Paljonko on tililläsi nyt rahaa ja miten olet ne säästänyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lisa

Vieras
Mulla on säästössä 140e ja käyttötilillä tällä hetkellä 300e.
Mutta mietin miten saisin kesään mennessä edes 1000e säästöön pahan päivän varalle,kun pitäs nuita muita pakollisia laskuja mksaa esim.vuokra,sähkö,auto,ruoka.Olen työtön tällä hetkellä.
Oisko kellään ehdotuksia miten säästää?Yritän huutiksen kauttakin myydä tavaraa ja vaatetta mitä en tarvi itse enään,laitan aina ne kaikki huudot mitä saan sieltä niin säästöön.

No, mulla on säästötilillä noin 3500 ? ja käyttötilillä reilu 2000 ?. Jaa miten olen säästänyt? Ihan säästämällä eli laitan rahaa joka kuukausi säästötilille palkasta.

Laitoin mäkin silloin rahaa säästöön,kun olin töissä mutta nyt kun on pienemmät tulot niin kädestä suuhun elää.Sulla on sitten hyvin tullut säästettyä:)
Laitatko yleensä paljon rahaa säästöön kk?
Tuntuu että kukaan ei edes osta huutiksessakaan mitään,vaik mulla on niin alhaiset hinnatkin,vaatteet hyvä kuntoisia.

Pitkästä aikaa olen saanut taas kuukauden lapsilisät pysymään tilillään. (Kolme lasta) Ennen säästin ne aina, ja parhaillaan kahden lapsen lapsilisät oli yli vuoden koskematta. Sitten aina isompia lasten hankintoja sieltä makselin. Nyt oli viime vuosi tosi huona, niin pakko oli käyttää kaikki säästöt talolainaan. Nyt olen äitiyspäivärahalla ja siitä maksan perheen ruuat, vaatteet ja muut päivittäistavaraostot, eli hyvin minusta nyt, että edes muutama satanen jäänyt yli.

No minusta voisit tarkistaa ostoslistaa, olisiko kauppakäynneiltä jotain säästettävää.
Oletteko kilpailuttaneet sähkön?
Puheluiden sijaan ilmaisia tekstareita, näitä löytyy netistä tai sähköpostia käyttämään.
Autolla ajot minimiin.

Ja parasta tietysti olisi, jos työpaikka löytyisi.

Mulla on vaan käyttötili mutta nostan sieltä aina kun tulee rahaa, niin 50? tai 100?. Mulla on sellanen kirjekuorijemma tuolla korulaatikossa. :p Aika uusi juttu tuo joten rahaa siellä on vaan 250? mutta rahaahan sekin on. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Veronmaksaja:
Menisit sinäkin ap. töihin niin saisit rahaa ja yhteiskunta veroeuroja

Ai että menisit töihin kun ei vtu ole oikein töitä tarjolla tällä hetkellä ja päivittäin seuraan työmarkkinoita.
Nytkin on ollut sellasia töitä tarjolla missä on jokin 20h viikko niin miten vtus sillä muka elää ja maksaa koko vuokran hä?????????

http://www.martat.fi/neuvot_arkeen/ruoka/edullinen_kotiruoka/

Pikkuostokset - isot menot

Kannattaa laskea, miten paljon rahaa menee vuodessa pikkuostoksiin. Tulos voi yllättää. Jos vähennät vähemmän tärkeitä pikkuostoksia ja laitat nämä rahat säästöön, voit tehdä jonkin isomman hankinnan.

Ostos/viikko Rahaa vuodessa noin ?
Sipsit 30o g pussi 140
Karkkipussi 300 g pussi 133
Suklaalevy 1 kpl 109
Pikkupulla 5 kpl 208
Keksipaketti 2 kpl 270
Iltapäivälehti 5 kpl 312
Tupakka 3 askia 686
Hampurilaisateria 1 kpl 312
Täytetty sämpylä 1 kpl 244
Erikoiskahvi 2 krt/vko 312
Limsa 5 pulloa (0,5 l) 403
Lähdevesi 3 pulloa (0,5 l) 125
Olut 6 pulloa (0,33 l) 390
Siideri 2 pulloa (0,5l) 250

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
No minusta voisit tarkistaa ostoslistaa, olisiko kauppakäynneiltä jotain säästettävää.
Oletteko kilpailuttaneet sähkön?
Puheluiden sijaan ilmaisia tekstareita, näitä löytyy netistä tai sähköpostia käyttämään.
Autolla ajot minimiin.

