Paljonko maksan palkkaa sukulaistytölle lapsenhoidosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiitooos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja luitko kunnolla?:
katsoin MLL sivuja ja sieltäkin saa alle 10? hoitajan joten taidan ehdottaa sitä summaa tytölle tai palkkaan koulutetun hoitsun meille :)

Niin siis tunnissa 8,20e! Ja maksettava minimissään 2 tuntia per hoito...

Luitkohan itse kunnolla? leffa/ matka kestää noin 2h eli 2h olisimme maksamassa :)

Niin mutta eihän sieltä saa alle kympillä hoitajaa kuten kirjoitit! Vai puhutko sinä ap koko ajan sukulaistytön TUNTIpalkasta? Minusta kaikki ovat saaneet sen käsityksen, että puhutaan ILLAN palkasta...

Ja minusta 10e on ihan hyvä summa maksaa sukulaistytölle.

No, mä en jättäisi 12-vuotiaalle lapselle omaa kaksivuotiastani hoitoon. Olemme jättäneet kaksivuotiaamme iltahoitoon 19-vuotiaalle sukulaistytölle, jolle maksoimme 50e + taksimatkan kotiin. Kyse oli tuolloin kuitenkin useammasta tunnista, johon sisältyi myös lapsen nukuttaminen. Parin tunnin hoidosta maksaisin ehkä sen 20e.

Alkuperäinen kirjoittaja niin siis:
eikö toi MLL ole sen vajaan kympin TUNNILTA?

MLL:n hoitaja maksaa 8.20/h ja minimi aika on se 2h jos summa ei ylitä 50? niin siitä ei mee veroa. Mulla on aina välillä MLL:n hoitaja lapsilla :D
Että kahdesta tunnista se on sen 14.40 ja on koulutettu aikuinen tai ainaki yli 15v hoitaja. Minusta 12v on liian nuori hoitamaan noin pieniä.

Alkuperäinen kirjoittaja hm:
huh? 12vlapsi ja ilmaiseksi ajattelitte? ja kaksi noin pientä lasta? hoitajahan on suunnilleen samanikäinen kuin sun lapset? Jos teillä ei ole varaa antaa kuin karkkipussi niin sitten ette tietenkään mene. jos menette palkkaatte oikealla rahalla täysi-ikäisen hoitajan. esim MLL.
Minusta alle 15 v ei ole vastuussa kuin itsestään.

ja mikähän karkkipussi maksaa sen 10? ?Tai paljonko sinusta pitää alaikäiselle maksaa? Olisikohan 50? sinusta hyvä?

No minusta kuulostaa huonolta jutulta että pieni lapsi vahtii illalla toisia pieniä lapsia. Minäkän en edes tykkää olla yksin kotona, illalla tai yöllä. Joten pieni lapsi?
joten minusta on hyvä sellainen maksu, mikä niille oikeille hoitajille maksetaan. jotka ovat aikuisia. teidän tapauksessa tekisi vähintään sen 20 euroa tunti noilla MLL hinnolla.

tosin ne kallistuivat vasta kaksinkertaisiksi, joten ehkä jonkun naapurin saisit sillä 10 eurolla? joku kiva 15-16v poika tai tyttö? 12v on liian pieni. alakoulussa kuudennella.

itse tietty tunnette omat lapsenne, ja tuon 12v tytön mutta mutta..itse en uskaltaisi jättää.
entä jos pienet heräävät tms., osaako 12v toimia?
entä jos tulee jokin hätä, osaako 12v toimia?
Onko 12v laillisesti vastuussa tuossa tilanteessa muista kuin itsestään?

huh? 12vlapsi ja ilmaiseksi ajattelitte? ja kaksi noin pientä lasta? hoitajahan on suunnilleen samanikäinen kuin sun lapset? Jos teillä ei ole varaa antaa kuin karkkipussi niin sitten ette tietenkään mene. jos menette palkkaatte oikealla rahalla täysi-ikäisen hoitajan. esim MLL.
Minusta alle 15 v ei ole vastuussa kuin itsestään.

ja mikähän karkkipussi maksaa sen 10? ?Tai paljonko sinusta pitää alaikäiselle maksaa? Olisikohan 50? sinusta hyvä?

