paljonko maksais kuukaudessa 3:n lapsen hoito yksityisellä hoitajalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä teen lastenhoitoa, kotisiivousta, mani- ja pedikyyrejä toiminimellä. Riippuen missä päin hoidontarve niin ja onko aina ma-pe. Itse veloitan pitkäaikaiselta asiakkaalta vähemmän kuin lyhytkestoisista. Joten kuukaudessa 160h työtunteja jos olis jokapäiväinen ja ma-pe. Summa olisi 1200? sis. alv 22%. Itse saat verotukseen tuonkin summan ja saat sen vähennyksiin. 60% tuosta summasta on sitä minkä verotus ottaa huomioon. Nyt tänä 2008vuonna 2300e asti, ja ensi vuonna 300e asti per puoliso. Eli voitte puolisosi kanssa saada ensivuonna 6000e. http://www.veronmaksajat.fi/omatveroasiat/kotitalousvahennys/

siis 3000e asti. Yksityiset pph:t ottaa sen 250-400e per lapsi. Ja niistä ei saa vähennyksiä verotukseen. :) Ja itse en pidä kunnallista hoitoa niin hyvänä koska hoitajia vähän ja lapsia paljon. Yksityiset hoitajat siinä mielessä parempia että ´hänellä saattaa olla vain sinun lapsesi kerralla hoidossa.. :) Kodinomaista.

ahaa. tuohan kuulostaa lupaavalta..
tosin asut luultavasti kaukana ja oot työllistynyt jo sillon kun mun mammaloma on ohitse.
asutaan pirkanmaalla.
meillä saa kaikkia tukia yhteensä n.1000? joten tälläinen vaihtoehto ois halvempi kun tarha ja varsinkin jos sais verotukseen.

Anteeksi että vastaus kestää, teen tässä juuri jalkahoitoa itselleni :)
Missä päin Pirkanmaata ? Ja mikä aikataulu ?
Itse olen Riihimäeltä.. Aloitan varsinaisesti työt vasta ensikuussa. Keskittyminen on noissa kotisiivouksissa ja mani- ja pedikyyreissä.

Oletko ajatellut tuntimäärää ? yms..

Tuli vaan mieleen kun puhuit tuista. Kotitalousvähennystä ei myönnetä, jos samaan työsuoritukseen on saatu
. omaishoidon tukea
. lasten kotihoidon tai yksityisen hoidon tukea
. kunnan myöntämä sosiaali- ja terveydenhuollon palveluseteli
. palkkatukea tai matalapalkkatukea.

Mutta eihän teillä itsellään jäisi maksettavaa kuin n.200? kieppeillä :)

ylöjärvi.
mulla loppuu vasta huhtikuussa äitiysloma. oon ajoissa liikkeellä vertailemassa vaihtoehtoja.
jokatapuksessa tulee halvemmaksi vastaava ja lapsille mukavampaa,saa olla samassa paikassa. muuten on todennäköistä että kaikki 3 joutuu eripaikkaan.
työajat ois mulla 6-8tuntia päivässä ja 4-5 päivää viikossa. riippuen onko viikonloppuvuoroja.

No näinhän se on. Tietäisi ainakin että kaikki samassa paikassa. Ja jos jollain äitiä tai isiä ikävä niin on sisarukset "turvaamassa" :)
Jos minä olisin hoitaja ja matkaa täältä sinne on 130km ja ajoaikaa 1,30h niin suostuisin tuohon 6h päivään maks 5kertaa vko.

Aikainen lintu madon nappaa! Ei ole siis häpeä olla aikaisin liikkellä. Huomaa että ajattelet lasten parasta.