Paljonko oltava väliä ivf-hoitojen välillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja illusia76
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

illusia76

Jäsen
02.02.2010
257
0
16
Ensimmäisen pitkän kaavan mukaan tehdyn ivf-hoidon punktio oli eilen, tuloksena 1 munasolu. Tänään soittivat, että sekin oli elinkelvoton :(
Hoito tehtiin kunnallisella puolella. Milloin voin päästä uudelleen hoitoon? Onko jotain aikarajaa? Lähinnä siis fyysistä puolta ajattelin (tietty myös henkinen) et onhan se elimistölle tosi rankkaa ottaa hormoneja. Itse arvelen, et menis loppukesään/alkusyksyyn?

Kunnallisella puolen odottelua tulee yleensä pakostakin jonojen takia. Mulla ei saatu ekasta hoidosta mitään pakkaseen ja jonotin (Taysissa) seuraavaan 4-5 kuukautta. En tiedä joutuuko siinäkin tapauksessa jonon hännille jollei siirtoon ole päästy :hug:

illusia76 :hug: Meillä takana 1. ivf/ics hoitokierros, punktio eilen ja saaliina 1 munis ja tänään kuulin, et sekin on epäkypsä :'( . Icsi ois tehty ultrassa näkyneen munisten vähäisen määrän takia (ultrassa näkyi 3, mut 2 tyhjää ja 1 epäkypsä), vaan nyt ei tehty sit mitään. Lääkäri meinas, et seuraava hoito voitaisiin aloittaa ehkä seuraavien menkkojen jälkeen. Huomenna on puhelinaika, jossa puhutaan tarkemmin.

mulle tehtiin icsi elokuun lopulla privaattipuolella ja sanoivat että marraskuussa voidaan yrittää seuraavan kerran.. eli parit menkat (tyhjennysvuoto icsistä ja yks normivuoto).. mut kunnallisella puolella varmaan se puol vuotta ainaki menee =/

Pahoittelut sullekin :hug: Aikas samanlailla näytti sulla menevän kuin minullakin. Oletko yksityisellä vai kunnallisella hoidoissa? Itse siis kunnallisella ja tähän ekaankaan hoitoon ei jonoa ollut. Heti alotettiin kun olin miehen kanssa valmis.

Yksityisellä ollaan, väestöliitolla, ku kunnalliselle on täällä Oulun seudulla niin karmeet jonot. Nyt on lähete pantu myös Oys:iin, mut tässä jonotellessa varmaan toinen hoito väestöliitolla. Ollaan kyllä oltu tosi tyytyväisiä hoitoon: henkilökunta aivan ihanaa, tänäänki ku sain huonoja uutisia muniksista hoitaja huolehti, et oonko yksin kotona ja milloin mies tulee töistä. Lääkäri sanoi eilen, et voivat useamman lääkärin kesken pohtia meidän seuraavaa hoitoa. Tulee sellanen olo, et ne antaa kaikkensa, et tulos olis positiivinen. Hoitoihinki pääsee nopeasti ja aikoja saa joustavasti. Tietenki rahaa palaa...

Mut tsemppiä ja voimia teille jatkoon!

Aion huomenna soittaa lääkärilleni ja kysellä tuosta jatkosta..mut hyvä tietää että periaatteessa voisi koettaa uudestaan melko piankin. Vaikkakaan juuri nyt ei voisi vähempää kiinnostaa pumpata hormoneja sisäänsä, niin eiköhän se taas sieltä se tsemppi lähde.

Alkuperäinen kirjoittaja Nemi77:
Yksityisellä ollaan, väestöliitolla, ku kunnalliselle on täällä Oulun seudulla niin karmeet jonot. Nyt on lähete pantu myös Oys:iin, mut tässä jonotellessa varmaan toinen hoito väestöliitolla. Ollaan kyllä oltu tosi tyytyväisiä hoitoon: henkilökunta aivan ihanaa, tänäänki ku sain huonoja uutisia muniksista hoitaja huolehti, et oonko yksin kotona ja milloin mies tulee töistä. Lääkäri sanoi eilen, et voivat useamman lääkärin kesken pohtia meidän seuraavaa hoitoa. Tulee sellanen olo, et ne antaa kaikkensa, et tulos olis positiivinen. Hoitoihinki pääsee nopeasti ja aikoja saa joustavasti. Tietenki rahaa palaa...

Mut tsemppiä ja voimia teille jatkoon!

hän lupasi, että pääsen uuteen ivf-hoitoon vielä tämän kevään aikana kun ei sairaalassani ole jonoa tällä hetkellä :) Tosin sanoi, että jos nyt käy samoin kuin ekalla kerralla eli muniksia ei tule kuin 1-2 niin se on sit siinä. On turhaa yrittää kolmatta kertaa. Eli kaikki toivo että toisella kertaa ja ehkä uudella lääkeannostuksella onnistuisi!

illusia76 Nyt sit hirmuisesti onnea ja tsemppiä mukaan :) ! Lääkäri soitti mulle tänään ja sano, et pietettäis taukoa nyt kuitenki tän kierron tyhjennysvuoto ja seuraavan luomukierron vuotoon asti ja sit voitas alkaa miettiin uutta hoitoa... Sano, et parempi alottaa uusi hoito "puhtaalta pöydältä", jospa vaste ois sit parempi.

Toivottavasti tällä kertaa toinen kerta toden sanoo! Hieman kyllä huolestuttaa et jos toistuu tuo follikkeleiden vähyys. Lääkärin mukaan olen paperilla "hyvä tapaus" hoitoihin eli pitäisi olla kunnon vaste lääkkeisiin. Mut ei sit ollutkaan ja nyt lääkäri miettii miten mua pitäisi lääkitä seuraavassa ivf:ssä. Se hyvä puoli ekassa hoidossa oli, et ei tullut mitään oireita hormoneista. Voin itseasiassa paremmin kuin hyvin. Punktiokin oli helppo. Mites sulla Nemi? Oliko myös hyvä olo hoidon aikana? Jos olisikin pitänyt olla kamala olo, ni olis ehkä tullu niitä muniksia paremmin :headwall:
Mikä lääkitys sulla oli? Mulla Synarela + Puregon+ Pregnyl irrotukseen.

Illusia76, minäkin olen paperilla "hyvä tapaus", olis pitäny olla hyvä vaste, vaan ei ollu :( . Meille hoito tehtiin lyhyellä kaavalla. Ei mullakaan tullu hirveesti oireita, mielialat oikeestaan aika tasaset, lukuunottamatta stressiä ekasta hoidosta. Fyysisiä oireita oli nipistelyä oikeassa munasarjassa, ei todellakaan mitään pahoja, vasemmalla muutamia nipistyksiä ja eihän sieltä sit mitään tullukaan. Punktio kans helppo, ku eihän siellä juuri mitään ollu ja vasemmalle puolelle ei tarvinnu mennä olleskaan. Sitä minäki mietin, et oireita ois ollu enemmän, jos muniksia ois tullu enemmän...
Lääkitys Puregon+orgalutran+pregnyl. Orgalutraniahan käytetään lyhyessä kaavassa, ettei munasolut irtoile ennen aikojaan.
Ite yritän olla vielä hirveesti ajattelematta toista hoitoa (vaikka vaikeetahan se on) , pelottaa niin hirveesti munisten tuleva määrä.
Tsemppiä!

Yhteistyössä