Paljonko maksatte vuokraa te jotka asutte Helsingissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "utelias"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oon maksanut 24 neliöstä 560€/kk, 34 neliöstä 480€/Kk, Sitten 75 neliöstä 670€/kk, tän jälkeen katseltiin uutta kämppää oisko ollu 90 neliötä ja vuokra 1020€/kk, no ostettiin sitten oma.

[QUOTE="Nainen";28080416]Asun kyllä Espoossa, mutta vastaan et 1240e/kk. Asu to on 65m2 ja kolmio.[/QUOTE]

Teitä on varmaan kaksi aikuista, jotka maksatte vuokraa? Tai sitten yksi todella hyvätuloinen=

[QUOTE="Vieras";28080449]Oon maksanut 24 neliöstä 560€/kk, 34 neliöstä 480€/Kk, Sitten 75 neliöstä 670€/kk, tän jälkeen katseltiin uutta kämppää oisko ollu 90 neliötä ja vuokra 1020€/kk, no ostettiin sitten oma.[/QUOTE]

Anteeks, toi vika oli 1220€/kk

Miksi sitten kun vuokrat kerran ovat noin korkeat kannustetaan työtöntä muuttamaan helsinkiin?sieltä saisi jonkun pienipalkkaisen työn niin eipä siitä vuokran jälkeen paljoa jäisi.

[QUOTE="tiina";28080479]Miksi sitten kun vuokrat kerran ovat noin korkeat kannustetaan työtöntä muuttamaan helsinkiin?sieltä saisi jonkun pienipalkkaisen työn niin eipä siitä vuokran jälkeen paljoa jäisi.[/QUOTE]

Vaikka minulla on hyvä koulutus, en ole lähtenyt pk-seudulle. Olen laskenut, että omaa asuntoa en saa pk-seudulta ja suurin osa palkasta menisi vuokra-asuntoon. En siis lähde. Pitäisi olla tosi kova palkkainen homma, että lähtisin töihin pk-seudulle.

[QUOTE="Vieras";28080477]Lähellä Helsingin keskustaa 20 neliön vuokrakämpästä saa kyllä maksaa ainakin 650 e kuussa. Ketjuun vastanneet asuvat varmaan jossain idempänä.[/QUOTE]

Joo, mutta sekin riippuu mitä kautta vuokraa ja milloin. Tossa mun listassa, niin tuo 560€ pikku yksiöstä, oli kalliosta. Toi seuraava, isompi yksiö pienempi vuokra oli kampista, sattui vaan mieletön tuuri kun vuokranantaja otti mut siihen kaverini muuttaessa pois ja hän piti muissakin vuokraamissaan "edullisia" vuokria.

[QUOTE="Nainen";28080496]Itse tällä hetkellä hoitovapaalla. Mies toki käy töissä. Emme saa kunnan vuokra-asuötoa, emmmekä säätiöiden (Sato yms) korkotuettuja halvempia asuntoja, koska miehen autokin menee jo varallisuusrajojen yli. Tämä oli halvin kolmko Espoossa vuokraushetkellä.[/QUOTE]

Ymmärrän.

[QUOTE="Nainen";28080496]Itse tällä hetkellä hoitovapaalla. Mies toki käy töissä. Emme saa kunnan vuokra-asuötoa, emmmekä säätiöiden (Sato yms) korkotuettuja halvempia asuntoja, koska miehen autokin menee jo varallisuusrajojen yli. Tämä oli halvin kolmko Espoossa vuokraushetkellä.[/QUOTE]

Miksi ette osta omaa osaketta?

[QUOTE="vieras";28080510]Asuuko ketjun alkupään porukka kaupungin asunnoissa kun on noin halpaa? Itse asun, ja kohtuullista on, 78 neliötä 800 vuokra.[/QUOTE]

Vaikuttaa ainakin kaupungin vuokrilta.

Meillä kaupungin vuokrakämppä. Neliöitä runsas 90, vuokra vajaa 1100 e + sähkö + autopaikka. Työttömillehän sossu maksaisi tällaisen asumisen, mutta me työssäkäyvät joudutaan ite maksamaan. Päätettiin just muuttaa ja ostaa oma kämppä, kun vuokra on niin kova.

Aika halpojahan nuo vuokrat ovat:
Tästä kiva kaksio, 74.5 m2, kk vuokra vain 2900€/kk:

http://www.vuokraovi.com/vuokraovi/kohde/vuokra-asunto/kerrostalo/Etu-Toolo/Helsinki/Kaksio/408978?id=301967