Paljonko maksoi sekarotuinen koirasi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "harmaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meidän koira maksoi 750€, se on chihuahuan ja venäjäntoyn risteytys, paino vajaa 3kg. :) ostimme suomalaiselta yksityishenkilöltä jonka koira sai vahinkopennut. Koira oli sirutettu ja ekat rokotukset oli annettu, mun mielestä oli ihan hyvä diili. :)

just, että ihan vahinkopennut. kuinka sattuikaan kyseessä oli samankokoinen ja vähän saman tyyppinen uroskoira. Kätevää. Näillä "vahingoilla" tienaa ihan kivasti, kun, anteeksi nyt vaan, tyhmät ihmiset maksaa niistä rotukoiran hinnan. Siru ja rokotukset ei maksa kovinkaan paljon, joten sen takia ei sekarotuisesta rakkikoirasta kannata maksaa rotukoiran hintaa. Nimittäin kun ne rotukoiratkin on nykyään aina sirutettuja, se on pakollista.

• Tykkää
Reactions: chef
Itse olen etsinyt monta kuukautta, enkä ole kovin montaa myynti ilmoitusta nähnyt 150-200e sekarotuisista pennuista. No jotain keskikokoisia tai isoja, löytyy, mutta me etsimme jotain pientä kuten bichonin,cavalierin tai cockerspanielin koko luokkaa.
paperiton cavalieri olisi ollut yksi mitä mietimme ja senkin hinta oli 600e. Jotenkin on hankalaa uskoa, että jos on rotukoira niin sen pennuilla teetetään paperittomia koiria, että onko kaikki todella kunnossa.
Jos haluaisin koiran jota jalostetaan eteenpäin, ottaisin rotukoiran, mutta kun en ole teettämässä pentuja koiralla. niin sekarotuinen sopii meidän tilanteeseemme paremmin.
Mutta jos 400e on liian paljon sekarotuisesta, täytynee jäädä vielä miettimään ja odottamaan oikeata koiraa. :/

Alkuperäinen kirjoittaja öööh;25713247:
Mä en usko pätkääkään, että kyseessä olisi ollut vahinkopentue. Ei, kyllä tu o on ihan alusta loppuun asti viety tahallinen teko.
Bisnestä, bisnestä.
Harmi, että teidänkaltaisia hölmöjä on, jotka tuohon mukaan lähtevät ihan innosta kirkuen. :(
Seropi on aina seropi.

mä tiedän satavarmasti että kyseessä oli vahinkopentue. Meidän koiran emo on meidän entisen naapurin mummon koira. Naapurin mummo 70v ei tiennyt että koirien juoksut jatkuvat vielä verenvuodon jälkeen ja vei koiransa koirapuistoon liian aikaisin, jossa joku chihu oli astunut hänen koiransa. Emolta poistettin kohtu keisarinleikkauksen yhteydessä ensimmäisen ja viimeisen (vahinko)pentueen synnytyksessä, joten kyseessä ei tosiaan ole pentutehtailija. :)

Toisesta paperillisesta pienestä koirastani maksoin 600e. Pitkään etsin kohtuuhintaista harrastuskoiraa tästä rodusta ja etsinnän aikana törmäsin hintahaarukkaan; paperilliset 500e-1300e (samantaisoiset koirat) ja paperittomat 400e-1300e (TÖRKEÄÄ!!).

Yhteistyössä