Paljonko olisit valmis maksamaan yksityisestä päivähoidosta luontopäiväkodissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Fanni-Maria"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

"Fanni-Maria"

Vieras
Hei!

Millaista kuukausimaksua olisit valmis maksamaan lapsesi hoidosta luontopäiväkodissa, jossa ulkoiltaisiin metsässä noin 3h päivässä ja lapsiryhmän koko olisi n.10 lasta? Siis yksityisen hoidon tuen jälkeen omasta pussistasi?

[QUOTE="Fanni-Maria";22322274]Hei!

Millaista kuukausimaksua olisit valmis maksamaan lapsesi hoidosta luontopäiväkodissa, jossa ulkoiltaisiin metsässä noin 3h päivässä ja lapsiryhmän koko olisi n.10 lasta? Siis yksityisen hoidon tuen jälkeen omasta pussistasi?[/QUOTE]

Onko ulkoilu aina metsässä tuon 3h? Onko pihalla leikkimistä tms.päivässä ollenkaan vai ollaanko koko "ulkoiluaika" metsässä... päiväkodeissahan normaalistikkin ollaan n.3h/pvä.ulkona. Kuinka monta aikuista on tuossa ryhmässä lto/lh?

täällä metsän kätköissä kun elellään niin kyllä lapset saavat olla luonnossa ihan luonnostaan, joten en laittaisi rahaa enempää kuin mitä kunnallisessakaan tarvitsisi.

no lapseni oli yksityisessä, musiikkipainotteisessa ryhmiksessä ja maksoimme 20€ enemmän kuin kunnallisen täys maksu jonka olisimme kuitenkin maksaneet.

enkä olisi valmis maksamaan kuin max 30€ enemmän kuin kunnalisen maksu

Meillä kävi tsägä ja saatiin yli 3-vuotias kunnallisella puolella 12 lapsen ryhmään ja olisin valmis maksamaan muutaman kympin ylimääräistä siitä ylellisyydestä toisenkin lapsen kanssa.

No, mun mielestä kolmen tunnin ulkoilu metsässä/pvä ei vielä tee päiväkodista luontopäiväkotia, vaan kyllä päiväkodintoiminnassa olisi hyvä olla jotain muutakin ideaa asian tiimoilta.

Alkuperäinen kirjoittaja huuto metsästä;22322321:
täällä metsän kätköissä kun elellään niin kyllä lapset saavat olla luonnossa ihan luonnostaan, joten en laittaisi rahaa enempää kuin mitä kunnallisessakaan tarvitsisi.

Peesi, meillä kanssa luonnon omaa leikkikentää kaikki 20ha. Ongelmana onkin se että pk piha ei millään jaksa kiinnostaa lapsia, pienempikin tympääntyy alta aika yksikön kun ei pääse tonkiin kivenkoloja ja kantojen alusia. Se kun on varma että siellä asuu menninkäisiä =) Sellainen vaihe menossa. Valittavat tuosta "pihalla olon tylsyydestä" päiväkodissa; sisällä tykkäisivät siellä leikkiä, mut hiekkakenttä keinuineen ja liukuineen ei noita kiinosta.

Ketjun aloittaja tässä terve :)

Ohjaajia olisi ryhmässä 2.

"No, mun mielestä kolmen tunnin ulkoilu metsässä/pvä ei vielä tee päiväkodista luontopäiväkotia, vaan kyllä päiväkodintoiminnassa olisi hyvä olla jotain muutakin ideaa asian tiimoilta."

Jep, on siellä muutakin ideaa, se on siis oikeasti luontopäiväkoti ja lisäksi tosiaan pieni ryhmä. Metsässä ei pelkästään oleilla vaan siellä on sekä vapaata leikkiä, että ohjattua toimintaa ja opetustuokioita.
Mitäs mieltä kaupunkilaiset on tästä? Ymmärrän että maalla asuvia ei kiinnosta - ei kiinnostaisi minuakaan, jos metsä olisi päivittäinen leikkipaikka muutenkin.

[QUOTE="Fanni-Maria";22323732]Ketjun aloittaja tässä terve :)

"No, mun mielestä kolmen tunnin ulkoilu metsässä/pvä ei vielä tee päiväkodista luontopäiväkotia, vaan kyllä päiväkodintoiminnassa olisi hyvä olla jotain muutakin ideaa asian tiimoilta."

Jep, on siellä muutakin ideaa, se on siis oikeasti luontopäiväkoti ja lisäksi tosiaan pieni ryhmä. Metsässä ei pelkästään oleilla vaan siellä on sekä vapaata leikkiä, että ohjattua toimintaa ja opetustuokioita.
Mitäs mieltä kaupunkilaiset on tästä? Ymmärrän että maalla asuvia ei kiinnosta - ei kiinnostaisi minuakaan, jos metsä olisi päivittäinen leikkipaikka muutenkin.[/QUOTE]

Minua kiinnostaisi ainakin. Asumme Espoossa.

[QUOTE="Fanni-Maria";22323732]Ketjun aloittaja tässä terve :)

Mitäs mieltä kaupunkilaiset on tästä? Ymmärrän että maalla asuvia ei kiinnosta - ei kiinnostaisi minuakaan, jos metsä olisi päivittäinen leikkipaikka muutenkin.[/QUOTE]

no mitkä muut jutut tekisivät siitä sitte luontopäiväkodin?
ja maksusta: minäkin voisin maksaa omasta pussista sen, mitä tavallisessakin pk-ssa maksan

Itse laittaisin lapseni mielellään tuonne ja olisin valmis maksamaan vaikka 100e lisää kuussa, jos sillä saisi lapselle jokaisella aterialla ja välipalalla ravitsemusmielessä kunnolla suunniteltua täysipainoista ja terveellistä vegaaniruokaa.

Jos mun täytyisi tuoda lapselle eväät kotoa joka päivä siksi että kunnollista ruokaa ei voida taata ja joutuisin siten olemaan päävastuussa lapsen ravitsemuksesta hoitopäivänkin aikana, en kyllä maksaisi varmaan montaakaan kymppiä enempää.

20-50e olisin valmis maksamaan enemmän.
Mua korpee nykyisessä päiväkodissa se että vähänkään huonolla ilmalla ei mennä ulos :( kaikilla lapsilla ei ole asianmukaisia varusteita ja sitten kaikki "kärsii" sisällä . Syksyn tullessa ei ole enää kiva ulkoilla säkkipimeässä illalla päiväkotipäivän jälkeen.

Kunnallisesa hoidossa on lapseni nyt 5 lapsen ryhmässä ja ulkoilevat ihan kivasti sekä käyvät jumpassa ja metsäretkillä. Maksan hoidosta 203e / 17pv kuukaudessa, ja olen oikein tyytyväinen näin.

Yhteistyössä