Paljonko maksaa lapsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Säästäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Säästäjä

Vieras
Hei, olen ajatellut alkaa säästämään rahaa.
Jossain luin että lapsi "maksaa" 200 000,
siis vanhemmilta kuluu siihen rahaa niin paljon 18 v aikana.
Hirvee summa. Ajattelin vähän lyhempää aikaa,
jos jättäis lapset tekemättä ja laittais joka päivä sivuun sen verran rahaa kuin lapseen menisi...?
Paljonko se on päivässä, mitä minun pitää huomioida laskelmissani?

Jaat tuon 200 000 ekaks 18 vuodella ja sitten 365 päivällä. Siittä tulee päiväsumma. Onnea säästöurakalle.

Tosin ihmetyttää mikä pointti tässä on? Harmittavinta olis minusta eläkkeellä huomata että rahaa on, mutta koko elämä on tullut heitettyä hukkaan. Toivon että en ainakaan itse joudu suremaan elämätöntä elämää.

Alkuperäinen kirjoittaja tuplaäippä08:
Jaat tuon 200 000 ekaks 18 vuodella ja sitten 365 päivällä. Siittä tulee päiväsumma. Onnea säästöurakalle.

Tosin ihmetyttää mikä pointti tässä on? Harmittavinta olis minusta eläkkeellä huomata että rahaa on, mutta koko elämä on tullut heitettyä hukkaan. Toivon että en ainakaan itse joudu suremaan elämätöntä elämää.

Ja vähennä satanen kuussa minkä saa lapsilisää.

mulle joskus vuonna jotain lääkäri sano, että vanhaa markkaa miljoona; mutta onko kaikki laskettava rahassa. on ne vaan niin ihanii... mulla on 7-lasta ja oon ollu 20-v kotiäiti.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Lapseton elämä ei ole elämöntä elämää.Aina voi matkustaa ja pitää hauskaa ilman lapsia.

Miksi pitää hauskaa ja matkustaa, kun laittaa nekin rahat säästöön niin on paljon enemmän säästössä.

Alkuperäinen kirjoittaja mää:
mulle joskus vuonna jotain lääkäri sano, että vanhaa markkaa miljoona; mutta onko kaikki laskettava rahassa. on ne vaan niin ihanii... mulla on 7-lasta ja oon ollu 20-v kotiäiti.

Voi vitsit sä oisit rikas jos oisit vaihtanu ne tohon rahaan!! :) :)

Olettaisin että tuossa summassa on mukana tulonmenetykset mitkä laskennallisesti nainen menettää kun ei ole töissä, se tekee aika ison summan. Ja koulutukset voisi olla tuossa 200 000 mukana myös.. Ja tuossa laskelmassa lienee kaikki hankinnat tehty tiptop-uusina, kierrätetty tavara on kuitenkin aina paljon halvempaa. Ja lapsen tulevat harrastuksetkin maksaa aika eri tavalla, esim. ratsastus vs. suunnistus, on hiukan eri hintaisia kaiketi?

Alkuperäinen kirjoittaja runttipulla:
Olettaisin että tuossa summassa on mukana tulonmenetykset mitkä laskennallisesti nainen menettää kun ei ole töissä, se tekee aika ison summan. Ja koulutukset voisi olla tuossa 200 000 mukana myös.. Ja tuossa laskelmassa lienee kaikki hankinnat tehty tiptop-uusina, kierrätetty tavara on kuitenkin aina paljon halvempaa. Ja lapsen tulevat harrastuksetkin maksaa aika eri tavalla, esim. ratsastus vs. suunnistus, on hiukan eri hintaisia kaiketi?

Joskus näin tuota summaa eriteltynä, siinä oli tulonmenetykset otettu huomioon. Eli lapsen ensimmäinen elinvuosi olisi kallein, johtuen juurikin äidin tulonmenetyksistä (olivat n. 7.000 e). Ja kaikki hankinnat olivat uusia. Siihen oli myös otettu huomioon kustannuksia isommasta asunnosta. Jos tulonmenetykset ja muut välilliset kustannukset jätetään huomiotta, jää summa huomattavasti pienemmäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Lapseton elämä ei ole elämöntä elämää.Aina voi matkustaa ja pitää hauskaa ilman lapsia.

Miksi pitää hauskaa ja matkustaa, kun laittaa nekin rahat säästöön niin on paljon enemmän säästössä.

:D

Enemmän rahaa menee kaikenlaiseen muuhun ellei lapsia ole :)

Yhteistyössä