Paljonko on sopiva summa ripille pääsevälle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pike
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hmmho:
entäs sellaiselle joka ei ole sukua tms vaan vaikka kaverin lapsi?

No minä en antais rahaa, vaan vaikka jonkun mietekirjan tms. ruusun kera. Tyynyliina? Joku muki tai koriste-esine? Sukulaiselle vois viedä jonkun korun, niitä kun saa paljon alle 50 euron. Mutta tuttavalta vähän liikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Kaikki lahjan antajat voisivat miettiä millaisia lahjoja tai summia olisi ite kiva saada.

Ei se paljon auta, jos itse on päässyt ripille joskus 20 vuotta sitten tai aiemmin. Kyllä juhlan aiheesta riippuu aika paljon mitä lahjaksi tavataan antaa.

Meillä tosi tiukissa kohta rahat, hirveet meno erät ollu ja on tulossa, on hampilääkäriä, elukkalekuria, vaatteet pariin juhlaan ja ne lahjarahat. Sitten tuli vielä kummilapsen riparit, pakko kai kaivaa se 50e kun ei ilkeä 20e laittaa...mitenkähän pärjätään pari kuukautta kun säästötkin menee, mun hampilekurisummasta ei edes tietoa kun käyntejä koko kesäksi, nyt jo varmaan liki 200e...kun juurihoitoja tuppaa...

Alkuperäinen kirjoittaja niinpä:
Meillä tosi tiukissa kohta rahat, hirveet meno erät ollu ja on tulossa, on hampilääkäriä, elukkalekuria, vaatteet pariin juhlaan ja ne lahjarahat. Sitten tuli vielä kummilapsen riparit, pakko kai kaivaa se 50e kun ei ilkeä 20e laittaa...mitenkähän pärjätään pari kuukautta kun säästötkin menee, mun hampilekurisummasta ei edes tietoa kun käyntejä koko kesäksi, nyt jo varmaan liki 200e...kun juurihoitoja tuppaa...

Siis oikeasti ihmiset! Te annatte just sen verran kuin taloutenne kestää. Kummilapselle voi antaa joskus myöhemminkin pikku summan, vaikka synttäreillä, jos oma tilanne on parempi.

Se rippilapsi saa juhlissaan kuitenkin rahaa. Ei ole järkevää itse olla syömättä toisen lahjan takia. Järki käyttöön, ettekä kuuntele ulkopuolisia ohjeita.

Meillä pääsee yksi serkun lapsi ripille ja laitamme isommalla porukalla 20e / perhe, ei ole varaa enempään mutta kun yhdessä laitetaan shekki niin summa ei enää näytäkkään pieneltä.

Yhteistyössä