paljonko maksaisit tästä talosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "JEP"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"JEP"

Vieras
Kyseessä v.66 rintamamiestalo.

asuin pinta-ala: 120 neliötä. 1 ja 1/2 kerroksinen + kellari.

tarvitsee remonttia mm kylpyhuone + sauna ja pintaremonttia.

katto uusittu vuosi sitten. Iso kaunis piha. Ja sijainti aika lähellä keskustaa. Paikkakunta on Pohjois-pohjanmaan toiseksi suurin (Oulun jälkeen).

40 000 € ehkä, vanha, rintamiestalo on aina ahdas, pieni, kellari varmasti kamala, remonttiakin pitää vielä tehdä, tuskin muutkaan tilat priimakunnossa, pihat nyt ei paljon maksa jossain pohjois-pohjanmaan perukoilla, keskustan lähellä - mikä keskusta

Alkuperäinen kirjoittaja pitäisi irrota;23563895:
40 000 € ehkä, vanha, rintamiestalo on aina ahdas, pieni, kellari varmasti kamala, remonttiakin pitää vielä tehdä, tuskin muutkaan tilat priimakunnossa, pihat nyt ei paljon maksa jossain pohjois-pohjanmaan perukoilla, keskustan lähellä - mikä keskusta

ohoh! Hintapyyntö nimittäin oli 117tuhatta.. Haluaisimme talon kovasti, mutta tuo hint tuntuu niin isolta siihen nähden että pitäisi paljon rempatakkin

Jos perusasioiltaan kunnossa, eli vain pintaa tarvitsee (riippuen mitä itsekukin haluaa, jotkut haluaa säilyttää sen vanhan ja hienon) tehdä, voi hinta olla yli 100 000 €:nkin. Tuo pintaremontin tarve on tosiaan yksilöllistä. Kaikki eivät halua muuttaa rintsikkaa pakettitalon näköiseksi.

Maaseudulla vastaava talo olisi 25 000 - 60 000 €. Vaikea sanoa näkemättä... Tuolla kuvauksella talo voi olla tosi hyvä tai tosi huono. Rakenteet on ne jotka ratkaisee...

[QUOTE="Nii";23563974]ohoh! Hintapyyntö nimittäin oli 117tuhatta.. Haluaisimme talon kovasti, mutta tuo hint tuntuu niin isolta siihen nähden että pitäisi paljon rempatakkin[/QUOTE]

Onko pakko rempata? Mikä siinä on huonoa?

[QUOTE="Vieras";23564023]Onko pakko rempata? Mikä siinä on huonoa?[/QUOTE]

myyjä sanoi puhelimessa että kylpyhuone ja sauna pitää rempata ja sit se pintaremontti kun tapetit repsottaa yms. en tiedä kuinka paljon muutakin hommaa on.

Tuohan on jo rempattu pilalle. Eihän tuo näytä yhtään enää sisältä rintamamiestalolle ja uloskin on tehty kauhea terassihökötys.
Henk. koht. en ostaisi, eikä taida kannattaa teidänkään jos remppaa on vielä lisää.

N. 180 000 €:lla teette jo uuden talon.

Mun täytyy kyllä sanoa, et ei yhtään mun makuun (noiden kuvien perusteella), vaikka meillä itselläkin on rintsikka. Tuossa olis ihan liikaa "palauttamista" alkuperäisen oloiseksi hintaan nähden.
Mutta jos tuon haluaa, niin kyllä siitä ainakin se 80-90 kannattaa tarjota.

[QUOTE="xxxx";23564107]En osaa sanoa raahen hintatasoa mut sanoisin että joku 90 000 maksaisin.... Jonkin verran remppaa siellä on tehty onko ikkunat ja piha (salaojat)?[/QUOTE]

niistä en osaa sanoa, mennään tänään katsomaan ja kyselemään lisää.

Olin kyllä laittanut halutaan ostaa-ilmoitukseen, että ollaan valmiit maksamaan max 110 000e ja myyjä soitti silti, eli eiköhän hinnassa ole ilmaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;23564129:
Mun täytyy kyllä sanoa, et ei yhtään mun makuun (noiden kuvien perusteella), vaikka meillä itselläkin on rintsikka. Tuossa olis ihan liikaa "palauttamista" alkuperäisen oloiseksi hintaan nähden.

Ei ole kaikki ratkaisut tuolla minunkaan makuun, mutta varmasti saisi laitettua :)

En tunne raahen hitatasoa, mutta ihan hyvän näköinen talo noin päällisin puolin mielestäni. Kylpyhuone ja saunaremppa on melko kallis, joten hintaan pitää lisätä useampi kymmenen tuhatta. Voisin maksaa 100 000 jos haluaisin ton oikeasti ja olis kaikin puolin miellyttävä.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;23564145:
Ei ole kaikki ratkaisut tuolla minunkaan makuun, mutta varmasti saisi laitettua :)

Juu, ja makuja on erilaisia, mutta mä olen sellainen "perinteinen rintsikkaihminen" ja mun mielestä tuolla oli liikaa yritetty uudistaa. Jos ostaa rintsikan, niin miksi kadottaa sen alkuperäinen henki kokonaan?
Piha oli kovin kiva.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;23564129:

Tuossahan on tosiaan hirveä homma "palauttaa ennalleen". Pitää vaihtaa lattia lautalattiaksi, poistaa puolipanelit, tapetoida paperitapeteilla, vaihtaa alkuperäisen tyyppiset ikkunat ja keittiö kokonaan uusiksi, purkaa patio, vaihtaa katto huopa- tai saumapeltiin mm.

Nuo ikkunat muuten näyttää 80-lukulaisilta, eivät varmaan ole kummoiset.

Saattaa olla että se sauna ja ph nimenomaan olisivat sitä hienoa alkuperäistä tyyliä...

Mutta tärkeitä kysymyksiä selvitettäväksi ovat salaojat, onko rossi- vai maavarainen perustus, yläpohjan tuuletus jne.

Tuossahan on tosiaan hirveä homma "palauttaa ennalleen". Pitää vaihtaa lattia lautalattiaksi, poistaa puolipanelit, tapetoida paperitapeteilla, vaihtaa alkuperäisen tyyppiset ikkunat ja keittiö kokonaan uusiksi, purkaa patio, vaihtaa katto huopa- tai saumapeltiin mm.

Nuo ikkunat muuten näyttää 80-lukulaisilta, eivät varmaan ole kummoiset.

Saattaa olla että se sauna ja ph nimenomaan olisivat sitä hienoa alkuperäistä tyyliä...

Mutta tärkeitä kysymyksiä selvitettäväksi ovat salaojat, onko rossi- vai maavarainen perustus, yläpohjan tuuletus jne.

Näinpä näin. Kylppäri ja saunahan voi olla tosiaan ihan positiivinen yllätys jos nämä nykyiset asukkaat eivät ole niihin koskeneet :D

Jos siihen on tehty sauna, saat hometalon. Onneksi olkoon.

No tää ei kyl välttämättä pidä paikkaansa, mutta jos siinä olis ollut sellainen 80-luvun "elintasopukama" johon se sauna olis tehty, niin sitten asia olis melko varma.

Meilläkin tehdään nyt tähän rintsikkaan sisäsauna (vaikka ei kuulukaan 50-luvun tyyliin).

Yhteistyössä