ja laatua vaikea kontrolloida, koska muutkin ostavat lapsillemme leluja kuin vain vanhemmat.

Onhan noita kertynyt, tänä jouluna mä en ainakaan osta lelun lelua vaan jotain muuta hyödyllistä. Luulenpa että isovanhemmat ostaa kuitenkin muutaman lelun jouluna joten ne saa riittää.

Riippuu kyllä vähän lelustakin mun mielestä että koska niitä on liikaa.. tuollasta krääsälelua mä vihaan yli kaiken, mutta poikalapsen äitinä mä tykkään että esimerkiks noita brion junaratapalikoita on sen verran, että niistä saa oikeasti kivan radan aikaseksikin eikä vaan pientä ympyrää :) Eli niitä ei periaatteessa voi olla liikaa meillä. Tytöillä taas varmaan on ihan kiva että sillä nukella on useammat vaihtovaatteet jne eli riippuu tosiaan vähän lelustakin.

Meillä on aika vähän ja se on tarkoituksellista. Itse on ostettu ihan muutama, loput saatuja.
Legon Dubloja ja Brion junarataa kerätään ja niitä voi olla vähän enemmänkin, mutta muuten mahd. vähän.
Kun on todettu, että poika leikkii kuitenkin lähes vain ja ainoastaan muutamilla autoillaan. Ja nekin on MUN vanhoja, ukin tekemä eikä muutenkaan mitään hienoja ja kalliita.
Näin siis meillä :)

3-vuotiaalla tytöllä on aikas paljon leluja... mutta sellaista krääsää meiltä ei juurikaan löydy vaan lelut on laadukkaita ja niillä kyllä leikitäänkin paljon. Lisäksi kaikilla leluilla on omat paikkansa ja yleensä tyttö siivoaakin itse leikin lopetettuaan (on aikas moinen järjestyksen pitäjä tuo tyttö muutenkin...kehen lie tullut...ei äitiinsä ainakaan... :))

3-vuotiaalta löytyy mm.
kotileikkitarvikkeita (mm.nuket&hoitotarvikeet, vaatteita, vaunut, rattaat, sänky, turvaistuin, kylpyamme, astioita, hella-tiskiallasyhdistelmä, leikkiruokaa, silityslauta, imuri, "kioski", kassakone +myytävää)

roolileikkitarvikkeita (vaatteita, laukkuja, lääkärilaukku, kampaamolaukku, työkalupakki)

dubloja

brion junarataa

puupalikoita

fisherprice littele people sarjaa (mm. maatila, sirkus, linna...)

automatto, pikkuautoja...parkkihalli toivelistalla

pikkueläimiä puisia ja schleyn (kirjotetaankohan noin..)

my little ponyja ja muutama my little pet shop lemmikki (nyt ihan hittejä nämä)

iso prinsessalinna ja hahmot, toiveena nukkekoti (jonka joulupukki taitaakin tuoda)

No meillä kahdella lapsella on aika paljon leluja. Ne tosin säilytetään kaapissa niin, että kerrallaan näkyvillä/leikeissä ei ole kovin paljoa. Paljon on saatu lahjaksi ja "peritty", mutta ostetaankin silloin tällöin uusia.

Meidän lapset osaa kyllä leikkiäkin, joten eivät ole "turmeltuneet" lelupaljoudesta.

Joululahjaksi molemmat saavat meiltä yhdet lelut (tyttö FP:n kassakoneen ja poika hinausauton) ja sitten yhteiseksi ongintapelin ja molemmille yöpaidat.

Meillä on liikaa, säkkikaupalla on kannettu päiväkotiin ja nyt taas muuton edellä viedään älyttömästi pois, vieläkin vaan sitä riittää ja riittää, mut ihanaa, uudes kodis saadaan erillinen leikkihuone, ei enää lapset nuku samas huonees lelumäärän kans.

Yhteistyössä