Paljonko on paljon? (leluista)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rania
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Rania

Aktiivinen jäsen
06.08.2006
1 359
0
36
Meillä lapset 7v. ja 5v. ja lastenhuoneessa ihan kiva määrä leluja. Aina he kuitenkin haluavat vielä vähän lisää ja osan laitan sitten piiloon odottamaan sitä päivää, kun multa tullaan kysymään: "mitä tekis.."

Hirveästi leikkivät ja joskus jaksavat siivota huoneensakin leikkien loputtua, siitä olen heitä kiittänyt.

Miten usein vielä ostatte tämän ikäisille leluja ja alkaako kohta leluinnostus hiipua? Isommalle alkaa olla vaatteet aika tärkeitä, laukut ja urheiluvälineet, joten saan kai ehdottaa lapsille, että voitaisko tänä vuonna ostaa käytännöllisempiä lahjoja?

Oon aivan kuin hivutellen ehdottanut isovanhemmille, kummeille ym. että koululaiselle koululaisjuttuja. Teenkö ihan väärin?

Ei meille muutenkaan osteta joka viikko uutta lelua, suurin osa tulee lahjoina.

En oikeastaan ole itse ostanut leluja juuri lainkaan. Joulu- ja synttärilahjaksi poika on lelunsa saanut.

Kouluikäisenä sanoi sitten itsekin, ettei enää välitä leluista (legot kelpasivat vielä sentään). Joten nykyään saa lahjaksi aika paljon tarpeellista tavaraa kuten vaatteita, kiikarit, taskulampun, koulutarvikkeita, jalkapallon, videoleffoja, pleikkapelejä jne.

Kyllä meillä ainakin 5-v. on vielä kovasti lelujen perään. Silloin tällöin ostetaan jotain pientä ja kalliimpia saa toivoa joululahjaksi. Mutta vaatelahjat on kyllä tytölle yhtä mieluisia.

Meillä 7 vuotiasta kiinnostaa leluista bratsit ja barbit, mutta kun syntymäpäivien läheisyydessä kysyttiin lahja toiveita niin toivoi kaikkea muuta, paras lahja oli kuulema se kun mummi vei hänet vaatekauppaa "shoppailemaan"
5 vuotias haluaa leluja mutta on jonkun verran jo kiinnostunut muustakin.

Kysymykseen vastaus: itse en juurikaan ole tämän vuoden puolella ostanut leluja, omilla rahoillaan ovat jotain pientä ostaneet + syntymäpäivälahjaksi saaneet (ja varmaan jouluna saavat myös leluja)

Yhteistyössä