No minusta kuulostaa huonolta jutulta että pieni lapsi vahtii illalla toisia pieniä lapsia. Minäkän en edes tykkää olla yksin kotona, illalla tai yöllä. Joten pieni lapsi?
joten minusta on hyvä sellainen maksu, mikä niille oikeille hoitajille maksetaan. jotka ovat aikuisia. teidän tapauksessa tekisi vähintään sen 20 euroa tunti noilla MLL hinnolla.

tosin ne kallistuivat vasta kaksinkertaisiksi, joten ehkä jonkun naapurin saisit sillä 10 eurolla? joku kiva 15-16v poika tai tyttö? 12v on liian pieni. alakoulussa kuudennella.

siis 20 euroa ilta

Ihme vauhkoontunutta porukkaa. Kyllä hyvin voi sellaiselle 12 vuotiaalle jättää NUKKUVAT lapset, jonka tuntee ja tietää vastuuntuntoiseksi. Jos tälle tytölle itselleen sopii esim. se 10e/yö ja iltaherkut päälle,niin miksi ei?

Ja tosiaan MLL vaatii sitten yölisän+ matkakulut erikseen! Eli ette tosiaan saisi sillä 2h hinnalla sieltä koulutettua hoitajaa.

Mutta miksi sinä joudut pienestä kotihoidontuesta maksamaan yksin tuon palkan? :o

itse tietty tunnette omat lapsenne, ja tuon 12v tytön mutta mutta..itse en uskaltaisi jättää.

Eihän tuon ikäinen ole edes itsestään tai tekemisistään vastuussa. Vrt se Varkauden sieppaaja-tyttö.

Hyvin pienten lasten vanhemmat kokee 12 vuotiaan olevan jo tosi iso, mitä tietty onki jos vertaa 1 vuotiaaseen. Mutta kun itsellä on isommista myös kokemusta niin kyllä tuon ikäinen on vielä aivan liian pieni ottamaan vastuuta edes itsestään saati kahdesta noin pienestä, itse en jättäisi omiani.

Alkuperäinen kirjoittaja Menia:
Mutta miksi sinä joudut pienestä kotihoidontuesta maksamaan yksin tuon palkan? :o

Samaa mietin... Sitä kerrotaan aina juuri sitä mikä milloinkin sopii keskusteluun ja saa sen kuulostamaan mahdollisimman toivottomalta. Onko se mieskin yhtä pienillä tuloilla?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Hyvin pienten lasten vanhemmat kokee 12 vuotiaan olevan jo tosi iso, mitä tietty onki jos vertaa 1 vuotiaaseen. Mutta kun itsellä on isommista myös kokemusta niin kyllä tuon ikäinen on vielä aivan liian pieni ottamaan vastuuta edes itsestään saati kahdesta noin pienestä, itse en jättäisi omiani.

Ihan pikkuvauvoja ovat 12v, samanlaisia kuin 1v ja 3v. tosin sitä luuli, kun omat olivat 1 ja 3 että 12 on jo lähes aikuinen.

Alkuperäinen kirjoittaja huoheeijaa:
hmm, mä olen itse vahtinut 12-vuotiaana 1-vuotiasta, päivälläkin sekä illalla kun hän on mennyt nukkumaan.. ja hyvin pärjäsin! osa 12-vuotiaista on paljon tunnollisempia kuin 15vuotiaat teinit- että että.. mutta mun mielestä toi 10? on sopiva raha, koska ei 12-vuotiaalla ole paljon varmastikkaan menoja =)

12 -vuotiasta kohdellaan "aikuisena" kun kyseessä on lasten vahtiminen, mutta "lapsena" kun kyseessä on palkan maksaminen!

Alkuperäinen kirjoittaja *:
hmm, mä olen itse vahtinut 12-vuotiaana 1-vuotiasta, päivälläkin sekä illalla kun hän on mennyt nukkumaan.. ja hyvin pärjäsin! osa 12-vuotiaista on paljon tunnollisempia kuin 15vuotiaat teinit- että että.. mutta mun mielestä toi 10? on sopiva raha, koska ei 12-vuotiaalla ole paljon varmastikkaan menoja =)

12 -vuotiasta kohdellaan "aikuisena" kun kyseessä on lasten vahtiminen, mutta "lapsena" kun kyseessä on palkan maksaminen!
näinpä. jos on iso niin isot menot myös. tarvitsee pleikkareita jne. k

vai moniko kysyisi 12 poikaa ilmaiseksi duuniin?

Alkuperäinen kirjoittaja *:

näinpä. jos on iso niin isot menot myös. tarvitsee pleikkareita jne. k

vai moniko kysyisi 12 poikaa ilmaiseksi duuniin?

näistä peesi.

Yhteistyössä