paljonko maha kasvaa viimeisen raskauskolmanneksen aikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja qwerty00
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Q

qwerty00

Vieras
Olen raskaana viikolla 28, ja vaikka sf-mitta oli neuvolassa keskikäyrillä, maha tuntuu kovin suurelta. Mietin, miten paljon tämä mahtaa tästä vielä kasvaa.. Paljonko teillä on kasvanut maha viimeisen raskauskolmanneksen aikana? Vauvahan painaa tässä vaiheessa ilmeisesti vain n. 1 kilon, ja hänen painonsa toivottavasti ainakin triplaantuu ennen syntymää, mutta ei kai mahan koko voi kasvaa samassa suhteessa, 3-kertaiseksi?

Ei tässä muuten mitään, mutta jännittää miten raskasta loppuraskaus tulee olemaan fyysisesti. Ja tuntuu että maha on nytkin jo aika iso ja pinkeä, niin miten paljon se voi tästä enää venyä :(

Ei maha aivan samassa suhteessa kasva- onneksi! :-D. Vauvalle vaan tulee pikkuisen ahtaampaa. Kyllä minun mahani kasvoi aika lailla eniten 2.kolmanneksen lopulla ja 3. kolmanneksen alussa. Nahka onneksi antaa mukavasti periksi...
Tärkeää on, että ylipainoa ei kerry mielettömästi, sillä se aiheuttaa ikävästi lisähaastetta fyysisesti. Kyllä sinä sen vauvan jaksat kantaa, älä huoli.

Sf-mitta meni yläkäyrillä ja itse olen pienikokoinen, joten maha näytti järkyttävän isolta. Vauva oli kuitenkin vain n.3kg. Mutta kuten tuo kakkonen jo tokaisi, maha kasvaa minkä kasvaa. Eipä sille mitään mahda.

Painoa on tullut 6-7 kiloa, mikä taitaa olla aika normaali tässä vaiheessa. Tuntuu, että se kaikki on mahassa, muuten en oo erityisemmin paisunut. Kiitos rohkaisusta isomahalle :) Ehkä tosiaan nyt on se suurin kasvupyrähdys ja jospa se tästä sitten tasaantuu. Toivottavasti.

Yhteistyössä