Ja parasta tietysti olisi, jos työpaikka löytyisi.

Asun yksin,ei lapsia.
En omista normaali kännykkä liittymää vaan ostan ainoastaan näitä halppis prebait liittymiä,asumistukea saan vähän tulojen mukaan,sähkölasku kk 33e(lasku tulee 2kk välein),ruoka menoissa säästän siten että syön vain makaroonia,perunaa,en ajele autolla joka päivä ainoastaan kun on tarvis niin silti ei jää rahaa säästöön..
Voinkohan hakia soskusta rahaa?

Isot ostokset - isot menot:

Mersu (iso malli) 70 000
Lomapaikka Lapissa 150 000
Rantapaikka Espanjassa 200 000
Taidemaalaus tms 50 000

Noilla pääsee jo paljon suurempiin säästöihin.

Itsellä on n. 50 000 euroa pörssiromahduksen jäljiltä (oli parhaimmillaan 200 000 euroa).

Miten jollain voi olla noin paljon säästössä,kun mullakaan ei ole ollut säästössä nuinkaan paljoa vaikka olen aina ollut työelämässä.
Päivärahojakin saan vain:723,80e.Siitä menee automaattisesti jäsenmaksut 9,63e ja ennakonpidätys:152e ja jää käteen vain 562,17e niin siitä pitäs maksaa sit loput yli 200e vuokraa,sähkö,ruokakulut.

Ei montaa euroa todellakaan, eikä siis ole paljon ollut säästelemistä. Mä en osaa säästää. Kaikki mikä tulee, menee kanssa ja hyvin pian! Tosin mä siis maksan esim. laskut pois ja sitten teen ylimääräisen lainanlyhennyksen tms. mutta säästöön ei jää mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Lisa:
Miten jollain voi olla noin paljon säästössä,kun mullakaan ei ole ollut säästössä nuinkaan paljoa vaikka olen aina ollut työelämässä.
Päivärahojakin saan vain:723,80e.Siitä menee automaattisesti jäsenmaksut 9,63e ja ennakonpidätys:152e ja jää käteen vain 562,17e niin siitä pitäs maksaa sit loput yli 200e vuokraa,sähkö,ruokakulut.

Rahaa voi tulla muualta kuin työtuloista ja työtulot voi taas olla mitä vaan laidasta laitaan. Päivärahoista on varmasti vaikea säästellä se vaatii työpaikan. Mulla omistusasuminen on ollut se kannattava juttu ja tuonut rahaa. Pienestä isompaan olen siirtynyt ja aloitin viime laman loppuessa.

käyttötilillä pari tonnia, säästötilillä n.35000? ja 15000? sijoitettuna.
velkaa 0? ja vuokralla asutaan toistaiseksi, oma harkinnassa jos asuntojen hinnat laskee.

Alkuperäinen kirjoittaja Lisa:

Juu ei nuista kyllä paljoa sinulle jää sitten käteen muiden pakollisten menojen lisäksi.Oletko kysynyt soskusta tukea raha asioihin?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
velkaa 0? ja vuokralla asutaan toistaiseksi, oma harkinnassa jos asuntojen hinnat laskee.

lisään vielä että näitä rahoja säästetty 6-7 vuotta ja ihan kahden perusduunarin palkoista. olen ollut välillä myös äitiyslomalla ja hoitovapaalla.

Säästän palkasta noin 1000 euroa kuukaudessa. Tilillä on jonninverran.

Aika paljon ostan vaatteita kirppikseltä ja teen ruuat itse (eväät töihin jne). Käytän julkisia kulkuneuvoja.

lisään vielä että näitä rahoja säästetty 6-7 vuotta ja ihan kahden perusduunarin palkoista. olen ollut välillä myös äitiyslomalla ja hoitovapaalla.

Hyvin oletta pystyneet säästään:)
Mulla se on aika hankalaa pienestä liiton rahoista säästää,kun niillä pitäs koko kuukausi pärjätä myöskin.
Nytkin mietin jos 150e-200e laitan säästöön niin tilille ei paljoa jää enään loppukuun ruokaostoksia varten.

Yhteistyössä