Paljonko maksaa vihannesten taimet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taimitarha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

taimitarha

Vieras
Mitä maksaa taimet? Katselin tuossa että siemenethän ovat hirmuisen halpoja, muttei minulla ole tänä vuonna rempan takia ikkunalautoja tai muitakaan valoisia paikkoja tarpeeksi taimien kasvattamiseen itse. Eikä mulla ole mitään aavistusta taimien hinnoista. Onko ne kovin eri hintaisia lajikkeesta riippuen? Voisiko joku antaa noin-hinnan vaikka ihan perusvihanneksille, kuten parsakaali, porkkana tai sipuli. KIITOS!!!!!

Ai...! Hyötykasviyhdistyksen siemenmyynnin sivuilta katselin että ainakin joskus tarvittaisiin esikasvatustakin..... Miksiköhän siellä sitten niin oli. Tai sitten ymmärsin väärin. Mutta kiitos vastauksestasi. Entäs tomaatti, paprika, kurpitsat, kasvatetaanko nekin suoraan maahan?

Kyllä sitä sellasiakin jotka tarvii esikasvatuksen, mutta ei porkkana tai sipuli tai muut perussuomivihannekset. Tomaatti tarvii esikasvatuksen ja riippuu kurpitsasta, koristekurpitsat ehtii tulla ilman kasvatuksia, normaalikurpitsoista en tiedä, mutta google on hyvä keksintö, kokeileppa sitä.

No kyllä todellakin myydään taimia, lähinnä puutarhoilla, mutta löytyy myös rautakauppojen ja isompien markettien puutarhaosastoilta. Taimet tulee myyntiin touko- kesäkuun vaihteessa. Hinnat riippuu ihan siitä mistä ostat. Toisilla puutarhoilla kurkuntaimi maksaa 2euroa toisilla 8 euroa. Tomaatintaimista huippuhinta oli 12 euroa viime keväänä minun käymissäni myymälöissä. Mutta tosiaan parsakaalit ja porkkana kannattaa kylvää suoraan maahan ja sipulit ostaa kylvösipuleina.

Yhteistyössä